אוניברסיטת וורשה ואוניברסיטת קופקניקוס בעיר טורון שבפולין ביטלו הרצאות של סופר ישראלי בשל תמיכתו במלחמה בחמאס.
1 צפייה בגלריה
יעקב שכטר
יעקב שכטר
יעקב שכטר
יעקב שכטר הוא סופר מפורסם בשפה הרוסית שפרסם כ-30 ספרים. חלק מספריו עוסקים בסיפורים חסידיים ויהדות פולין - ולכן, שניים מספריו תורגמו לפולנית על ידי הוצאת ספרים בוורשה ונמכרו בהצלחה. הוצאת הספרים מארגנת לו לעיתים מסע הרצאות בפולין, שם הוא נותן הרצאות באוניברסיטאות ונפגש עם קוראים.
גם השבוע הוא הוזמן לפולין, אך הפעם - סטודנטים מאוניברסיטת קופרניקוס בעיר טורון נכנסו לחשבון הפייסבוק של שכטר, ראו שהוא תומך במלחמה נגד חמאס, כתבו מכתב מחאה לרקטור וציינו שמדובר בפשיסט וגזען. ההרצאה באוניברסיטה בוטלה באמתלה של "פוליטיזציה", למרות שלשכטר לא הייתה כל כוונה לדבר על פוליטיקה כלשהי. אותו דבר קרה היום: גם את ההרצאה שלו באוניברסיטת ורשה ביטלו - רק בגלל שהוא ישראלי.
שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה מסר בתגובה: "משהו רע קורה באקדמיה הפולנית. אוניברסיטת קופרניקוס בטורון ואוניברסיטת ורשה ביטלו השבוע את הפגישות עם הסופר הישראלי יעקב שכטר 'בגלל המצב בישראל'. שכטר כותב סיפורים מקוריים המשלבים היסטוריה ופילוסופיה יהודית. ספריו תורגמו לפולנית, והוא מרבה להרצות בפני פולנים שרוצים ללמוד על יהדות. גורמים אנטישמיים באקדמיה אינם יכולים להטיל וטו על מגעים עם מדינת ישראל. דיאלוג פתוח הוא הבסיס לחברה דמוקרטית מתפקדת, גם בפולין".
יעקב שכטר מסר בתגובה: "אני מופתע אבל לא מאוכזב. אסור לאפשר לקבוצה של אנשים עם דעות קיצוניות לכפות את דעותיהם על החלק המאוזן בחברה. האוניברסיטה צריכה ללמד פלורליזם וסובלנות ולא ללכת בעקבות הפנאטים".