צלם רויטרס, מוחמד סאלם, זכה היום (ה') בפרס World Press Photo of the Year, הנחשב לפרס היוקרתי ביותר בתחום הצילום העיתונאי, לשנת 2024. בתמונה ניתן לראות אישה פלסטינית המערסלת את גופת אחייניתה בת החמש ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
 תמונת השנה של World Press Photo, 2024
 תמונת השנה של World Press Photo, 2024
תמונת השנה של World Press Photo, 2024
(צילום: Mohammad Salem, Reuters)
על פי "רויטרס", התמונה צולמה ב-17 באוקטובר 2023, בבית החולים נאצר בחאן יונס שבדרום הרצועה, שם חיפשו משפחות פלסטיניות אחר קרובי משפחה שנהרגו. בתמונה ניתן לראות אישה בשם אינאס אבו מאמר, בת 36, מתייפחת בעודה מחזיקה גופה מכוסה בסדין בבית החולים.
"מוחמד קיבל את החדשות על פרס ה-WPP בענווה, ואמר שזו לא תמונה שצריך לחגוג אותה, אך הוא מעריך את ההכרה ואת ההזדמנות לפרסם אותה לקהל רחב יותר", אמר ריקי רוג'רס, העורך הראשי של תמונות ו-וודיאו ב"רויטרס", בטקס שהתקיים באמסטרדם. עוד הוסיף כי "הוא מקווה שבעזרת הפרס הזה העולם יהפוך מודע עוד יותר להשפעה של מלחמה על האנושות, ובמיוחד על ילדים".
במעמד ההכרזה על הפרסים השנתיים, ציינו מטעם ארגון World Press Photo, המבוסס באמסטרדם, כי חשוב להכיר בסכנות העומדות בפני עיתונאים המסקרים סכסוכים. עוד נאמר כי 99 עיתונאים ועובדי תקשורת נהרגו בסיקור המלחמה בין ישראל לחמאס. "עבודתם של צלמי עיתונות וצלמים תיעודיים ברחבי העולם נעשית לעתים קרובות תוך סיכון גבוה", אמר ג'ומאנה אל זין חורי, מנכ"ל הארגון. "בשנה האחרונה, מניין ההרוגים בעזה הביא את מספר העיתונאים שנהרגו כמעט לשיא. חשוב להכיר בטראומה שחוו כדי להראות לעולם את ההשפעה ההומניטרית של המלחמה".
סאלם, פלסטיני בן 39, עובד עבור רויטרס מאז 2003. זוהי הפעם השנייה שהוא זוכה בפרס World Press Photo היוקרתי, לאחר שזכה בו גם ב-2010. חבר השופטים אמר על התמונה הזוכה לשנת 2024 כי היא "מורכבת בזהירות ובכבוד, ומציעה בבת אחת הצצה מטפורית ומילולית לאובדן בלתי נתפס".
"הרגשתי שהתמונה מסכמת תחושה רחבה יותר של מה שקורה ברצועת עזה", אמר הצלם כאשר התמונה פורסמה לראשונה בנובמבר. "אנשים היו מבולבלים, רצו ממקום למקום, חרדים לדעת את גורל יקיריהם, והאישה הזו תפסה את עיני כשהיא אוחזת בגופה של הילדה הקטנה וסירבה להרפות".
התצלום "נוגע ללב באופן עמוק", אמרה פיונה שילדס, חברה בוועדת השופטים וראש תחום הצילום ב"גרידאן". חבר השופטים בחר את התמונות הזוכות מתוך 61,062 הגשות של 3,851 צלמים מ-130 מדינות.