אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתחו הערב (א') בשעה 20:00, בשידור ישיר של הטקס הממלכתי השנתי מ"יד ושם" שבירושלים. כנהוג, ביממת הזיכרון לששת המיליונים שנרצחו ישודרו סרטים ותוכניות שיספרו את סיפורי השואה מזוויות שונות, והערוצים המסחריים ישדרו ללא פרסומות.

כאן

ראשון, 21:25, "השיבה מהפלנטה האחרת": סרט תיעודי על ניסיונו של הסופר ניצול השואה ק.צטניק לחזור לזיכרונותיו הטראומתיים תחת השפעת סם. הסרט, שבו ק.צטניק ניסה להבין את שארע לו, זכה בפרס התחקיר בפסטיבל ירושלים ובפסטיבל אטלנטה.
"השיבה מהפלנטה האחרת" – טריילר
(באדיבות סינמטק ירושלים)

קשת

ראשון, 21:30, "זיכרון בסלון": משדר מיוחד שיארחו נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו בסלון ביתם, בהנחיית רותם סלע. נשיא בית המשפט העליון לשעבר, וניצול השואה הפרופסור אהרון ברק ייקח חלק במשדר כמו גם חנוך דאום, חיים ילין, שירי מימון, עידן רייכל וגאיה צוברי.
ראשון, 22:30, "בכל זאת אינני נפרד": מופע הוקרה לניצולי השואה ולמתנדבים למענם מבית העם בירושלים, בהנחיית חיים אתגר ובהשתתפות אמנים כמו מארינה מקסימיליאן, רמי קלינשטיין, אודיה, שי טמינו, ירדנה ארזי, הלהקות הצבאיות ועוד.

רשת

ראשון, 21:25, "בראש מורם": סרטו של העיתונאי גיל תמרי על ילדים יהודים בצרפת בתקופת השואה. בסרט חוזר תמרי אל בית הילדים שייסדה שטה סימון, אישה יהודייה שלקחה על עצמה משימה להציל כמה שיותר ילדים יהודים מפני הנאצים.
ראשון, 22:05, שידור חי של עצרת השואה מקיבוץ יד מרדכי.

ערוץ 14

ראשון, 21:15, משדר מיוחד בהגשת אראל סג"ל.
ראשון, 23:00, משדר מיוחד בהגשת שי גולדן: במהלך המשדר, גולדן יראיין את הרב הראשי לישראל לשעבר ישראל לאו, שניצל מהשואה.

HOT

בחברת הכבלים ישודרו סרטים שיעסקו בשואה, כמו גם שידורים של עדויות חדשות של ניצולי שואה במסגרת שיתוף הפעולה עם זיכרון בסלון. בערוץ HOT8 ישודרו בבכורה סרטים דוקומנטריים, בהם "חוזה עם השטן?", על הסכמי ההעברה שחתמו ראשי ההסתדרות הציונית עם גרמניה הנאצית, "התנגדות - הם השיבו מלחמה" ועוד.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חוזה עם השטן?"
מתוך "חוזה עם השטן?"
מתוך "חוזה עם השטן?"
(צילום: באדיבות HOT8)

yes

בחברת yes ישודרו גם כן סרטים שיעסקו בשואה. ב-yes דוקו ישודרו סרטים חדשים בהם "נתניזם", שהשתתף בפסטיבל דוקאביב. בסרט מובא סיפורו של נתן הילו, שבמשך 70 שנה לא מסוגל להפסיק לצייר. בגיל 90 הוא מוצף בזיכרונות מהימים שבהם נשלח כחייל אמריקאי לשמור על בכירי הנאצים שעמדו למשפט בירנברג - סיפורים שחוזרים ועולים בציוריו ובטקסטים המלווים אותם. מהנשיקה הממושכת בין גרינג לרעייתו ועד המילים שאמר כל אחד מהנאשמים לפני שהילו הוביל אותם לגרדום, הילו מנסה להבין מה באמת קרה שם בנירנברג - ואם ייתכן שהזיכרונות המוחשיים מתעתעים בו.
3 צפייה בגלריה
מתוך "נתניזם"
מתוך "נתניזם"
מתוך "נתניזם"
(צילום: באדיבות yes דוקו)

פרטנר

בשירות הטלוויזיה של פרטנר יועלו סרטים שיעסקו בשואה, כמו "האישה בזהב", שמספר על ניצולת השואה מריה אלטמן שנלחמה כדי להשיב לחיקה יצירת אמנות שנלקחה ממנה על ידי הנאצים. כמו כן, ישודר הסרט המיתולוגי "רשימת שינדלר", "אייכמן שואו" על משפטו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן, ועוד.

סלקום

באמצעות שיתוף פעולה עם ארגון "יד ושם", יועלו לשירות הטלוויזיה של סלקום עדויות מצולמות של שורדי שואה. בנוסף יועלו גם סרטים שנוצרו על השואה ומלחמת העולם השנייה, בהם "הזייפנים", "הקיץ של אביה", "פנסיון פראכט", "החטאים" ועוד.
3 צפייה בגלריה
מתוך "החטאים"
מתוך "החטאים"
מתוך "החטאים"
(צילום: איריס נשר)