דני וייס יתמנה לתפקיד מנכ"ל התיאטרון הלאומי הבימה, כך אישר היום (א') הוועד המנהל של התיאטרון בראשות זיוה פתיר.
1 צפייה בגלריה
דני וייס
דני וייס
דני וייס
(צילום: יובל חן)
וייס יחליף את נעם סמל, שכיהן כמנכ"ל הזמני מאז 2019, כאשר בעקבות חובות שנאמדים ביותר מ-70 מיליון שקלים הושעו סמכויות ההנהלה. המינוי ייכנס לתוקף עם פרישתו של סמל בסוף יוני 2023.
"אני שמח ונרגש להיבחר לנהל את התיאטרון הלאומי הבימה", אמר לאחר הבחירה בו. "נעשה הכול כדי שעתידו של תיאטרון הבימה יהיה מפואר לא פחות מעברו. אני מודה לכל צוות המדיטק והחברה לפיתוח תרבות בחולון על התקופה המרתקת ומלאת ההישגים אותה עברנו יחד. תודה מיוחדת לידידי נעם סמל, אשר הוביל את התיאטרון לחוף מבטחים בשעתו הקשה".
"אני מברך את דני וייס אשר נבחר לתפקיד מנכ"ל תיאטרון הבימה", אמר ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי. "בטוחני כי דני, רב הניסיון והכישורים, יוביל את התיאטרון לשיאים חדשים. לתיאטרון הלאומי הבימה יש היסטוריה מפוארת ועתיד מזהיר עוד לפניו. התיאטרון ממשיך וימשיך להיות שחקן מרכזי בשדה התרבות הישראלי. זו ההזדמנות גם להגיד תודה למנכ"ל היוצא נעם סמל, שנענה לקריאה להוביל את התיאטרון הלאומי בתקופת מעבר לא פשוטה וקשה ועשה זאת בהצלחה יתרה".
כיום וייס מכהן כיו"ר פורום מוסדות תרבות בישראל, והחל מ-2017 מכהן כמנכ"ל מדיטק חולון, שמאגד מוסדות תרבות בעיר בהם מוזיאון העיצוב חולון, הספרייה העירונית המרכזית, תיאטרון לילדים, סינמטק חולון, סינמטק הילדים ועוד. לפני כן כיהן כמנכ"ל תיאטרון החאן בירושלים, ובעבר שימש כמנכ"ל הד ארצי וניהל את אגף תרבות, נוער וספורט בעיריית כפר סבא, וכן, כיהן כמנכ"ל היכל התרבות בעיר.