המשלחת הישראלית לאירוויזיון בהובלת עדן גולן לא תשתתף הערב (א') באירוע השטיח הטורקיז, ובמקום הם ישתתפו בטקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך בעיר מאלמו שמארחת את התחרות.
מתוך החזרה השנייה של עדן גולן באירוויזיון
(צילום: באדיבות EBU)
המשלחת הישראלית תיעדר מאירוע הפתיחה הנחשב בשל ערב יום השואה שחל בישראל, שלא עולה בקנה אחד עם חגיגות הפתיחה הצבעוניות של האירוויזיון. המשלחת הישראלית וגולן ישתתפו בטקס יום זיכרון לשואה ולגבורה שייערך במאלמו בשיתוף גורמים מהקהילה הישראלית בעיר.
אירוע השטיח הטורקיז של האירוויזיון נחשב לאחד משיאי התחרות ולמפגש הראשוני בין צוותי התקשורת מעשרות מדינות למשתתפים, ותורם כמובן ליחסי הציבור ולחשיפה לשירים. אך גולן, כאמור, תיאלץ לפספס את ההזדמנות. "היום, ערב יום השואה, נדליק נר לזכר ששת המיליונים בני עמנו שנרצחו - ונזכיר לעולם ש-Never again זה עכשיו", מסבירה גולן.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן
עדן גולן
עדן גולן
(צילום: Sarah Louise Bennett, באדיבות EBU)
גורמים בתאגיד כאן הסבירו ל-ynet שמבחינתם לא הייתה בכלל שאלה לגבי ההשתתפות בטקס הפתיחה, וכי יום השואה כמובן קודם לכל. עוד ציינו כי יש חשיבות גדולה להשתתפות של עדן גולן בטקס הזיכרון המתוכנן בעיר השבדית, המזוהה כאחד ממעוזי האיסלאם במדינה.
כזכור, בשל הקרבה ליום השואה, ישראל ביקשה בזמנו - ושובצה לחצי הגמר השני של האירוויזיון שיחול ביום ה'. גולן תתחרה מול המדינות אוסטריה, אלבניה, אסטוניה, גאורגיה, מלטה, הולנד, שווייץ, נורבגיה, לטביה, יוון, סאן מרינו, בלגיה, ארמניה, דנמרק וצ'כיה. כמו כן, גם ספרד, איטליה וצרפת יופיעו בחצי הגמר השני.