הלכה לעולמה המשוררת והסופרת ניצולת השואה אילנה קליין, שנפטרה הלילה (בין רביעי לחמישי) בבית החולים אסף הרופא בגיל 80. היא תובא למנוחות מחר בבית העלמין בראשון לציון.
1 צפייה בגלריה
אילנה קליין
אילנה קליין
אילנה קליין
(צילום: ג'רמי פלדמן)
בתה לימור אמרה ל-ynet: "אמא שלי ניצולת שואה, ניצחה במאבק נגד סרטן הדם במשך שנים, היא דוגמה לתקומה. היא הלכה לעולמה הלילה אחרי קריסה של הגוף. אצלנו יום השואה זה כל השנה, הפטירה שלה סמוך ליום הזה מעצימה את זכר השואה ומצמררת אותנו. אמא שלי היא אשת אשכולות, קונצנזוס, אישה אהובה".
הזמרת עדן בן זקן ספדה לקליין: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתה של אילנה קליין ממש בסמוך לציון יום השואה השנה. אישה מדהימה שריגשה אותי מאוד. משתתפת בצער המשפחה. יהיה זכרה ברוך".
קליין נולדה בבונקר ביערות פולין, שם משפחתה הסתתרה במהלך מלחמת העולם השנייה. ב-1948 עלתה ארצה ומגיל צעיר התחילה לכתוב שירים וסיפורים. קליין התגייסה לצה"ל ובמהלך שירותה פגשה במלחין מרדכי זעירא שעודד אותה לכתוב. בעבודה משותפת הם כתבו והלחינו יחד שירים רבים.
רבים מספריה של קליין היו ספרי לילדים לצידם היא פרסמה גם ספר שירה וכתבה פזמונים רבים שבוצעו על ידי זמרים שונים בהם יהורם גאון, יפה ירקוני, מרגלית צנעני, אייל גולן, ועדן בן זקן, עמה צילמה את הקליפ לשיר "זה לא סיפור, זו היסטוריה".
מעמותת חסדי נעמי, שליוותה את יצירתה של קליין בשנים האחרונות ספדו לה: "אילנה קליין כיבדה אותנו וכתבה את השיר 'זה לא סיפור, זו היסטוריה' אותו שרה עדן בן זקן במקביל לקמפיין שיזמה העמותה בפולין, שיצא לפועל לאחר שבמדינה יזמו שורת חוקים שהורידו את האחריות לחלקם בשואה. לקליין וחסדי נעמי הייתה מערכת יחסים חמה ומרובת שנים".
היא הותירה אחריה שלושה ילדים ושמונה נכדים.