57 מיוצרי הדמות באטמן לאורך הדורות חתמו על עצומה שנשלחה לשגרירויות קטאר ומצרים בארצות הברית בקריאה להפעיל יותר לחץ על חמאס לשחרורם של אריאל וכפיר ביבס שהעריצו את הדמות. "כחברים בקהילת הסופרים, האמנים והעורכים של באטמן, אנו פונים אליכם בנוגע למעריצים הצעירים שנלקחו כבני ערובה על ידי מחבלים ומוחזקים בעזה מאז 7 באוקטובר", נכתב בעצומה.
בין החותמים ניתן למצוא שמות בכירים בתעשיית האנימציה כמו מייק קרלין, מנהל האנימציה והמוציא לאור של חברת די-סי קומיקס שיצרה את הדמות, סנדר שוורץ הנשיא לשעבר של אולפני האנימציה של האחים וורנר, וכמה מהמאיירים הראשונים של באטמן, הנמסיס שלו הג'וקר ודמוית משנה נוספות בסדרה.
אריאל ביבס, בן ארבע, ואחיו כפיר, כיום בן שנה, נלקחו כבני ערובה מביתם בקיבוץ ניר עוז על ידי חמאס ב-7 באוקטובר, יחד עם הוריהם, ירדן ושירי ביבס. גופותיהם של סבם וסבתם של אריאל וכפיר, שנחטפו גם הם באותו יום, נמצאו ב-21 באוקטובר. התיעוד של שירי המבועתת שמגוננת על ילדיה הקטנים בזמן חטיפתם מהקיבוץ הפך לאחד הרגעים הזכורים והמצמררים ביותר ממתקפת הטרור בעוטף עזה. אריאל וכפיר נותרו הילדים האחרונים שטרם שוחררו משבי חמאס.
2 צפייה בגלריה
משפחת ביבס
משפחת ביבס
משפחת ביבס
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
אריאל הוא מעריץ מושבע של באטמן, ותמונה של המשפחה לובשת פיג'מה של הדמות הופצה ברחבי העולם כחלק מהמאמץ לשחרורם. העצומה היא יוזמה של מכון המחקר דיוויד אס. וויימן לחקר השואה בוושינגטון הבירה והיא מצטרפת לאירועים בניו יורק ובפילדלפיה שבהם ארגנו מאות ישראלים וחברי הקהילה היהודית "מצעדי באטמן" שהוקדשו לילד "שתמיד חלם להיות באטמן".
המפגינים לבשו גלימות, מסכות, חולצות, גרבי ואף כיפות באטמן. המשפחה המורחבת בארץ הגיבה בהתרגשות למראה התמונות, "מדהים לראות את זה, זה מחמם את הלב", אמרו. במהלך חג הפורים בסנטרל פארק בניו יורק מאות הגיעו בתחפושת באטמן "כדי להזכיר לעולם כולו את אריאל ביבס בן הארבע שאהב להתחפש לבאטמן ומחכה שהעולם יציל אותו".
מוריס שניידר, דוד של אימו של אריאל, החטופה שירי ביבס, אמר אז לנוכחים: "ב-7 באוקטובר ילדים תמימים נחטפו מהבתים שלהם. משפחות שלמות. היקרים לנו מכל. הקהילה הבינלאומית לא עושה מספיק. יותר מדי אנשים כבר התרגלו למצב, וזה לא יכול להימשך. אין שום דבר נורמלי בילד בן ארבע ובתינוק בן שנה שנמצאים בשבי של ארגון טרור". מארגן המצעד, עומר לובטון גרנות, אמר אז כי "זהו פורים עצוב מאוד לעם היהודי ברחבי העולם. אריאל לא יתלבש בתחפושת באטמן שלו כפי שהוא חלם. במקום זאת, יהודים ברחבי העולם יעשו זאת כדי להזכיר לעולם שיש ילד בן ארבע שנתקע בבור חשוך".
2 צפייה בגלריה
צעדת "באטמן" בפילדלפיה, כמחווה לאריאל ביבס
צעדת "באטמן" בפילדלפיה, כמחווה לאריאל ביבס
צעדת "באטמן" בפילדלפיה, כמחווה לאריאל ביבס
יוצרי הדמות כתבו בעצומה כי הם התרגשו "מהאנקדוטות הרבות של חיבתו של אריאל לדמות האיקונית שהפכה לסמל של תקווה וצדק עבור רבים כל כך". הם מפצירים בממשלות קטאר ומצרים "להפעיל את כל הלחצים האפשריים על חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני כדי לשחרר לאלתר את משפחת ביבס, ואת כל בני ערובה ישראלים, מהשבי". מהשגרירויות טרם נמסרה תגובה.