אמן הזמר העברי גבי ברלין קיבל בהפתעה פרס מפעל חיים מטעם ארגון אמני ישראל (אמ"י) במהלך מופע "הטיש הגדול" של משה להב שהתקיים אמש (א') בהיכל התרבות בפתח התקווה.
1 צפייה בגלריה
גבי ברלין
גבי ברלין
גבי ברלין
(צילום: אמיר בן חיים, באדיבות אמ"י)
להב אירח במופעו את המפיק איתן גפני לרגל יום הולדתו ה-80, במסגרת פרויקט "שירים שמלווים את חיי". ובקהל נכח ברלין, שחגג גם הוא 80 באירוע דומה לפני כשנה, וכיום מתמודד עם מצב בריאותי מורכב. במהלך הערב להב עצר את המופע, ירד מהבמה, ניגש לברלין שישב בשורה הראשונה והזמין אותו לשיר יחד איתו.
ברלין התרגש עד דמעות מהמחווה ועל אף הקושי שר יחד עם הקהל שהריע לו. לאחר מכן חבריו מאיגוד אמני ישראל אשכולות ועיריית פתח תקווה העניקו לו במפתיע פרס אמ''י למפעל חיים.
"אמש נוכחנו עד כמה חשוב להראות את ההערכה, ההוקרה והאהבה שלנו לאמנים שלקחו חלק כל כך חשוב בעיצוב התרבות הישראלית, עוד בחייהם. אין ראוי מגבי לקבל את הפרס הזה", מסרה יושבת ראש אמ"י, יונה אליאן קשת.
ברלין, שנולד ב-1942, החל את דרכו המוזיקלית בלהקת גייסות השריון. ב-1988 נכנס לעולם השירה בציבור כשהחל להקליט מחרוזות לערבי שירה על פי נושא שהפכו אותו לדמות מרכזית בעוללם השירה בציבור הישראלי, לאורך שנות ה-2000 הנחה ערבי שירה בציבור רבים וב-2019 השתתף בפסטיבל השיר הבא, גרסתו המחודשת של פסטיבל הזמר המיתולוגי.