אתם יודעים מי אתם, האנשים שלפני 11 שנה נגדע בחטף צינור החמצן שלהם, הטיסה היומית לגנואה סיטי לפגישה עם משפחות אבוט, ניומן ושאר ידידי הנפש שלכם, כש"צעירים חסרי מנוח" ירדה מהמרקע בישראל והספינה המשיכה, אבל בלעדיכם.
6 צפייה בגלריה
מתוך "היפים והאמיצים"
מתוך "היפים והאמיצים"
מתוך "היפים והאמיצים"
(צילום: יחסי ציבור)
11 שנים עברו והנה, הנס קרה, וכמו באופרות הסבון הכי טובות גם "צעירים חסרי מנוח" חזרה מן המתים והיא עולה שוב לשידור בארץ (החל מהיום, א', ב-HOT3 ו-yesDRAMA), עוד מעט חוגגת יובל אבל התבגרה נהדר, לא תיתנו לה יום יותר מ-30. תסריטאים הלכו ובאו, דמויות החליפו שחקנים והעלילות המריאו והתרסקו. לרגל המאורע המרגש, בחרנו להיזכר דווקא ברגעי השפל - קבלו דגימה קטנה של קווי העלילה האבסורדיים ביותר שהתרחשו ב"צעירים חסרי מנוח" עד היום.

ג'יי.טי הלסטרום חוזר מהמתים

כאמור, חזרה מהמתים היא עניין שבשגרה באופרות סבון, בטח באחת שנמתחת על פני כמעט 50 שנה. אבל ג'יי.טי הלסטרום באמת הגדיל לעשות ומתח את גבולות הז'אנר. באמצע 2018 הוא מצא את מותו האכזרי לאחר שהוכה נמרצות על ידי ניקי, בתמיכת שאר נשות אבוט (הכי גירל פאוור!), באמצעות מוט ברזל, אביזר לטיפול בתנור עצים. ג'יי.טי נחבט על ידי ניקי עד אובדן דופק, הושלך אל מערכת הביוב וממנה נסחפה גופתו אל החוף.
בשנה ההיא נדמה היה שג'יי.טי חוזר לחיינו, אבל אז התברר שמדובר בניק ניומן, שהעמיד פנים שהוא ג'יי.טי, ואי אפשר שלא להעריץ את מחלקת הארט של הסדרה, כשמתברר שכל מה שאדם זקוק לו כדי להיראות בדיוק - אבל בדיוק - כמו אדם אחר, הוא מסכה. כך או כך עברה שנה, ובסוף מרץ 2019 התברר שג'יי.טי אכן שרד את המסע במי השופכין ועכשיו הוא בסדר גמור, כלומר להוציא את העניין הפעוט של גידול במוח שהפך אותו לאדם רצחני. אחרי שנה, שבמהלכה ג'יי.טי הטיל טרור על הנשים שהכו אותו ואיים על חייהן, התבררה הסיטואציה הרפואית שלו והוא עזב בשקט את גנואה סיטי ולא חזר עוד לעולם. אנטי-קליימקס, מישהו?
6 צפייה בגלריה
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
המסכה שהערימה על כולם. מתוך "צעירים חסרי מנוח"
(צילום: CBS)

דופלגנגר כל השנה

אם חזרה מהמתים לא הרשימה אתכם בואו נתעכב על עניין הכפילות. אופרת סבון מכילה אינספור שחקנים אבל תמיד יותר דמויות משחקנים, כששתי דמויות נאלצות לחלוק את אותו השחקן, בכל פעם שהתסריטאים שולפים איזה תאום אבוד מאי שם או - הרבה יותר פשוט - מישהו עובר מתיחת פנים. לשם הדגמה, נמנה פה רק שבריר מעלילות הדופלגנגר שהדירו מנוח מהצעירים.
פאטי ויליאמס אושפזה במחלקה הסגורה, וכשהתרפיסטית שלה, ד"ר אמילי פיטרסון, הגיעה לעיר, היה ברור את הפרצוף של מי פאטי אימצה בניתוח הפלסטי האחרון שלה - היא ואמילי היו נשים זהות לחלוטין. אמילי לקחה על עצמה את הטיפול במקרה של פאטי, כן, מטופלת שדומה לך שתי טיפות מים זה לא קריפי בכלל, אבל ויתרה עליו כשהתאהבה בג'ק. אמילי וג'ק התארסו ופאטי, למרבה הזעם, גילתה על העניין בקריאה שגרתית אם כי דרמטית למדי בעיתון. פאטי עשתה את הדבר המתבקש: היא הכתה את אמילי עד אובדן הכרה, סיממה אותה ואז צבעה את שערה בחום. בהמשך היא העמידה פנים שהיא אמילי והתחתנה עם ג'ק.
6 צפייה בגלריה
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
פאטי ויליאמס או אמילי פיטרסון? מתוך "צעירים חסרי מנוח"
(צילום: CBS)
פאטי נחשפה בעקבות תרגיל מסריח - תרתי משמע - שעשה לה ג'ק, שידע כי אמילי האמיתית אלרגית לחתולים. הוא אימץ חתול (כלומר בובת חתול, מחדל של מחלקת הארט) ופאטי-אמילי, שלא הצליחה לפתח תגובה אלרגית כמצופה, הבינה שעלו עליה ועזבה במהירות את העיר.
גם ג'ק אבוט, הנמסיס הנצחי של ויקטור ניומן (שהמציא לו את הכינוי המשגע, "השפם"), זכה לטבול את רגליו במימי הכפילים. הודות לשפם, אבוט נחטף על ידי האקסית שלו קלי בשנת 2015, הוחזק כבן ערובה וככל הנראה כמעט הורעב למוות, כי זה ידוע שהדרך לליבו של הגבר עוברת דרך הקיבה שלו, גם כשהיא ריקה. בזמן שג'ק האמיתי ניסה להימלט מקלי ולחזור לאשתו, פיליס, השפם שכר קרימינל דרום אמריקני בשם מרקו, שהעמיד פנים שהוא ג'ק וישוטט ברחבי גנואה סיטי. החילופים הללו השאירו את הצופים עם לא מעט תהיות, והעיקרית שבהן היא איך לכל הרוחות מרקו הצליח לשטות בכל גנואה סיטי, כולל אשתו הלא טמבלית של ג'ק, פיליס, אבל דווקא אדם ניומן היה זה שזיהה את התרמית?

היריון מדומה

ב-2009 אדם ווילסון לא בחל באמצעים במסגרת מסע הגזלייטינג שהוא הפעיל על האמא החורגת שלו, אשלי אבוט ההריונית. אדם, הבן של ויקטור - האבא של התינוק, לא אהב את הרעיון שיורש אפשרי נוסף ייכנס לזירה והעמיד פנים שהוא רוח הרפאים של אימו המנוחה סברינה, הרודפת את אשלי. באחת הפעמים, אשלי, ששוטטה בבית בלילה נחרדת מסברינה, נבהלה כל כך שהיא התגלגלה במדרגות, נפגעה והפילה את העובר. אדם החזיר אותה למיטה, שכנע אותה שהכל היה חלום רע ושמחר היא תקום ליום חדש. אשלי המשיכה בחייה, מאמינה שהיא עדיין בהיריון. איך? לעולם לא נבין.
בעקבות כל מיני נסיבות מצערות (אך נוחות), אשלי מתאשפזת באותה מחלקה לתשושי נפש שבה מאושפזת שרון ההיריונית. תוך הפגנת כישורי הפקה מדהימים, אדם מצליח לשכנע את אשלי המעורערת שהיא יולדת בדיוק בזמן שבו שרון מביאה לעולם את הצאצא שלה, לוקח את הבן של שרון ומציג אותו לאשלי כשלה. כן, היקום מעולם לא התגייס בצורה נחושה כל כך כדי לסייע למזימה של אדם אחד, למעט אולי הפעמים שבהן אלוהים עוזר למשתתפי ריאליטי להצליח במשימות.

כלוב הזהב

גנואה סיטי ידעה לא מעט כלובים ומרתפים במהלך חייה. לאורך השנים אנשים לכדו שם אנשים אחרים והחזיקו אותם כאילו אין מחר. מי שספתח את הז'אנר היה לא אחר מאשר ויקטור ניומן הנצחי. עוד ב-1980, כששפם גילה שאשתו דאז, ג'וליה, מאוהבת בסתר בצלם בשם מייקל, ויקטור כל כך זעם שהוא ניתב את הזעם הזה בצורה בריאה לבניית מקלט פצצות בבית החווה שלו ושל אשתו. הוא צייד את המקום במצלמות ובמוניטורים מחזית הטכנולוגיה ופיתה את מייקל האומלל והתמים אל המקום, שם נעל אותו בחדר סודי. במשך ימים שלמים התגרה איל ההון הקנאי במייקל המסכן עד שג'וליה עצמה הגיעה, הדליקה את אחד המוניטורים וגילתה שמייקל כלוא אצלה במרתף. היא הגיעה כדי לשחרר אותו אבל ויקטור, שחזר למקום בדיוק אז לבקשת התסריטאים, גילה על התוכנית והחל להכות את מייקל. במהלך הקטטה נפגעה ג'וליה ובאמבולנס שפינה אותה ויקטור נשבע שאם היא תשרוד - הוא ישלח אותה לחופשי. ג'וליה אכן שרדה והיא עזבה את ויקטור ואת גנואה סיטי יחד עם מייקל.
עוד בנלכדים: שמונה שנים מאוחר יותר ליסה האובססיבית ארגנה את חטיפתו של בראד, אהובה, ואכלסה אותו בכלוב ביתי שנבנה לצורך העניין אי שם בהרים; הנוכל קלינט, שזמם להחליף את קת'רין בכפילה שלה, מארג', נאלץ לחטוף גם את עוזרת הבית שלה שנכחה בחטיפה והחזיק את שתיהן בבקתה מנוטרת מרחוק; ומרי-ג'ו שחטפה את כריסטין אי אז ב-1996, כדי לחלץ ממנה פקס (!) מרשיע, ואפסנה אותה במחסן ישן (ואטום לקול) בג'אבוט.
6 צפייה בגלריה
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
עלילה הגיונית. קת'רין, מארג' ועוזרת הבית מתוך "צעירים חסרי מנוח"
(צילום: CBS)

חייו ומותו של דיוויד קימבל

האקס של נינה היה חתיכת זבל, והתסריטאים עשו לכולנו טובה גדולה כשגאלו אותנו מנוכחותו, ועוד בסטייל. אחרי מסע רציחות כושל בנשף המסכות - שאליו הוא הגיע מחופש בתחפושת זאב זהה לזאת של דני, כשהוא יורה כדורי סרק שהוחלפו מבעוד מועד על ידי האקסית שלו דיאנה - דיוויד מתחפף מהסצנה כשהשוטרים בעקבותיו. הוא מתחבא בתוך טוחן אשפה עצום אבל מפעיל אותו בטעות, ונמחץ למוות מול העיניים של הזוג הפוטוגני להפליא, דני וקריקט.
מוות נפלא נוסף נרשם לזכותה של סקיי לוקהארט, החברה הוותיקה של אדם מהימים שבילה בהארוורד. ב-2008 סקיי תמרנה את אדם לנישואי נוחות כדי ליהנות מהפריבילגיות של משפחת ניומן, אבל היחסים הידרדרו וסקיי נעלמה, בתקווה שאדם יואשם ברציחתה. שנתיים אחר כך היא צצה פתאום בדלפק דואר באחד האיים בהוואי, עם שיער צבוע וקלוע לצמה ומייק אפ בגוון אחד כהה יותר, כדי לטשטש את זהותה. אחריה נכנסה משום מקום שרון ניומן, שניסתה לברר אם אשת הצמה היא אכן סקיי. סקיי עשתה שימוש מושכל בזמן הפנוי שלה ומהדואר היא הלכה ישר להר הגעש הקרוב, שם צצה לפתע שרון והתעקשה לעשות איתה סלפי כדי שתהיה לה הוכחה שסקיי עדיין בחיים. סקיי לא רצתה שתסתובב תמונה שלה עם שיער כהה ולכן תפסה את המצלמה אבל מעדה ונפלה אל מותה המקסים בתוך לבה רותחת.

עצור, אתה הומו!

יצירת מצג שווא של מוות הוא אחד העיסוקים החביבים על הצעירים וחסרי המנוח, ונדמה שהוא הפתרון האידיאלי כמעט לכל בעיה. פיליפ צ'נסלר השלישי נקלע בגיל 19 למערכת יחסים לא רצויה עם נינה והביא איתה ילד, פרש מהלימודים כדי להשתלב בעסק המשפחתי, התמכר לאלכוהול ומאס בחייו – מי מאיתנו לא מכיר את התחושה. באחד הימים הוא נהג הביתה שיכור והתנגש בעץ. בבית החולים נקבע מותו המצער, כשהוא משאיר אחריו אישה מיואשת ואמא שבורה, ג'יל. זמן מה לאחר מכן, בעקבות חזיונות קורעי לב, התברר שפיליפ הוא למעשה לא בנה האמיתי של ג'יל כי אם הוחלף בלידתו. הבן האמיתי של ג'יל, בחור בשם קיין, נמצא לאחר תחקיר קצר ומנסה להשתחל לנעליו הריקות של פיליפ השלישי, כדי לנחם את המשפחה האבלה והעשירה ולהקל מעט על מעמסת המזומנים שלה.
קיין הלך רחוק והתארגן על דם מקורי של משפחת צ'נסלר כדי להשביע את תאוות הבדיקות הגנטיות של תושבי גנואה סיטי, שכשהם לא עוברים ניתוחים פלסטיים הם מנפים את העץ המשפחתי. אבל לכל שבת יש מוצאי שבת וקיין נתפס. שנייה אחרי זה צץ פיליפ (החי!) ומכריז שכל הסיפור היה למעשה עבודה שלו. הוא שכר את קיין מהסיבה הפשוטה: פיליפ השלישי, כך מתברר, הוא גיי, והשיפוטיות החברתית והדחייה כלפי הקהילה הלהט"בית הביאו אותו לזייף את מותו בבית החולים ולחיות הרחק מקן הצרעות של משפחת צ'נסלר. אבל עכשיו הוא פה, והוא פותח את התא הגאה של גנואה סיטי ונראה אתכם מנסים לעצור אותו!
6 צפייה בגלריה
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
בחיים, למרות הכל. פיליפ וקת'רין מתוך "צעירים חסרי מנוח"
(צילום: CBS)

סברי מרנן

ולסיום, אלה קורותיה של שרון ניומן, אחת מהבחורות היסודיות והנמרצות כשזה מגיע למערכות יחסים: היא התחתנה עם ניקולס ניומן, בהמשך קשרה את גורלה עם החצי-אח שלו, אדם ניומן, ממנו עברה לאב המשפחה, ויקטור ניומן כשהשניים נישאו לא פעם אחת, אלא פעמיים. בשני המקרים, אגב, הנישואים בוטלו אבל הטקסים עצמם בהחלט רשמו שיאים חדשים של טרלול וקרינג'. ליחסים האחרונים העניקו המעריצים אחוזי הבחילה את ההלחם "שיקטור". לוויקטור היה מאז ומתמיד מקום רך בלב עבור שרון, הוא שימש לה מעין דמות אב אבל הגלגול של היחסים האלה לנישואים הרגיז לא מעט מהצופים. מה שכן, זה הקנה לשרון את הזכות להתרברב בהיותה האישה היחידה שנישאה לשלושת הגברים במשפחת ניומן – אדם, ניק וויקטור.
6 צפייה בגלריה
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
מתוך "צעירים חסרי מנוח"
גם זה משהו להתרברב בו. שרון וויקטור מתוך "צעירים חסרי מנוח"
(צילום: CBS)