מארגני פסטיבל סאנדנס, פסטיבל הסרטים המוביל בארצות הברית ואחד מנקודות האחיזה המשמעותיות האחרונות שנותרו לקולנוע העצמאי האמריקני, הכריזו אמש (ד') על רשימת הסרטים שנבחרו לתחרויות השונות במסגרות העלילתיות והדוקומנטריות, המקומיות והבינלאומיות. אולם מעבר לבמה שתוענק ליוצרים השונים באולמות ההקרנה בעיר המארחת פארק סיטי שביוטה, יוצגו בבכורה כמה סרטים מצופים בהשתתפות כוכבים הוליוודיים גדולים, עם עין צופיה לטקס האוסקר 2021. הפסטיבל ייפתח הפעם ב-23 בינואר עם הדוקו "מיס אמריקנה" המצופה של לנה ווילסון על טיילור סוויפט, וינעל ב-2 בפברואר עם Falling בכורת הבימוי של ויגו מורטינסן, שגם מופיע לצד לאנס הנריקסון הוותיק, המגלם קשיש שנאבק בדמנציה. הסרט המסקרן מכולם הוא ככל הנראה "וונדי" של בן צייטלין שחוזר לקדמת הבמה שמונה שנים אחרי בכורת הבימוי המרטיטה שלו "חיות הדרום הפראי". גם הפעם הוא יתרכז בילדים, המתכנסים על אי בודד וקסום.
ברוח התקופה, אותה מהללים ראשי סאנדנס כבר כמה שנים, מקום מיוחד שמור לבמאיות. הבמאית הוותיקה ג'ולי טיימור תביא למסך את סיפורה של גלוריה סטיינם ב-The Glorias בו תככב ג'וליאן מור בגרסה המבוגרת של העיתונאית ופעילת זכויות האדם, ואליסיה ויקנדר כגרסתה הצעירה. ג'נל מוני, טימותי האטון ובט מידלר גם הן יעטרו את המסך בהופעתן. די ריס (Mudbound) מתרכזת גם היא בדמות של עיתונאית, בדיונית, ב-The Last Thing He Wanted עתיר הכוכבים עם אן הת'אוויי, בן אפלק, ווילם דפו ורוזי פרז. מירנדה ג'ולי משתפת פעולה עם רייצ'ל אוון ווד, דברה ווינגר וריצ'רד ג'נקינס ב-Kajillionaire, והדוקומנטריסטית זוכת האוסקר ליז גרבוס תציג את הניסוי הראשון שלה כבמאית עלילתית - Lost Girls על היעדרותן של נערות בלונג איילנד בכיכובן של תומאסין מקנזי ואיימי ריאן. שרה קולנג'לו, שביימה את הרימייק ל"הגננת" של נדב לפיד, חוזרת עם Worth בכיכובם של מייקל קיטון וסטנלי טוצ'י.
על אף העובדה שאין בתוכנית הפסטיבל סרטים ישראלים, כמה וכמה מפיקים ישראלים יפגינו נוכחות בפארק סיטי עם פרויקטים אמריקנים מסקרנים. אורי זינגר יזם ביחד עם חברת מילניום של אבי לרנר, והמפיקות לטי גרובמן ולי ברודה את הדרמה ההיסטורית "טסלה" בבימויו של מייקל אלמיירדה, המגוללת את קורות המדען והממציא ניקולה טסלה, אותו מגלם איתן הוק כשלצידו קייל מקלאכלן כתומאס אדיסון. עדי עזרוני שותפה כמפיקה לדרמה של אלינור ווילסון ואלכס האסטון פישר Save Yourselves! בעוד שניב פישמן תומך כמפיק בסרטו של ברנדון קרוננברג (בנו של דיוויד קרוננברג) Possessor בכיכובם של אנדראה רייסבורו, שון בין וג'ניפר ג'ייסון לי.
1 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "טסלה"
מתוך הסרט "טסלה"
מתוך הסרט "טסלה"
(צילום מסך)
הדרמה הקומית Downhill היא בחירה מתבקשת של המארגנים על רקע הנופים המושלגים של פארק סיטי ואתרי הסקי שלה. מדובר ברימייק אמריקני ל"כוח עליון" של הבמאי השבדי רובן אוסטלונד מ-2014, הפעם בבימויים של נאט פקסון וג'ים ראש ובכיכוכו של וויל פרל כגבר שנתקף חרדה בעקבות מפולת שלגים שמטלטלת את עולמו ואת יחסיו עם אשתו בגילומה של ג'וליה לואי-דרייפוס. תשומת לב תוקדש גם מילה קוניס וגלן קלוז משתפות פעולה בדרמה המכבידה Four Good Days של רודריגו גרסיה מתארת התמודדות עם התמכרות לסמים. אליסון ברי תזכה לחשיפה רבה הן בדרמה Horse Girl על ג'ף באנה, ו-Promising Young Girl של אמרלד פנל לצד קרי מליגן. פול בטאני יוביל את סרט המסע של אלן בול "הדוד פרנק", וריצ'רד ג'נקינס יככב ב"המשמרת האחרונה" של אנדרו קוהן.
לקולנוע הבריטי יש הפעם נוכחות יפה מאוד בסאנדנס עם הדרמה עוכרת השלווה "האב" של פלוריאן זלר בכיכובם של אנתוני הופקינס ואוליביה קולמן, "הקן" של שון דורקין בכיכובם של ג'אד לואו וקרי קון, Ironbark של דומיניק קוק בכיכובם של בנדיקט קאמברבאץ' ורייצ'ל ברסנהאן, Dream Horse של יורוס לין בכיכובם של טוני קולט ודמיאן לואיס, Herself של פילידה לויד בכיכובה של קלייר דאן.