בפעם השלישית: להקת הרוק האלטרנטיבית, פיקסיז, תגיע לישראל להופעה אחת שתתקיים ב-14 ביולי בביתן 1, באקספו בתל אביב עם אורחים מיוחדים עליהם יודיעו בהמשך. מחיר כרטיס להופעה במכירה המוקדמת יעלה 259 שקלים.
את פיקסיז הקימו ב-1986 בבוסטון, מסצ'וסטס, בלאק פרנסיס, קים דיל, ג'ואי סנטיאגו ודיוויד לאברינג. אלבום הבכורה הרשמי של ההרכב, Surfer Rosa, יצא ב-1987 וזכה להצלחה רבה בארצות הברית בזכות שירים כמו Where is my Mind. שנה מאוחר יותר יצא Doolittle, שנחשב למוצלח שבאלבומי הלהקה. הוא הכיל בין היתר שירים כמו Wave of Mutilation ,Hey והלהיט Here Comes Your Man - הוא הגיע למעמד זהב, השפיע רבות על הסצנה האלטרנטיבית ובהמשך דורג ברשימת 500 האלבומים של הרולינג סטון וברשימות אחרות.
ב-1990 יצא האלבום Bossanova וסימן את תהליך עזיבתה של הבסיסיטית קים דיל את ההרכב. אלבום האולפן האחרון שלהם בגלגול ההוא, Trompe le monde יצא ב-1991. אחריו הלהקה התפרקה על רקע מתחים בעיקר בין בלאק לדיל. בשנת 2004 הלהקה התאחדה לסיבוב הופעות מוצלח שחזר על עצמו גם ב-2009. מאז החבורה המשיכה לשחרר אלבומים, האחרון שבהם Beneath the Eyrie, יצא בספטמבר השנה ואותו הם מקדמים בסיבוב ההופעות הנוכחי.
2 צפייה בגלריה
(צילום: עידו ארז)
פיקסיז היו אמורים להופיע בישראל לראשונה בשנת 2010, אבל ביקורם בוטל בשל תקרית המרמרה. לבסוף הם הגיעו לכאן במסגרת פסטיבל רוקנ'רול בבלומפילד בשנת 2014. וחזרו שוב בקיץ 2017 לשתי הופעות בקיסריה. זו תהיה הופעתם השלישית של הלהקה בארץ. על הבאתה אמון המפיק שוקי וייס.