הרבה עבר על עומר אדם מאז המופע הגדול והבלתי נשכח בפארק הירקון, אי שם לפני תקופת הקורונה ב-2019. בתקופה ההיא אדם היה אחד, יחיד ומעל כולם, והודות להיסטריית הכרטיסים הפך לזמר הישראלי הראשון מזה זמן רב שמצליח להביא רבבות לפארק שהיה שמור עד אז ברוב המקרים להופעות בינלאומיות.
הסיפור של עומר אדם ב-2022 שונה. לטוב ולרע. לטוב כי נחסכו מאיתנו הודעות ה"סולד אאוט" המביכות שהתבררו כלא נכונות לקראת ההופעה ההיא בפארק הירקון, ולרע כי מעמדו של אדם כבר לא רם כשהיה וכדי לפתוח שוב מופע גדול בפארק הוא הביא "חיזוק" בשם ניקי ג'אם. המרכאות כאן לא לחינם. ג'אם לא היה חיזוק. הוא היה כמו מופע חימום חלש.
ההופעה שהייתה אמורה להתחיל ב-20:45 החלה כשג'אם עלה לבמה באיחור של יותר מחצי שעה. "תודה רבה", הוא אמר לקהל, "אני נהנה בישראל, הבמה גדולה ויש הרבה אנשים".
3 צפייה בגלריה
ההופעה של עומר אדם בפארק הירקון
ההופעה של עומר אדם בפארק הירקון
יש סיבה ש-40 אלף אנשים הגיעו לפארק - רובם כנראה ייצאו מאוכזבים
(צילום: עומרי סילבר)
ג'אם שר בין היתר את El Perdón ואת הלהיט Te Bote, אבל למעט הצרחות של הקהל בתחילת הלהיטים, נראה היה שהישראלים לא מאוד התחברו לכוכב הפוארטו ריקני, ומי שגנבו את ההצגה היו דווקא הרקדניות שהיו בלבוש מינימלי. אחרי פחות מחצי שעה של הופעה, ג'אם ירד מהבמה ועלה דיג'יי מקולומביה, שלא ממש עניין את הקהל הרב. בסך הכול ג'אם היה על הבמה קצת יותר מחצי שעה ובעיקר הוכיח שפארק הירקון גדול עליו בכמה מידות.
אפשר לומר בפירוש שההופעה החלה עם עלייתו של הכוכב הישראלי עומר אדם, שהגיע לבמה בשעה 22:00. זו הייתה סיטואציה מוזרה כשלעצמה שהקהל, יותר מ-40 אלף אנשים, שהגיעו כבר משעות הערב המוקדמות לפארק הירקון, נאלצו להמתין כל כך הרבה עבורו.
אדם כמו אדם לא באמת ספר את הביקורת ובחר לעלות לבמה כשהוא חנוט בחליפה עם השיר שעורר סערה, "קאקדילה". נראה שהקהל שכח מהבלגן סביב השיר, שר את מילותיו והתלהב מאוד מהביצוע של הזמר.
3 צפייה בגלריה
ההופעה של עומר אדם בפארק הירקון
ההופעה של עומר אדם בפארק הירקון
חיזוק? ההפך. ניקי ג'אם לצד עומד אדם על הבמה
בהמשך אדם סיפק הופעה מצוינת שכללה להיט אחר להיט כמו "החברות שלך", "שני משוגעים", "טמפרטורה", "פעם בחיים", "פרצופים" ומחרוזות שמאפיינות מופעים גדולים של אדם.
אדם נתן את הלב ואת הנשמה על הבמה. מילים דומות כאלה נכתבו על ידי כותב שורות אלה גם לפני שלוש שנים, בהופעה ההיא. כי אדם הוא פרפורמר גדול וזמר מצוין. יש לציין שגם הפירוטכניקה והבמה היו מושקעים, וגם המחירים במזנונים היו סבירים בהחלט אחרי סערת אייל גולן בבלומפילד. אבל לא זה הסיפור.
הבעיה של אדם היא שהוא רואה את הקהל שלו כמובן מאליו לדעתי, וחבל, כי הוא זה שהמליך אותו ושם אותו בצמרת הזמרים בישראל.
אם סופרים נטו את הזמן שאדם היה על הבמה - מגיעים ל-58 דקות. מאות שקלים לכרטיס, בייביסיטר, דלק, ערב שלם שאנשים משקיעים והזמר שלכבודו הם באו עולה לבמה לפחות משעה? אז נכון שמלכתחילה הוא הוגדר כמופע משותף עם ניקי ג'אם, אבל למה כל כך קצר? למה האיחור הזה? ולמה ניקי ג'אם בא כאילו שעשה טובה? שניהם ביחד היו על הבמה פחות משעה וחצי. איפה נשמע דבר כזה?
3 צפייה בגלריה
ההופעה של עומר אדם בפארק הירקון
ההופעה של עומר אדם בפארק הירקון
לתת שואו הוא יודע, חבל שזה היה כל כך קצר
אחד הדברים שאפיינו את העלייה לגדולה של עומר אדם היה המשפט "תפתחו ת'סטורי". כך הוא היה מבקש מהקהל, צלמו ותעלו לסטורי באינסטגרם. ואכן, הרשתות החברתיות יצרו הייפ חסר תקדים סביבו בקנה מידה ישראלי. אבל הרשתות החברתיות יכולות גם להוריד, בדיוק כפי שהעלו. מיד בסיום ההופעה התגובות ברשתות זעמו על אורך ההופעה. "בעיקר חוצפה", כתב איתי שהיה בפארק, "הופעה של שעה בדיוק. הזיה". ליהיא הוסיפה שההופעה "נגמרה ממש מהר". רביד טענה ש"היה ביזיון אחד גדול. הופעה קצרה וזלזול באנשים".
עומר אדם צריך ללמוד מהמקרה הזה ולהבין שלא לעולם חוסן. מכונת הלהיטים שלו תמשיך לעבוד כנראה, ובצדק, כי הוא יודע לבחור אותם מעולה ויודע עוד יותר טוב להופיע איתם. אבל כדי שיהיה מי שירצה לבוא לראות אותו מופיע, הוא חייב ללמוד לכבד את המעריצים שלו. והערב, לתחושתי, הוא קצת זלזל בקהל שלו.