הזמר האמריקני ג'ימי באפט, שמוכר בעיקר הודות לשירו Margaritaville מ-1977, הלך לעולמו אמש (ו'), כך מדווח היום אתר "דדליין".
2 צפייה בגלריה
ג'ימי באפט
ג'ימי באפט
ג'ימי באפט
(צילום: AP Photo/Richard Drew)
"ג'ימי נפטר בשלווה כשהוא מוקף במשפחתו, חבריו, המוזיקה והכלבים שלו", נמסר בהצהרה באתר הרשמי של המוזיקאי ובעמודי הרשתות החברתיות שלו. "הוא חי את חייו כמו שיר עד הנשימה האחרונה, ויחסר לרבים".
"ג'ימי באפט היה בדרן ייחודי ויקר. המעריצים שלו אהבו אותו והוא מעולם לא אכזב אותם",ספד לו הזמר אלטון ג'ון בחשבון האינסטגרם שלו, והוסיף "אלה חדשות עצובות ביותר. איש מקסים שהלך מוקדם מדי".
נשיא ארצות הברית שחרר הצהרה רשמית מטעם הבית הלבן ובה ספד לבאפט: "היה משורר גן העדן, ואייקון מוזיקה אמריקני שהעניק השראה לדורות לקחת צעד אחורה ולמצוא את ההנאות בחיים ובאנשים אחרים". עוד הוסיף כי "השירים השנונים והעגמומיים שלו חוגגים דמויות אמריקניות ייחודיות ואת דרכי החיים על שפת הים, ושוזרים שילוב מוזיקלי בלתי נשכח של קאנטרי, פולק, רוק, פופ וקליפסו שהפך לסגנון ייחודי משלו".
הזמר-כותב, שבין שיריו המוכרים נמנים גם Come Monday ו-Cheeseburger in Paradise אושפז בשנה שעברה בשל מחלה לא ידועה, דבר שגרם לו באופן לא אופייני לדחות ולבטל מספר הופעות.
באפט נולד ב-25 בדצמבר 1946 בפסקגולה שבמיסיסיפי, ובילדותו התגורר גם במוביל ופיירהופ שבאלבמה. החיבור למוזיקה ניכר בו עוד מגיל צעיר, כשכבר בבית הספר היסודי הוא ניגן על טרומבון והיה חבר בתזמורת הבית-ספרית. עוד בילדותו הוא נחשף לעולם השייט יחד עם סבא שלו, דבר שבעתיד יתבטא בסגנונו המוזיקלי.
2 צפייה בגלריה
ג'ימי באפט
ג'ימי באפט
ג'ימי באפט
(צילום: Matt Sayles/Invision/AP)
בגיטרה הוא החל לנגן כשבגר ולמד באוניברסיטת אובורן, אך הצלחתו הגדולה הגיעה בשנות ה-70 המאוחרות עם אלבומו השביעי, Changes in Latitudes, Changes in Attitudes, שכלל שיר שהוא כולו מחווה לשתייה ולבילוי בחופים. השיר Margaritaville, שהוא היחידי של באפט שנכנס לטופ-טן במצעד ה"בילבורד", לא רק התניע מחדש את הקריירה המוזיקלית של הזמר, אלא אף פתח את הצוהר להזדמנויות עסקיות שונות בשלל תחומים, שכללו בין היתר ריזורט נופש, רשת מסעדות, מותג בירה, אינספור פסקולים ואף היווה השראה לספר רב המכר שהוציא ב-1989 "סיפורים ממרגריטה-ויל" (לאחר מכן, כתב שני ספרים נוספים שהיו גם הם לרבי-מכר).
באפט היה מתארח פעמים רבות בתוכניות לייט-נייט שונות, ואף שיחק בכמה תפקידים, כאשר לקח חלק בין היתר בסרט "עולם היורה" מ-2015 לצידו של כריס פראט ובסדרה "שוטרים בדם" בהובלתו של טום סלק.
מדי שנה הזמר היה מבלה חודשים רבים בסיבובי הופעות, גם אלבומים מאוחרים יחסית שלו - License to Chill מ-2004 ו-Take the Weather With You מ-2006 הגיעו למקום הראשון במצעדי אלבומי הפופ.
למרות שעשה דברים רבים במהלך חייו, Margaritaville הוא עדיין ההישג הבולט ביותר בעשייתו, שגם נכלל ב"שמונת הגדולים" - שמונת השירים אותם באפט נהג לבצע בכל הופעה, ושב-2016 נכנס להיכל התהילה של הגראמי. השנה, השיר נבחר על ידי ספריית הקונגרס למרשם ההקלטות הלאומי של ארצות הברית, אליו נכנסים שירים שמוגדרים כ"בעלי חשיבות מבחינה תרבותית, היסטורית או אסתטית", כלשונם.
באפט הותיר אחריו את אשתו השנייה ג'יין, את שתי בנותיהם, שרה וסוואנה, ואת בנם קמרון.