"תמונת נצחון", סרטו הגדול של אבי נשר, עוד לא יצא אבל ממשיך לעורר כותרות: אחרי שצילומיו הופסקו בעקבות הסגר, וחודשו, כעת הגיעו תלונות על זיהום אוויר חריף מאתר הצילומים שנמצא באזור באר שבע.
במהלך הצילומים נשרפו עשרות צמיגים שיצרו מפגע סביבתי וזיהום אוויר. למרות שהסט נחשב לאחד הגדולים והמרשימים שנראו בנוף הקולנוע הישראלי, העובדים לא הצליחו להתגבר על זיהום האוויר שנגרם בעקבות הבערת הצמיגים. גורמים בסט סיפרו כי השחקנים ואנשי הצוות סבלו רבות מהזיהום, והמשטרה הירוקה הגיעה למקום.
2 צפייה בגלריה
בסט צילומי הסרט "תמונת ניצחון"
בסט צילומי הסרט "תמונת ניצחון"
בסט צילומי הסרט "תמונת ניצחון"
עיריית באר שבע מסרה בתגובה כי "לעירייה לא הגיעה כל פניה מצוות הפקה של הסרט. כאשר נודע לעירייה על שריפת הצמיגים הועבר הנושא לטיפול המשרד להגנת הסביבה. המשרד להגנת הסביבה איפשר למפיקים את המשך הצילומים תחת מגבלות שקבע".
מהמשרד להגנת הסביבה הכחישו את האישור ואמרו כי "בשום שלב, המשרד להגנת הסביבה לא נדרש מאף גורם לתת אישור מוקדם: לא מגורמי הפקת הסרט, לא מהעירייה ולא מאף גוף אחר וממילא אין למשרד כל סמכות לאשר יצירת זיהום אוויר ומפגעים חמורים לתושבים. הדבר עומד בניגוד גמור לפעולותיו של המשרד. טענת עיריית באר שבע, ככל שנטענה, כאילו הצילומים ושריפת הצמיגים אושרו על-ידי המשרד, מוכחשת מכל וכל. למעשה, לאחר שכבר התקבלו תלונות בנושא והתברר כי יש שריפה של צמיגים, מנהל מחוז דרום של המשרד אף הנחה את נציגי העירייה לדאוג שלא יהיו מפגעי עשן שיגיעו לתושבים. בנוסף, בעקבות פניות שהתקבלו, מפקח של המשטרה הירוקה הגיע לאתר הצילומים ושוחח עם מנהל ההפקה בשטח כדי לברר את נסיבות האירוע. יש לפנות לעיריית באר שבע להמשך טיפול בנושא".
2 צפייה בגלריה
בסט צילומי הסרט "תמונת ניצחון"
בסט צילומי הסרט "תמונת ניצחון"
זיהום אוויר חמור בסט צילומי הסרט "תמונת ניצחון"
בעמותת אזרחים למען אוויר נקי לא נשארו אדישים לזיהום האוויר ואמרו כי "שוב ושוב מתברר כי המשרד להגנת הסביבה אינו מסוגל להגן על הסביבה ולשמור על בריאותם של אזרחי ישראל. העובדה שבמהלך מספר ימים נעשות עבירות סביבה מהחמורות ביותר, בידיעת גורמי האכיפה וללא נקיטת צעדים להפסקתן, צריכה להדליק נורה אדומה בוהקת אצל הדרגים הגבוהים ביותר. על ממשלת ישראל להקצות תקני כח אדם לאכיפה סביבתית כדי שגורמי הפיקוח והאכיפה יוכלו לבצע את עבודתם. כמו כן, יש להעניק סמכויות אכיפה נוספות ליחידה למניעת שריפות שהוקמה לאחרונה כדי להתמודד עם תופעות מסוג זה, על מנת שתוכל לפעול ביעילות כנגד מאות שריפות הפסולת שמתרחשות בישראל מדי יום ופוגעות בבריאותם של כמיליון תושבים בישראל".
יש לציין כי החשיפה לריכוזים גבוהים של מזהמי אוויר הנפלטים לאוויר משריפות פסולת, בהם צמיגים, עלולה לגרום בטווח הקצר לצריבה בעיניים, באף ובגרון, קשיי נשימה, כאבי ראש והקאות, ובטווח הארוך - סימפטומים של תחלואה במערכת הנשימה כגון התקפי אסטמה, וברונכיטיס חריפה וכרונית ועוד.
מכבאות והצלה לישראל נמסר: "הוגשה בקשה לכבאית לצורך אבטחה לצילומי סרט לצורך שימוש באמצעים פירוכטכניים. לגבי שריפת הצמיגים, איננו יודעים דבר על הנושא ולא קיבלנו כל מידע בנושא".
מהפקת הסרט טרם נמסרה תגובה.