איך יודעים שמתקרבות בחירות? בוגדים מתחילים לבצבץ תחת כל עץ רענן. עכשיו מתווספת לבוגדים שיוציאו תחת ידם הקמפיינרים של המערכה הקרובה גם ה"בוגד", סדרת מתח של HOT שעלתה אתמול (ג'), ומשמה משתמע שמישהו פה עשה את הבלתי ייעשה.
המילה "בוגד" אומנם סבלה מזילות מסוימת במהלך השנים האחרונות והפכה לשם נרדף ל"כל מי שלא חושב כמוני", אבל היא עדיין מרעידה את מיתרי הלב ומשאירה אחריה ניחוח מסעיר של אדרנלין, כמו ענן בושם של אהובה משכבר. מספיק כדי שרון לשם ("בופור", "אופוריה") ועמית כהן ("כפולים", "שעת נעילה") יקדישו לחקר הנושא סדרה שלמה. למרבה הצער, לפחות לפי שני הפרקים הראשונים מתוך שמונה, "בוגד" לא מצליחה להתעלות מעל דיאלוגים שטחיים ודמויות מאולצות.
הבגידה המרכזית של "בוגד" מושרשת בעלילה המרכזית שלה: מטוס ישראלי שהמריא מתל אביב במטרה לנחות בבנגקוק נעלם מהרדאר ולאחר מכן מהלוויינים ללא סיבה נראית לעין, על 225 הנוסעים ושני הטייסים שלו. דוצי (אורנה בנאי) היא ראש מחלקה בשב"כ שממונה על החקירה, ובשלב מסוים היא מצרפת אליה את ג'ורג'י (ליאור אשכנזי), איש שב"כ לשעבר שנפצע והתעוור, ושאשתו וילדיו הם בין נוסעי המטוס. האיש שיחזיק לכם את היד הוא דן מלכה (עוז זהבי), טירון שב"כ שדוצי הצמידה לג'ורג'י כדי שישמש לו כבייביסיטר, יוביל אותו במסדרונות השב"כ, יספק לו את כל צרכיו האינפורמטיביים על הנוסעים וכפי הנראה יפתח איתו מערכת יחסים יותר אישית ככל שהעלילה תתקדם.
2 צפייה בגלריה
מתוך "בוגד"
מתוך "בוגד"
ממוקמת באזור הסדרות שנוצרו בדיוק לפי הספר. מתוך "בוגד"
(צילום: באדיבות HOT)
מבין קרובי המשפחה המבולבלים של הנוסעים, שמנסים להבין מה הקשר של האנשים בחייהם לאירוע ומי מהם - טדאם! - הוא הבוגד, אפשר למצוא את ניב סולטן (לא תזהו אותה) כרווית, אחותו של גיבור צה"ל עם צל"ש, בן למשפחה מזרחית שמגלה סולידריות לא מקובלת עם ערבים. וגם את מיקי טסה (נטע פלוטקין), שגילתה שבעלה עלה על המטוס לטיסת עבודה עם גרושתו לשעבר, ומעבר לחשד המיידי שהוא - טדאם! - בוגד בה, היא נאלצת להתמודד עם שותף מפוקפק שלו לעסקים (שי אביבי בתפקיד מקריפ).
על סקאלת המקוריות של סדרות מתח, "בוגד" ממוקמת באזור הסדרות שנוצרו בדיוק לפי הספר, ללא שאר רוח או איזשהו ניצוץ והיא מתבססת בעיקר על קלישאות הז'אנר. יש דרך לעשות את זה מבלי להרוג את הסדרה שלך, אגב, וזה אומר שעל השלד הצפוי יחפו דמויות מעניינות, דיאלוגים מורכבים, קצב מהיר או זווית מקומית מעניינת. "כפולים" הייתה כזאת, למרות הגנריות היא הצליחה ליצור מתח אפקטיבי ולהכניס את הצופה אל תוך העלילה.
ביקורות טלוויזיה נוספות:
למעשה, "בוגד" היא גרסה פחות מוצלחת של "כפולים". היא נשענת בדיוק על אותו רעיון - האנשים שאתה מכיר הם לא מי שאתה חושב שהם, והם מנהלים חיים כפולים ממש מתחת לאפך. גם לנושא המרכזי שהיא בחרה לעסוק יש פוטנציאל פסיכולוגי מעניין ונפיץ, בהתחשב בקליפת הבננה שעליה אנחנו גרים. אבל אין מי שייקח אותה למעלה כשכל נקודות המוצא נבלעות בדיאלוגים שנכתבו על ידי מחולל טקסטים של סדרות מתח. הסדרה מלאה בהתנהגויות לא אמינות של הדמויות, כמו מונולוגים תלושים של הדמות של זהבי מול מסך המחשב או אמא שלא מגיבה לעובדה שבנה נעדר אלא רק לשאלה האם ייזכר כגיבור, ובאופן כללי אפיון סטריאוטיפי של הדמויות המעורבות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "בוגד"
מתוך "בוגד"
ערכי הפקה גבוהים. מתוך "בוגד"
(צילום: HOT ו-NEXT TV)
הצפייה ב"בוגד" אומנם לא מביכה, בעיקר הודות לערכי הפקה גבוהים שעומדים ברף שהציבה התעשייה הישראלית בשנים האחרונות (מאז שהחלה לקרוץ לחו"ל), אבל היא גם לא מעוררת מחשבה ומסקרנת בדיוק במידה שהייתה שולחת אתכם לעמוד האחרון, אם היה מדובר בספר, כדי לברר מי הוא - טדאם! - הבוגד.