מה באמת קורה בזמן המשימות? מתי עושים גבות? איך גורמים לשורדים להגיע בשיא העצבים למועצת השבט? אתם שאלתם - ואנחנו עונים: כך נראית "הישרדות" מאחורי הקלעים.
מה קורה מהרגע שהשורדים עולים על המטוס מישראל? המתמודדים עולים על טיסה מישראל, מופרדים זה מזה ולכל אחד מוצמד איש הפקה. אסור למתמודדים לשוחח אחד עם השני.

האם המשחק מתחיל ברגע שהמתמודדים מגיעים לאי? לא. כשהמתמודדים מגיעים לאי - כל אחד מהם נכנס לבידוד של שלושה ימים בחדר נעול. השימוש בטלוויזיה ובטלפון אסור. האוכל הוזמן להם מראש. פעם ביום יוצאים לסיבוב של עשר דקות.
איך הנשים מסירות שיער במהלך הצילומים? לפני מועצת השבט, בהתאם להחלטת ההפקה, המתמודדות מקבלות פינצטה וסכין גילוח. יש להן כ-20 דקות לסיים את המלאכה, ואסור להן לדבר זו עם זו.
האם המתמודדים מקבלים חומרי עזר? המתמודדים מקבלים קרם הגנה וחומר נגד יתושים.
3 צפייה בגלריה
הישרדות VIP
הישרדות VIP
הישרדות VIP
(רשת)
מה קורה ביום של מועצת השבט? אחת הסיבות לכך שהמתמודדים מגיעים טעונים למועצת השבט היא ההמתנה הארוכה. המועצה נערכת באי אחר, שונה מזה של השבטים והמתמודדים מגיעים לשם בבוקר וממתינים שעות ארוכות, כל אחד בנפרד ואסור להם לדבר אחד עם השני עד תחילת המועצה. זה נקרא "נוהל מועצה".
האם השורדים נשארים במהלך כל ימי הצילום עם אותו בגד ים? כן. בגד הים של המתמודדים בדרך כלל הוא אותו בגד ים. באחת העונות בגד הים של אחד הגברים נקרע וההפקה עדיין סירבה להחליף.
כמה אורז המתמודדים מקבלים? בשק האורז מחושבת הכמות לפי מנה יומית: רבע כוס אורז לאדם.
כמה מצלמות יש בהישרדות? על כל שבט יש שלוש מצלמות. אם המצלמות לא בסביבה - המתמודדים שומרים מרחק זה מזה ואסור להם לדבר, כדי שלא יתפספס אירוע כלשהו. בנוסף, כשאנשי הצוות מתקרבים לשורדים, אסור להם לענוד שעונים כדי שהמתמודדים לא יידעו מה השעה, ואסור להם לענוד משקפי שמש כדי שהשורדים לא יראו את ההשתקפות שלהם.
איך הולכים לשירותים? אין שירותים. יש מי שעושה את צרכיו בים ויש מי שעושה בג'ונגל. אין גם נייר טואלט - במקומו משתמשים בעלים או בשטיפה בים. בזמן המחזור החודשי הנשים מקבלות מוצרי היגיינה. ״כולם יודעים שאת במחזור. כל השבט אומר לך ׳קיבלת?׳. גם הגברים. זה קורע, את כבר לא מתביישת מכלום״, סיפרה אחת ממתמודדות העבר.
איך מצחצחים שיניים? באחת העונות שפשפו חול מהים עם האצבע עד שההפקה צעקה עליהם כי זה עלול לגרום לנסיגת חניכיים. דרך נוספת הייתה חוט בד מנעלי הספורט שהמתמודדים השתמשו בו כחוט דנטלי. "אחרי שלושה ימים שאתה לא אוכל כלום חוץ מאורז אין לך ריח לא בפה ולא בגוף", סיפרה מתמודדת העבר.
3 צפייה בגלריה
הישרדות VIP
הישרדות VIP
הישרדות VIP
(צילום: אור דנון)
מה בדבר טיפול רפואי? המתמודדים פוגשים רופא לפני כל משימה, ומוצמד חובש 24 שעות ביממה.
מותר לעשן? אסור לעשן כל חומר שהוא.
3 צפייה בגלריה
הישרדות VIP
הישרדות VIP
הישרדות VIP
(צילום: אור דנון)
מה קורה עם הנעליים שלהם? אחד הנזקים הכבדים לשורדים: כפות הרגליים שנמצאות בתוך נעל רטובה לאורך כל העונה, משום שאסור להם להוריד בגלל החשש שידרכו על משהו. רק במחנה מותר להוריד. "הרגליים נרקבות", סיפרה מתמודדת בעבר.
המתמודדים חתומים על סודיות? כן. אם יפרו - הם עלולים לספוג קנס של חצי מיליון שקלים. אולם עד כה לא נרשם מקרה מן הסוג הזה.
יש איסור על קיום יחסי מין? לא. אבל מתמודדים בעבר אמרו כי "אין אונות" במהלך הצילומים.
* המידע מבוסס על סמך חוזים ועדויות של משתתפי עבר בתוכנית הריאליטי.