שבועיים לאחר שנחשף ב-ynet כי זוכה תוכנית הריאליטי "משחקי השף", השף תום לוי, הותקף מתחת לביתו על ידי רעול פנים, המשטרה הגישה כתב אישום נגד החשוד, יאיר כהן (37) תושב הרצליה, בגין אירוע בריונות ותקיפה על רקע ויכוח במטבח שהתפתח בין השניים, ואף פרסמה תיעוד של המקרה.
על פי ההודעה מטעם דוברות המשטרה, בין כהן הנאשם, מנהל מטבח בחברת קייטרינג, לבין לוי התפתח ויכוח על רקע הערותיו על הגשת האוכל. הנאשם אף דחף את לוי ואמר לו, "אני לא עובד אצלך" ו"אתה איש מת".
על פי כתב האישום, בערב אותו יום החשוד הגיע על אופנוע לבניין של לוי וארב לו בחניון תוך שהוא עוטה מסכת פורים על פניו. כאשר יצא השף לחניון, החשוד תקף אותו באמצעות קסדה, הכה אותו מספר פעמים בפניו ובעט בגופו עד אשר נפל ואיבד את הכרתו. לאחר מכן החשוד נמלט תוך שצעק "פורים שמח".
לאחר כ-20 דקות החשוד חזר לחניון מכיוון שהטלפון שלו נפל על הרצפה תוך כדי התקיפה. כאשר ראה שלוי איתר את הטלפון, הוא הניף אותו באוויר והטיח אותו ברצפה והחל לחנוק ולדרוש את הטלפון חזרה. לבסוף חטף את הטלפון ונמלט שוב.
מיד עם קבלת האירוע, שוטרי תחנת יפו פתחו בחקירה ובפעולות לאיתור החשוד ועצרו אותו. כאמור, החשוד הוא תושב הרצליה בן 37 שהועבר לחקירה בתחנת המשטרה. בסיומה של החקירה אתמול (ב'), הגישה יחידת התביעות של מחוז תל אביב כתב אישום נגד החשוד.
1 צפייה בגלריה
מתוך "משחקי השף"
מתוך "משחקי השף"
מתוך "משחקי השף"
(צילום: באדיבות רשת)
"משטרת ישראל פועלת בנחישות כלפי אירועי בריונות הפוגעים בתחושת הביטחון של התושבים. כמו במקרה הזה, המשטרה תמשיך למצות את כל ההליכים ותפעל ביד קשה נגד אלימות ובריונות במטרה להביא את העבריינים לדין", נמסר מטעם המשטרה.
"החשוד לא שיתף פעולה בחקירה. טוען שזה לא הוא", אומר גורם במשטרה. "כשמטיחים בו ראיות הוא אומר 'לא היה כלום'. הוא ישב בחדר חקירות ודפק עם הרגל על הרצפה". בעוד לוי השף תיאר לחוקרים כי הוא "סובל מאז מחבלות רבות, כאבים רבים, קושי פסיכולוגי וכי אינו מצליח לישון בלילות". בנוסף, היה עימות בין השף לחשוד, האחרון מילא פיו מים, בעוד שהמותקף חזר על גרסתו.
לפי כתב האישום הנאשם כהן "שיבש הליך משפטי בכך שניסה להעביר את האופנוע [שלו], שחנה בקרבת מקום התקיפה באמצעות בן דודו למקום אחר, כשלוחית הזיהוי שלו מכוסה", כמו כן, כהן ביקש מאותו בן הדוד "למחוק את ההתכתבות ביניהם בנושא".