הקומיקאי היהודי-אמריקני ג'קי מייסון הלך לעולמו בגיל 93. מייסון הוסמך בצעירותו לרב אך בהמשך החליט לפנות לתעשיית הבידור. הוא השתתף בשישה מופעים בברודווי ובכמה תוכניות טלוויזיה ונכנס לרשימת 100 אמני הסטנד-אפ הטובים ביותר של כל הזמנים של ערוץ "קומדי סנטרל". ב-1992 זכה מייסון בפרס אמי על דיבוב דמותו של היימן קרוסטופסקי, אביו של קראסטי הליצן בסדרה "משפחת סימפסון".
מייסון נולד בוינסקונסין לשושלת רבנים מפוארת. הוא הוסמך לרב בגיל 25, ולמרות הטייטל הרציני נהג לפלפל את הדרשות שלו בבדיחות, כך שלפעמים לדבריו, גם לא יהודים היו מגיעים לבית הכנסת כדי להקשיב לו. שלוש שנים אחרי שאביו נפטר הוא עזב את עבודתו כרב והחליט להתקיים אך ורק כקומיקאי. ההומור שלו נחשב למשוחרר מאוד וחסר עכבות, מאוד לא תקין פוליטית, ולפעמים הוא הקדים את זמנו.
1 צפייה בגלריה
ג'קי מייסון
ג'קי מייסון
ג'קי מייסון
(צילום: AP)
ב-1969 הוא עשה את הופעת הבכורה שלו בבורדווי עם מחזה קומי בשם A Teaspoon Every Four Hours שכתב ביחד עם מייק מורטמן והשתתף בו. ב-1986 הוא חזר לברודווי, הפעם עם מופע היחיד האיקוני שלו, The World According to Me, שנחל הצלחה עצומה והיה אהוב מאוד גם על ידי המבקרים וגם הצופים. על המופע הוא זכה בטוני ובאמי, והיה מועמד לגראמי. בעקבות ההצלחה, מייסון המשיך להעלות מופעים קומיים בברודווי והפך את עצמו לאחד הקומיקאים המצליחים והאהובים בתקופה. עד היום, הוא מחזיק במספר שיא של הופעות היחיד בברודווי ובווסט אנד שבלונדון.
בשנות ה-90 הוא גם דיבב את דמותו של היימן קרוסטופסקי, אביו של קראסטי הליצן במשפחת סימפסון, והיה האורח הראשון בתוכנית שזוכה באמי על תפקידו.
בסקר שנערך ב-2005 הוא נבחר על ידי קומיקאים אחרים כאחד מ-50 הקומיקאים הטובים בכל הזמנים. בנוסף הגיע למקום 63 בדירוג הסטדנאפיסטים הגדולים בכל הזמנים של ערוץ קומדי סנטרל.
הוא הותיר אחריו את אשתו, ג'יל רוזנפלד שהייתה המנהלת שלו, ואת בתם המשותפת, שבה מייסון, קומיקאית אף היא.