כמעט 31 מיליון דולר – זה הסכום שייאלץ לשלם קווין ספייסי לחברת ההפקה MRC, שהייתה אחראית על הפקת "בית הקלפים", בעקבות האשמות נגדו להטרדה מינית על הסט, שגם גרמו אז לפיטוריו מהסדרה.
1 צפייה בגלריה
קווין ספייסי
קווין ספייסי
קווין ספייסי
(צילום: AP)
השופט מל רד רקאנה מבית המשפט העליון בלוס אנג'לס פסק היום (ה') נגד ספייסי וטען בין היתר כי "הפסיקה שלו בתיק הייתה קלה מאוד".
ספייסי בן ה-63, שגילם את פרנק אנדרווד, פוטר מ"בית הקלפים" בשל האשמות להטרדה מינית נגדו מצד אנשים על הסט – אחת מהן של עובד הפקה שאמר כי השחקן הוותיק נגע בו בצורה לא הולמת ומינית. אותם אישומים גרמו ל-MRC לסיים מיידית את חוזי המשחק וההפקה שלו (ספייסי שימש כאחד מהמפיקים בפועל).
למעשה השופט נתן תוקף לפסק הבוררות שהוגש באוקטובר 2020 ומצא כי התנהגותו של ספייסי כללה הפרות בוטות של חוזי המשחק וההפקה שלו.
פרקליטו של השחקן טען שהבורר בתיק חרג מסמכויותיו כשכלל עדויות חיצוניות בהחלטתו על סכום הפיצויים. הבורר אמר אז שספייסי הפר את החוזים עמו בשל תקריות עם חמישה אנשי צוות, שהעידו רק לאחר החקירה הפנימית שביצעה MRC בעניין. אותה חקירה בוצעה רק לאחר ההודעה של נטפליקס כי הוא לא ישוב לעונה השישית של הסדרה המצליחה.