השחקנית זוכת האמי ג'וליאנה מרגוליס, כוכבת "האישה הטובה" ו"תוכנית הבוקר", ביקרה בחריפות את כוכבי הוליווד והתעשייה כולה על שתיקתם בנושא המלחמה בישראל.
2 צפייה בגלריה
ג'וליאנה מרגוליס
ג'וליאנה מרגוליס
ג'וליאנה מרגוליס
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
בכנס על אנטישמיות והוליווד שאירח היום (ד') "וראייטי" חלקה מרגוליס את תחושותיה בשבוע האחרון בנוגע לעמיתיה, כוכבי הוליווד ואנשי תעשייה אשר טרם פצו פיהם מאז מאורעות הזוועה והטבח של חמאס שהתחוללו ב-7 באוקטובר.
"השתיקה הזאת מדכאת אותי", אמרה מרגוליס, "אני מנסה להבין מדוע כל אדם בתעשייה שלנו לא נעמד על רגליו. אני לא מבינה את זה. זה מזעזע".
מרגוליס המשיכה ותהתה אם הם פשוט מפחדים. "אני לא יודעת ממה הם מפחדים. לאבד עוקבים? זה פשוט מטורף בעיניי. אני לא מתנהלת כך. הדבר האחרון שחשבתי שאעשה בחיי זה להיות השחקנית האחת שמגנה על יהודים. אני מקווה שזה ינסוך השראה באנשים אחרים לצאת ולדבר, להשתמש בקולם ובפלטפורמה שלהם כדי להסב תשומת לב לעניין".
מרגוליס בת ה-57, המככבת בימים אלו ב"תוכנית הבוקר" (אפל TV פלוס), היא יהודייה מצד שני הוריה. את הפריצה שלה עשתה ב-1994, כאשר כיכבה בדרמה הרפואית ER, ולאחר מכן ניהלה קריירה טלוויזיונית ענפה למדי, שהגיעה לשיא נוסף ב-2009 כשהחלה לככב בדרמה המשפטית המצליחה "האישה הטובה" - תפקיד שזיכה אותה בגלובוס הזהב ובצמד פרסי אמי.
בהמשך השיחה עימה בכנס של "וראייטי" חשפה מרגוליס את החרטה שלה על כך שלא התעקשה שדמותה ב"תוכנית הבוקר", מגישת הטלוויזיה לורה פיטרסון, תענוד מגן דוד על צווארה במקום הצלב שהיא עונדת.
2 צפייה בגלריה
שני פרסי אמי וגלובוס הזהב אחד. מרגוליס ב"האישה הטובה"
שני פרסי אמי וגלובוס הזהב אחד. מרגוליס ב"האישה הטובה"
שני פרסי אמי וגלובוס הזהב אחד. מרגוליס ב"האישה הטובה"
(צילום: CBS)
"לא חשבתי פעמיים", סיפרה על הרגע שבו הוגש לה הצלב לענוד, "ענדתי את הצלב. ואז הדמות הפכה פופולרית. הגעתי בעונה השנייה, ובחדר ההלבשה שלי המתין הצלב. בגלל שהתחלתי תוכנית ללימוד השואה בבתי ספר מאז, חשבתי: 'מה אם לורה פיטרסון הייתה עונדת מגן דוד?' אנחנו לא חייבים לדבר על הדת שלה. אבל מה אם הדמות פשוט הייתה עונדת מגן דוד? מדוע לא אמרתי, 'חכו רגע, זה צלב'"?
דמויות בטלוויזיה, המשיכה מרגוליס, לעולם אינן עונדות מגן דוד. "אני מתחרטת על זה. אני הולכת להיות הרבה יותר זהירה בעתיד. כל כך קל לענוד צלב - מדוע זה לא קל לענוד מגן דוד?".