השחקן והקומיקאי נורם מקדונלד הלך לעולמו היום (ג') בגיל 61 בתום תשע שנות מאבק במחלת הסרטן. על פי האתר "דדליין", מקדונלד לא רצה שמצבו הבריאותי ישפיע על האופן שבו ראו אותו מעריציו, משפחתו וחבריו, ועל כן בחר שלא לחשוף את מחלתו.
1 צפייה בגלריה
נורם מקדונלד
נורם מקדונלד
נורם מקדונלד
(AP)
מקדונלד, שנולד וגדל בקוויבק, קנדה, החל את הקריירה שלו בתחילת שנות ה-90 במועדוני סטנד אפ. ב-1992 התקבל לעבודה כתסריטאי בסדרה הקומית "רוזאן". ב-1993 הצטרף לשורות התוכנית "סאטרדיי נייט לייב", ושנה לאחר מכן החל להגיש את פינת החדשות הסאטירית של התוכנית, Weekend Update. שם הוא שייף את הסאטירה העוקצנית ולעתים הפוגענית שלו, וברבות השנים הפך לאחד מהמגישים האיקוניים ביותר של הפינה.
במהלך משפט הרצח של או.ג'יי סימפסון, הקדיש לו מקדונלד תשומת לב רבה בפינתו, ולעיתים קרובות רמז על אשמתו ביובשנות המשועשעת הרגילה שלו - מנהג שסיבך אותו עם ראשי NBC, הרשת המשדרת של התוכנית. "עכשיו זה רשמי: רצח הוא חוקי במדינת קליפורניה", הפטיר בתוכנית לאחר זיכויו של סימפסון. פרט לכך, דאג מקדונלד להתבדח באופן עקבי על חשבון מייקל ג'קסון, ואף כינה אותו בפינה "פדופיל" מספר פעמים. ב-1998 הודח מתפקידו - לדידו ולדעת אחרים כתוצאה מהבדיחות שלו על סימפסון, כמו גם בדיחות פרובוקטיביות אחרות. זמן קצר לאחר מכן, פוטר מהתוכנית.
אחרי שעזב את SNL, השתתף מקדונלד במספר סרטים, וב-1999 יצר והחל לככב בסיטקום משלו - "המופע של נורם". הסדרה החזיקה מעמד במשך שלוש עונות עד שירדה מהאוויר. לאחר ירידתה המשיך מקדונלד להבליח בסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע (ביניהם רבים מסרטיו של חברו ל-SNL, אדם סנדלר), הרבה לקחת תפקידי דיבוב והשתתף בשעשועונים וכפאנליסט בתוכניות שונות. ב-2013 החל להנחות פודקאסט שבו הוא מארח סלבריטאים שונים, וב-2018 עלתה בנטפליקס תוכנית אירוח בכיכובו המבוססת על הפורמט של הפודקאסט, Norm Macdonald Has a Show, ממנה שודרה עונה אחת בלבד.
רבים ספדו למקדונלד ברשתות החברתיות. סת' רוגן צייץ: "הו פאק. הייתי מעריץ ענקי של נורם מקדונלד ולמעשה גנבתי ממנו את ההגשה כשרק התחלתי לשחק. הייתי נשאר מאוחר במיוחד כדי לצפות בו בטוק שואוז. הוא היה האורח המצחיק ביותר אי פעם. איבדנו ענק קומי היום. אחד מהגדולים בכל הזמנים".
גם ג'ים קארי ספד לו: "חברי היקר נורם מקדונלד מת אחרי מאבק אמיץ של עשר שנים. הוא היה מאבני החן היקרות ביותר שלנו. גאון קומי כן ואמיץ. אני אוהב אותו".
מקדונלד, שהיה נשוי אך התגרש ב-1999, הותיר אחריו בן.