חברי קרקס בומבה הישראלי, צמד האחים נועם וירון דוידוביץ' ועמית ג'רבי, הטריפו את הקהל ואת השופטים בתוכנית הכישרונות האמריקנית המצליחה, America's Got Talent (משודרת בסלקום tv), כשעלו לבמה עירומים וחמושים במטקות בלבד. היום (ב') הם הגיעו לאולפן ynet, לבושים הפעם, וחזרו אל הדרמה מאחורי הקלעים. צפו
"היה קטע שנשברה לנו מטקה אחת שם ולא היו לנו ספיירים, וההפקה הייתה צריכה למצוא לנו מטקה בארצות הברית", מספר ירון דוידוביץ'. "היה להם רק קטנות יותר לחזרות, עלינו עם המטקה שעמדה להישבר. היה הרבה סטרס", מוסיף אחיו.
המטקות זה משחק כל כך ישראלי, חשבתם על זה כשבחרתם את הקטע? "לגמרי. יותר מזה, תוך כדי חזרות גם הוספנו תנועה מ'הגשש (החיוור)', זה מ'מים לדוד המלך'. אנחנו נשענים על הרבה דברים שהיו לפנינו, אבל גם מביאים את הטוויסט שלנו. את הקומדיה שלנו".
2 צפייה בגלריה
קרקס בומבה ב"אמריקה גוט טאלנט"
קרקס בומבה ב"אמריקה גוט טאלנט"
קרקס בומבה ב"אמריקה גוט טאלנט"
(צילום מסך מתוך התוכנית)
"הקטע הזה בכלל יצא קודם בכנס ג'אגלינג קטן בארץ, הוא קיבל הרבה שבחים, אנשים התגלגלו על הרצפה", משתף ג'רבי על הדרך שעשו לתוכנית. "את הווידאו הזה שלחנו לתוכנית מבין 75 אלף סרטונים שנשלחו, 200 התקבלו ואנחנו ביניהם". "גם עכשיו אחוז הצפיות שלו יחסית לאחרים הוא אסטרונומי", "אחד הכי נצפים בעונה" מוסיף נועם.
איך זה מרגיש שעוד רגע כל ארצות הברית תדע מי אתם? "כל רגע זה יכול ליפול, ומטקה יכולה ליפול. ו-1,400 איש בקהל ומצלמות..."
איך מתפקדים בסטרס הזה? האם צפיתם את גודל האירוע? "לא חשבנו שיהיה כזה מטורף. זה תופס את כל אחד מאיתנו במקום אחר אבל יש בזה משהו מאוד מעניין של לבחון את עצמנו איך באמת אנחנו מתפקדים על במה כזאת גדולה ולראות איך הגוף שלנו מגיב. זה גם סוג של ניצחונות קטנים בתוך הלחץ, זה הישגים אישיים", קובע ג'רבי.
השלישייה חושפת שבזמן זה לא ברור אם אכן ימשיכו לשלב הבא בתוכנית. "האודישן הבא הוא בלייב, זה עוד לא נסגר, עוד לא קיבלנו תשובה", אומר ג'רבי. "מתוך הקטעים שעברו מסננים בערך חצי, אז עדיין לא ברור מי ממשיך לשלב הבא שהוא הופעות חיות", מסביר נועם.
השופטים הגיבו די טוב, נכון? "מאוד אהבו. קיבלנו גם 'כן' בעברית שלא שודר בכלל, מהאווי מנדל, קומיקאי יהודי-קנדי".
ממי הכי נלחצתם? "סיימון. אמרו לנו עליו לפני שהוא לא אוהב קרקס והוא לא אוהב ליצנים. עלינו עם תלבושות, ואיך שאנחנו יורדים הוא אומר שהוא לא אוהב אותן, שזה צבעוני וזה לילדים ושהוא לא מתחבר. רגע אחר כך עלינו בלי התלבושות וכשסיימנו הוא שאל מה אנחנו עושים בחיים, ואמרנו שאנחנו עושים קרקס, אקרובטיקה, ג'אגלינג. הוא אמר, 'איזה מזל שלא עשיתם את זה עכשיו'. חשוב לנו להגיד, שעשינו סלפסטיק, עשינו ג'אגלינג, עשינו ליצנות ועשינו קרקס. הדבר שאנחנו עושים זה קרקס שמשלב תיאטרון ושיתוף פעולה ויצירתיות ומשחקיות. זה קרקס למבוגרים".
2 צפייה בגלריה
קרקס בומבה באולפן ynet
קרקס בומבה באולפן ynet
קרקס בומבה באולפן ynet
(צילום: אסף חן)
מאז שהקטע הזה התפרסם, הטלפון של הסוכן שלכם, אם יש אחד כזה, כבר קורס? "אנחנו מתכננים את הטור הופעות הבא שלנו בהיכלי תרבות בכל הארץ, יש עוד זמן עד שזה ייפתח. אנחנו כן מקבלים עוקבים ברשתות. הוזמנו לעוד מקומות, לצרפת ולגרמניה. מושבים וקיבוצים נסגרו..."
ישבתם מול היידי קלום, ואתה מדבר איתי על מושבים וקיבוצים. "אנחנו רוצים להביא קרקס לכל מקום ולהבהיר לקהל הישראלי שיש קרקס מעולה בישראל. יש אמנים מדהימים בארץ ובניגוד לתיאטרון, מחול, מוזיקה, הקהל לא מגיע ולא מכיר. יש דברים נהדרים לראות בארץ היום".