אחרי שיותר מ-140 יוצרים הודיעו על התנגדות וחרם על קרן הקולנוע שומרון - קבוצת אמנים אחרת הודיעה על תמיכה מלאה בה.
1 צפייה בגלריה
שלום אסייג, אוהד קנולר ודני שטג
שלום אסייג, אוהד קנולר ודני שטג
שלום אסייג, אוהד קנולר ודני שטג
(צילום: ענת מוסברג, יובל חן)
"אנחנו, שחקני/ות ויוצרי/ות מתחום הקולנוע והטלוויזיה רואים בקרן קולנוע שומרון בית חדש ליצירה, מברכים על קיומה ומאמינים שתהווה כר פורה לקולות חשובים בקולנוע הישראלי, שחלקם אולי לא באים לידי ביטוי כיום בצורה מספקת", נכתב במכתב שעליו חתמו בין היתר המפיק משה אדרי, השחקן והקומיקאי שלום אסייג, דני שטג, דניאל מורשת, היוצר רועי עידן, מוריס כהן, אוהד קנולר ועוד.
"אנחנו מעודדים את חופש הביטוי והיצירה של אזרחי ישראל ללא הבדל דת, גזע, מין, שיוך פוליטי ומקום מגורים. מדינת ישראל היא כמו פסיפס מורכב, דרוש דיאלוג בין חלקיו ולא חרמות - הקולנוע צריך ויכול להיות מרכיב חשוב בדיאלוג הזה".
יוזמי ההודעה, אוהד קנולר ובמאי הסדרה "בלאדי מורי", יוגב יפת מסרו: "קרן הקולנוע בשומרון, היא יוזמה ברוכה, שתתן מקום לקולות חדשים וחשובים ביצירה הישראלית. כמי שרואים את עצמם חלק מעולם התרבות הפלורליסטי, אנחנו נעשה הכל כדי לקדם ולעודד פלטפורמות שתורמות להעשרת השיח האמנותי".
מכתב האמנים כאמור מגיע אחרי מכתב הנגד ששלחו בשבוע שעבר יותר מ-140 יוצרים וטענו כי דרכה "מלבינים את הכיבוש". שר התרבות חילי טרופר התנער ממכתב החרם ואמר כי "קרן הקולנוע שומרון עובדת על פי חוקי המדינה ומשרתת את כלל אזרחי המדינה, בדיוק כמו כל קרן קולנוע אחרת. מי שמכבד את החוק ובעיקר מי שמכבד את חופש הביטוי, ראוי שיהיה עקבי בעניין. כשנוח, וכשנוח פחות".