כשלושה חודשים לפני הגעתו המתוכננת לישראל, נודע היום (ה') כי תדחה הופעתו של ניק קייב ולהקת הליווי הבד סידס, שנקבעה במקור ל-17 ביוני בתל אביב.
"קיבלנו החלטה לדחות את סיבוב ההופעות האירופאי של ניק קייב והבד סידס", נכתב בעמוד הפייסבוק של האמן. "למרות האכזבה הגדולה, אנו מרגישים שזו ההחלטה הנכונה כדי לשמור על כולכם בטוחים ככל האפשר. אנחנו עובדים קשה כדי לקבוע מועדים חדשים בכל היעדים שנקבעו לסיבוב, ונעדכן בכל הפרטים ברגע שיהיו סופיים. כל הכרטיסים שנרכשו יישארו תקפים למועדים החדשים. שולחים אהבה לכולכם".
2 צפייה בגלריה
ניק קייב
ניק קייב
ניק קייב
(צילום: אורית פניני)
מטעם שוקי וייס, המפיק את המופע, נמסר: "כאמור, בהיותנו חלק מהסיבוב האירופאי של ניק, אנחנו עובדים על הזזת כל סיבוב ההופעות המתוכנן לחודשי אפריל-יוני קדימה, כולל התאריך בישראל, בשיתוף פעולה הדוק עם הלהקה ועם המפיקים ביתר מדינות אירופה. בשבועות הקרובים, ככל שמצב החירום והנחיות הרשויות יתירו זאת, ניצור קשר עם כלל רוכשי הכרטיסים עם פרטים לגבי התאריך החדש, עדכונים, והאופציות השונות העומדות בפני הרוכשים. רק בריאות ושיעבור במהרה - ובינתיים תמשיכו לאהוב מוזיקה טובה".
דחיית סיבוב ההופעות של קייב מגיעה כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה, שהובילה עד עתה לדחייתן וביטולן של הופעות רבות ופסטיבלי ענק ברחבי העולם, כמו SXSW, קואצ'לה וגלסטונברי. ההופעה הגדולה הנוספת של הקיץ בישראל - זו של להקת רד הוט צ'ילי פפרס במסגרת פסטיבל פאנקיארד - אמורה להתקיים כמתוכנן, נכון לעכשיו.
2 צפייה בגלריה
מתוך הופעתו האחרונה של ניק קייב בישראל
מתוך הופעתו האחרונה של ניק קייב בישראל
מתוך הופעתו האחרונה של ניק קייב בישראל
(צילום: ענת טייכר)
זו הייתה עתידה להיות הופעתו החמישית של קייב בישראל, שהופיע בארץ שלוש פעמים בשנות ה-90, ופעם נוספת כ-20 שנה לאחר מכן, בשנת 2017, בהופעה שנערכה במסגרת סיבוב ההופעות שקידם את אלבומו The Skeleton Tree.
במסיבת העיתונאים לקראת ההופעה ב-2017 הסביר קייב מדוע החליט להגיע לישראל: "לפני כמה שנים בריאן אינו שלח לי מכתב וביקש שאחתום על אמנה להחרים את ישראל, ושלחתי לו מכתב בחזרה ואמרתי שאיני רוצה לחתום. הבנתי שאומנם אני לא חותם - אבל אני גם לא מופיע בישראל. זה היה נראה לי פחדני, אז הרמתי לאנשים שלי טלפון וביקשתי שנעשה הופעה בישראל. לקחתי צד נגד מי שמנסה לנהוג בבריונות כלפי מוזיקאים. אני כאן כי אני אוהב את ישראל וכי זה חשוב בעיניי להביע את העמדה שאי אפשר להשתיק מוזיקאים. במובן מסוים אני כאן בגלל ה-BDS".