הסדרה "שעת אפס" היא הזוכה בדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2022, שנערך הערב (ב') בתל אביב ושודר בכאן.
3 צפייה בגלריה
"שעת אפס" זוכת טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה
"שעת אפס" זוכת טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה
"שעת אפס" זוכת טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה
(צילום: מוטי קמחי)
כאן גרפו 32 מתוך 42 הפרסים שחולקו בטקס בהנחיית יניב ביטון. הטקס היה אמור להיערך לפני כשבועיים אולם בשל אירועי המחאה על התוכנית לשינויים במערכת המשפט, הוחלט לדחותו. ביטון התייחס בבדיחות הדעת למצב הנפיץ בעקבות השינויים במערכת המשפט ואמר: "ברור לי שרבים מכם ירצו לעלות לדבר על המצב, אנחנו קהל מגוון - יש פה גם שמאלנים וגם ימני אחד, רועי עידן (יוצר "מנאייכ", ר"ב) - פה לא תהיה צנזורה, פה לא סותמים פיות".
הראשונה להתייחס לאירועים בחברה הייתה נועה קולר, שזכתה בפרס שחקנית המשנה בדרמה על משחקה ב"ריקוד האש". "אני רואה אישה דתייה וחילונית שאוהבות אחת את השנייה והמשותף גדול על השונה - ואין ייאוש בעולם", אמרה על מערכת היחסים שלה עם היוצרת רמה בורשטיין.
3 צפייה בגלריה
טקס פרסי הטלוויזיה
טקס פרסי הטלוויזיה
טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה
(צילום: מוטי קמחי)
מגיש הרדיו והטלוויזיה, חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה, שהגיש את פרס תוכנית האקטואליה הטובה ביותר ל"מהצד השני", פנה למנהיגי המפלגות החרדיות. "מחובתי לנצל את הבמה המכובדת הזאת לפנות מכאן אל אחיי מנהיגי היהדות החרדית, שבתקופה הקשה שעוברת על עמנו קולם נדם ולא משנה מי צודק. הקרע המטורף הזה בעם מסוכן לכולנו כי אחים אנחנו. יש לנו כל כך הרבה אויבים מחוץ. את מי אנחנו רוצים לנצח? את האחים שלנו? מנהיגי היהודית החרדית, אל נא נעמוד מנגד".
3 צפייה בגלריה
טקס פרסי הטלוויזיה
טקס פרסי הטלוויזיה
יגאל גואטה. טקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה
(צילום: מוטי קמחי)
רגע מרגש נרשם בטקס כשפרס הסאטירה והמערכונים שבו זכתה "היהודים באים", הוקדש למגיש המנוח מודי בר-און. חברתו ומגישה בערוץ הספורט מירי נבו אמרה על הבמה, כשהתקשתה לעצור את הדמעות: "חבר אהוב, סופר מוכשר שנגע בכל תחומי הטלוויזיה, היה איש רב פעלים. מה שייחד אותו שהוא היה מודי, ועשה טלוויזיה ותיאטרון שהיו מודי כי הוא תו תקן של איכות. מודי יצר בטלוויזיה שפה חדשה. הוא עצמו היה יצירה יוצאת דופן, אני מתגעגעת אליו ואנחנו חשים בחסרונו בכל יום. האיש שכולנו רצינו להיות כמוהו".

הזוכים בקטגוריות המרכזיות

שחקנית ראשית בדרמה: מיה לנדסמן - "שעת אפס" שחקן ראשי בדרמה: שלום אסייג - "מנאייכ" שחקן ראשי בדרמה קומית: נוה צור - "שישו ושמחו" שחקנית ראשית בדרמה קומית: אלונה סער - "המפקדת" בימוי בסדרת דרמה קומית: עטרה פריש - "המפקדת" בימוי בסדרה דרמה: רמה בורשטיין - "ריקוד האש" התסריט בסדרת דרמה: "שעת אפס" - דקלה קידר שחקנית משנה בדרמה: נועה קולר - "ריקוד האש" שחקן משנה בדרמה: עמוס תמם - "מנאייכ" שחקן משנה בקומדיה: עומר עציון - "בלאדי מורי" שחקנית משנה בקומדיה: גל מלכה - "המפקדת" תוכנית דוקו-ריאליטי: "חתונה ממבט ראשון" סדרת תעודה: "אייכמן, ההקלטות האבודות" תוכנית אירוח וראיונות: "פגישה עם רוני קובן" תוכנית אקטואליה: "מהצד השני עם גיא זהר" תוכנית בידור ושעשועונים: "המרדף" תוכנית תחקירים: "עובדה" בימוי תעודה עובדתית: יריב מוזר - "אייכמן, ההקלטות האבודות" תוכנית סאטירה ומערכונים: "היהודים באים" תוכנית מציאות ריאליטי: "בואו לאכול איתי" תכנית ספורט: אולפן המונדיאל