בוקר טוב, טובלרונים עילאיים שכמוכם. בחיי שהעונה הזאת רק הולכת ומשתפרת. אומנם אתמול (א') עזב אותנו שיקר בפעם השנייה ושינה שוב את מאזן האימה - מספר הבחורים שקוראים להם גיא ונמצאים על האי - אבל העצב הזה לפחות נמהל בשמחת הפגישה עם חבר ותיק. חבר שכבר מזמן לא נכח במועצות השבט, לא ישב על הספסלים, לא לכלך על מתמודדים אחרים, לא גלגל עיניים כשמישהו קרא לו צבוע או שקרן או בוגד, ואני מדברת כמובן על פסלון החסינות החמוד שאבירן שלף כדי להציל את נטשה.
למהלכים שמערבים פסלוני חסינות במועצת השבט שמור מקום בגן העדן של "הישרדות" ובדרך כלל הם יפים להפליא. זוהי דרמה במיטבה - ההבעה המעורבת על פניה של נטשה, שעם כל קול שנשלף מהכד מבינה שחייה במשחק ניצלו (גם אם רק כדי לחזור משם היישר לגוב האריות), ומולה האימה על פניהם של אלה שניסו להדיח אותה.
אישית, חבל לי שנפרדנו משיקר בשלב הזה. חבל ששיקר חזר למשחק מאי המצורעים חדור מטרה ותחושת נקמה שלא אפיינה אותו בסיבוב הקודם שלו. שיקר של קודם אולי היה זוכר שממש כמוהו גם אבירן קיבל רמז לפסלון חסינות שטמון במתחם השבט והיה לפחות מהרהר באפשרות - מופרכת ככל שתהיה - שאבירן מחזיק בפסלון (כי למה שאבירן יצליח איפה ששיקר נכשל?). שיקר של פעם לא היה מנסה להרדים את אבירן עם דיבורים על הדחה של גל, דיבורים שרק שמו אותו על הכוונת של אבירן ונטשה. וזה שאף אחד ממדיחי-נטשה לא חשב אפילו לפצל קולות כדי להבטיח את ההדחה, רק מלמד על חוסר הניסיון של מתמודדי העונה הזאת עם פסלוני חסינות. חבל שההפקה לא נתנה להם בריף קצר או חילקה להם עלון בסיסי עם הוראות, או יותר טוב - קליפ הדרכה קצר בהובלת נעמה קסרי.
לביקורות טלוויזיה נוספות:
ההדחה הזאת מצערת אותי במיוחד כי כמה דקות לפניה שיקר חזר לזרועות בייבאין, על רקע משבר הבשר שפילג את השבט לאולן הראשונה ואולן השנייה. מאוד רציתי לראות אותו עושה תשובה, חובר לקייסי וסהר ופועל לפירוק אימפריית טגאלוג. נדמה שבכל פעם ששיקר כמעט נוגע בכוכבים = הוא מודח לפני שהוא מספיק ליהנות מהמעמד החדש שהעפיל אליו. באופן מוזר, נראה שההדחה של שיקר תפגע בעיקר בגל, שטיפחה את שיקר ויצרה איתו קשרי אמון, באופן שהפך אותו לגלגל העזר שלה וכנראה גם קצת עצבן את טל על הדרך (אז מה, טל? זה לא נעים שמישהו פתאום נכנס לך מתחת לברזנט והופך אותך לשורד פוליגמי, הא?).
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות" 5.3
מתוך "הישרדות" 5.3
הולכת לחזור משם ישר לגוב האריות. נטשה
(מתוך שידורי רשת)
למרבה צערה של גל, זה קרה דווקא כשהיא הובילה מהלך כל כך קריטי כמו ההדחה של נטשה, בשר מבשרה, שמן הסתם יעורר הרבה התנגדות ויתייג אותה כיהודה איש קריות של העונה. ככה, במקום לרשום על החגורה עוד הדחה שהקדימה את המאוחר, היא נאלצה להיפרד משיקר וגם לגלות שהקומורד שלה, טל, לא התיישר לפי צו התנועה ולא הצביע איתה. עד שהיא סוף סוף הצליחה להשיג שליטה מסוימת על הקשר של טל ומאיה, שנישקו לה את הטבעת וקיבלו את ברכת הדרך, עכשיו היא צריכה להתמודד עם הפיכה מבית ולשלוח את המכת"זיות שלה כדי לרסן את נטשה ואבירן.
ההדחה הזאת עשויה הייתה להיחשב כמושלמת אם רק אבירן ונטשה היו חושבים עוד צעד אחד קדימה מעבר לפראנויה המשותפת שלהם, ומחליטים להדיח מישהו ממש חזק, כמו טל או גל, או אפילו את סהר, חביב המושבעים. אני לא יודעת מה אני חושבת על הצימוד אבירן ונטשה. נטשה היא אכן אישה לא קלה, ולא פעם נראה שהיא מתעמרת באבירן בדרכה הסובייטית, בעוד הוא מפרש את זה כאהבה ודאגה. מצד שני, אבירן הוא לא בדיוק העיפרון הכי אסטרטגי בקלמר, ובמובן מסוים נטשה באמת חשבה בשביל שניים. אבירן התפעל יותר מזכייה במקום הראשון שאיש לא רצה בו, כמו הזכות להחליט מי לבשר ומי לאורז. הוא אפילו לא הבין שנותנים לו לזכות כדי להפיל עליו את האחריות, והאמין שהתחשבו בבטן הריקה שלו. הוא גם היה זה שרצה לפרגן לשיקר את פסגת ההחלטות במקום לקחת אותו לברביקיו. טוב, זה די דומה, הרבה מתבלבלים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות" 5.3
מתוך "הישרדות" 5.3
הדחה כמעט מושלמת - אם אבירן ונטשה רק היו חושבים צעד אחד קדימה
(מתוך שידורי רשת)
לכן ברור שאבירן זקוק לסוג של פיקוח והנחייה, ורצה הגורל וזאת הייתה נטשה שזיהתה את זה. כך או כך, החמידות של אבירן בהחלט משלימה את החשדנות הטבעית של נטשה - הם נאמנים אחד לשני בקטע של מאפיה איטלקית, צוברים אמפתיה בקטע שוודי, ובגמר הם בהחלט עלולים לנקז אליהם את כל מי שלא ירצה להצביע למישהו דומיננטי. כל זה הופך אותם לפאוור קאפל מסוכן, לא פחות מטל וגל. הקלות הנסבלת בהחלט שבה בריתות מתפרקות ומתהוות בהתאם לצורך השעה יאפשר להם לחזור לתוכנית המקורית ולחבור לאנדרדוגים של בייבאין כדי להדיח את אחד הקודקודים - ומה שטוב בשביל הרייטינג טוב גם בשבילנו. בפרק הבא: נטשה ואבירן סטרייק באק. תהיו חזקים.