פסטיבל הסדרות הצרפתי, סיריס מאניה, הודיע בשבוע שעבר כי לראשונה בתולדותיו לא תהיה בו נציגות כחול לבן. בישראל זעמו, וכעת הגיעה התגובה המחבקת מצרפת, כאשר לורנס הרשברג, מנכ"לית הפסטיבל, ביקשה להעביר מסר חיובי לישראלים אחרי הפרסום ב-ynet.
2 צפייה בגלריה
רותם סלע וגל מלכה, פסטיבל סירייס מאניה
רותם סלע וגל מלכה, פסטיבל סירייס מאניה
רותם סלע וגל מלכה, פסטיבל סירייס מאניה
(צילום: Gettyimages / Sylvain Lefevre)
"השנה הוגשו לנו שמונה סדרות ישראליות, לעומת 14 שקיבלנו בשנת 2023. זוהי ירידה של 43 אחוזים במספר הפרויקטים הישראליים שהיה ניתן להגיש לוועדת הבחירה שלנו", מבהירה הרשברג, ומוסיפה כי היצירות נבדקו בקפידה, אך אף אחת מהישראליות לדבריה לא צלחה את התהליך. עוד הוסיפה כי הוועדה בוחנת ללא שום העדפה למדינת המוצא.
הרשברג מדגישה שהוגשו פחות סדרות ישראליות אחרי שמספר גורמים במספר גופי שידור ישראליים זעמו בשל טענת הפסטיבל כי הוגשו השנה פחות סדרות - ואמרו ל-ynet כי הדבר אינו נכון.
עוד מנכ"לית סיריס מאניה ביקשה להעביר את תמיכת הפסטיבל ביצירה הישראלית: "אנו ממשיכים להיות תומכים נלהבים של התעשייה הישראלית ושל יוצריה המוכשרים, כמו גם שחקניות ושחקנים, תסריטאים, מפיקים, שדרנים, מנהלים ועוד. אנו מקבלים אותם בברכה כפי שעשינו תמיד בפסטיבל שלנו".
2 צפייה בגלריה
פסטיבל סירייס מאניה
פסטיבל סירייס מאניה
פסטיבל סירייס מאניה
בנוסף ציינה הרשברג דוגמאות לתמיכתם בישראל, ואף פירטה כי מינו את המפיקה הישראלית דנה שטרן בתור שופטת באחת הוועדות. הרשברג סיפרה גם על שיתוף פעולה צרפתי-ישראלי בתחום הכתיבה שמתקיים זו השנה החמישית, וכמו כן, שיתקיים אירוע פיצ'ינג של חממת הסדרות עם בית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים. היא אמרה כי הפסטיבל ״שמח לתמוך בו״, והוסיפה כי אחד מ-15 פרויקטים שהם עשויים לתמוך בו - מגיע מישראל.
מהפסטיבל ביקשו להתייחס גם לטענות הנקודתיות של גופי השידור הישראליים כי לא הוגשו פחות סדרות מטעמם, וכי אין סדרות ישראליות כי בפסטיבל "מפחדים". "לעולם לא היינו מבצעים - ולעולם גם לא נבצע - שום פעולה שתמנע בשום צורה מאמנים ומיוצרים להביע את קולם ולהציג את מיטב עבודתם, כפי שהמקורות חסרי השם שצוטטו בכתבה שלך רומזים.
"במהלך השנים קיבלנו בברכה עשרות סדרות ישראליות ומאות יוצרים, שזכו בשלל פרסים על עבודתם. גם היו לנו - ועדיין ישנם - מספר רב של חברי תעשייה ישראלים במסגרת ועדות הבחירה השונות שלנו. אנו מצפים בקוצר רוח לראות אותם שוב במסגרת הפסטיבל הקרוב, וכמו גם, בשנים הבאות".