לאחר שגורמים רבים בהוליווד הביעו תמיכה בישראל בעקבות המלחמה שפתח חמאס - ושלפי הערכה יש מעל 900 נרצחים וחללים, אלפים נפצעו ועשרות בני ערובה נחטפו לעזה - אתמול (א') גם זמרת הענק מדונה וגם השחקנית נטלי פורטמן שיתפו בתמיכתן.
2 צפייה בגלריה
מדונה, נטלי פורטמן
מדונה, נטלי פורטמן
מדונה ונטלי פורטמן
(צילום: AP, EPA)
"מה שקורה בישראל הוא הרסני", כתבה מדונה לצד סרטון הסברה שאותו שיתפה בעמוד האינסטגרם שלה. "לראות את כל המשפחות הללו ובמיוחד ילדים נרדפים, מותקפים ונרצחים ברחובות זה קורע לב. תארו לעצמכם אם זה היה קורה לכם? זה בלתי נתפס.
"אף פעם לא ניתן לפתור קונפליקטים באלימות. לרוע המזל, האנושות אינה מבינה את האמת האוניברסלית הזו. היא מעולם לא הבינה את זה. ליבי עם ישראל, עם המשפחות והבתים שנהרסו. הילדים שאבדו. הקורבנות החפים מפשע שנהרגו. עם כל הסבל. אני מתפללת עבורכם. בואו כולנו נתפלל בשביל ישראל, לשלום", חתמה.
דבריה של מדונה הגיעו לאחר ששמות רבים בהוליווד הביעו גם הם את תמיכתם בישראל, בהם גם גיא עוזרי מנהלה הישראלי-אמריקאי של הזמרת, ששיתף סרטון של חטופים ואמר: "יותר מ-200 ישראלים נרצחו. ארגון הטרור חמאס קרא: 'אם יש לכם אקדח - הוציאו אותו. זה הזמן שלכם להשתמש בו - צאו עם המשאיות שלכם, הרכבים, הגרזנים. זוהי תחילתה של ההיסטוריה הטובה והמכובדת ביותר'. זה מחריד, חוגגים את הרוצחים האלה באיראן. נועה, שמופיעה בסרטון הזה, הייתה בפסטיבל מוזיקה כשירו עליה ועל אחרים ואז חטפו אותם. נשים, ילדים וקשישים רבים נלקחו מבתיהם. תמיד התפללתי למען השלום. תמיד. תמיד הבעתי תמיכה בקהילה היהודית שלי ובמקביל הבעתי תמיכה באחיי ואחיותיי הערבים. אין לי מילים היום, רק שברון לב ודמעות".
"הלב שלי מרוסק על האנשים בישראל", כתבה השחקנית היהודייה נטלי פורטמן בחשבון האינסטגרם שלה. "ילדים, נשים ומבוגרים נרצחו ונחטפו מהבתים שלהם. אני באימה בעקבות ההתנהגות הברברית הזו וליבי פועם באהבה ובתפילה עבור כל המשפחות שנפגעו". פורטמן, שנולדה בישראל ועברה בצעירותה לארצות הברית עם משפחתה, חסמה את האפשרות להגיב על השיתוף שלה.
ארנולד שוורצנגר הבהיר את עמדתו ב-X (טוויטר לשעבר), כשפרסם פוסט ובו כתב: "אני עומד לצד חבריי הישראלים מול תקיפות הטרור הברבריות שהגיעו ללא התגרות. ליבי נשבר כשאני פותח את החדשות ורואה את כל הכאב והסבל".
אומנם לא בהוליווד, אבל דמות בכירה לא פחות בעולם התרבות - הזמר ניק קייב - בחר להקדיש את הניוזלטר האחרון שלו לנעשה בישראל, כששיתף מכתב שכתבה לו מעריצה בשם יעל, שסיפרה לו על התקופה הקשה שעוברת על אזרחי המדינה. שם, הוא ענה לה: "אני קורא את הדברים שלך בלב כבד, ועוקב אחר הזוועות המתרחשות בישראל. אני שולח את כל אהבתי ומחשבותיי לכל מי שנפגע מהאירועים ההרסניים והמחרידים האלה".
אמש גל גדות שיתפה עם 109 מיליון עוקביה בעמוד האינסטגרם את ההתרחשויות, והסבירה כי "לפחות 200 ישראלים נרצחו ועשרות נשים, ילדים וקשישים מוחזקים כבני ערובה בעזה על ידי החמאס. משעות הבוקר המוקדמות נורו יותר מ-3,000 טילים. חמאס מחזיק בבני ערובה, ושולט בבסיסים ובישובים בישראל. ישנם יותר מ-1,000 פצועים והלחימה הקשה עדיין נמשכת. 'אני שומעת את הקולות שלהם, הם דופקים על הדלת. אני עם שני ילדיי הקטנים'", היא ציטטה עדות והמשיכה: "הלב שלי כואב, אני מתפללת עבור כל מי שסובל". בהמשך פרסמה פוסט נוסף שבו כתבה, "אני עומדת לצד ישראל וגם אתם צריכים. העולם לא יכול לשבת על הגדר בזמן שמעשי הטרור המחרידים האלה נמשכים!", וממשיכה לעודד את עוקביה לתרום עבור המאבק.
גם קייטלין ג'נר הביעה את תמיכתה בישראל ושיתפה תמונה ב-X שבה מפגין פרו-פלסטיני מציג צלב קרס וכתבה: "אם אתם שותקים למול מעשי הטרור השערורייתיים של קבוצת הטרור המיליטנטית חמאס, שהרגו הכי הרבה יהודים ביום אחד מאז השואה, אתם שותפים לדבר עבירה. אל תטעו - אלו האנשים שאנחנו נלחמים נגדם, נאציזם מודרני". דבריה מגעים לאחר שביום שבת קיילי ג'נר שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה, המונה 400 מיליון עוקבים, סטורי ובו פוסט הסברתי, אך מחקה אותו כעבור זמן קצר. גם אימה קריס ג'נר שיתפה בסטורי פוסטים באותה נימה, וכתבה "אן מילים לתאר. זה מזעזע לחלוטין ושובר לב".
2 צפייה בגלריה
הסטורי של קיילי ג'נר, שנמחק כעבור זמן קצר.
הסטורי של קיילי ג'נר, שנמחק כעבור זמן קצר.
הסטורי של קיילי ג'נר, שנמחק כעבור זמן קצר.
(צילום מסך)
שירה האס שיתפה פוסטים הסברתיים על המתרחש במדינה, והשחקנית הישראלית יעל גרובגלס ("ג'יין הבתולה") תיווכה אף היא ל-1.3 מיליון עוקביה את המצב. "ישראל תחת מתקפת טרור. לפחות 100 אזרחים ישראלים תמימים נרצחו, ורבים נחטפו בעוד אחרים נלקחו כבני ערובה. הלב שלי עם כולם בבית. אני תומכת בישראל".
הקומיקאית היהודייה שרה סילברמן סיפרה בשת החברתית X (לשעבר טוויטר) על אחותה ואחייניה שנמצאים בארץ. "הם הפגינו במשך חודשים, נלחמו למען פתרון שתי מדינות. ישראלים מורכבים מיהודים וערבים - מכל הצבעים. זה מצב כל כך מורכב. אבל אל תטעו - חמאס הוא ארגון טרור שמטרתו העיקרית היא להרוג את כל היהודים. העולם הזה שובר לי את הלב".
גם דברה מסינג, כוכבת "וויל וגרייס" היהודייה, שיתפה הבוקר שלל פוסטים הסברתיים על המצב בישראל, ובין היתר כתבה כי "אם אתם ממשיכים לשתוק - אתם משתפים פעולה", אמרה ש"זאת תהיה נקודת מפנה בהיסטוריית היהודים וישראל", והוסיפה בפוסט משלה: "טבח ללא התגרות. תקיפה מהאוויר, מהים וביבשה. מאות נרצחים, יותר מ-1,000 פצועים, נשים מבוגרות וילדים שנלקחו כבני ערובה. 3,500 טילים שוגרו. חמאס הוא קבוצת טרור מוכרת בכל העולם, הנתמכת על ידי איראן, ששליחותה המוצהרת היא להרוג כל יהודי בעולם, להשמיד כל יהודי בישראל ולפרק את הדמוקרטיה. זהו לא סכסוך דו-צדדי. מדובר בפיגוע מתואם. הדבר היחיד שצריך להיות בנפשכם ובליבכם היום הוא חמלה ותפילות על ישראל".
השחקן והקומיקאי האמריקאי מייקל רפפורט העלה תיעוד של "אנשים חולים שחוגגים את המתקפה על ישראל" בלונדון, וסרטון נוסף שבו הוא מסביר את המתרחש. "מה שקרה בישראל זו מתקפת טרור. ילדים תמימים, נשים, קשישים, נרצחו ונחטפו נקודה, וזה קרה ביום שבת בבוקר - במהלך חג", אמר והוסיף, "חלק מהקורבנות לא יהודים או ישראלים, הם פשוט היו בדרך שלהם. זה טבח היסטורי ומתקפה אכזרית של טרוריסטים, הם לא 'לוחמי חופש', הם טרוריסטים שרצחו. וחטפו נשים וילדים.
"אם תעצרו לרגע ותדמיינו את עצמכם ואת המשפחות שלכם מותקפים, ואם באמת תתבוננו על האובדן הרב וההשפעה שלו על הקורבנות, אולי תבינו שזה טבח. ואם יש לכם תירוץ או הסבר כלשהו למתקפה הזו אז פשוט תחסכו לכם את הזמן ותגידו 'אנחנו שונאים יהודים'. וכישראל תצא מזה - והיא תצא מזה, ואחרי הטבח שעוד ימשיך כי חמאס שומרים נשק וחומרי נפץ בבתי ספר, אל תשוו בין הצדדים כמו משחק כדורסל. תזכרו שזו הייתה מתקפת טרור על ישראל ביום חג, נקודה".
תמיכה נוספת הגיעה גם מצידם של אנשי ציבור ומפורסמים רבים בהם השחקנית ג'יימי לי קרטיס ("האלווין"), מארק האמיל ("מלחמת הכוכבים"), כוכבת "בוורלי הילס 90210" שאנן דוהרטי, הדוגמנית סופיה ריצ'י, שרה מישל גלר ("באפי ציידת הערפדים"), נואה שנאפ ("דברים מוזרים"), כוכב "חברים" דייויד שווימר, קלואי קרדשיאן, כוכבת "יומני הערפד" נינה דוברב, הזמר אדם למברט, קייט וולש ("האנטומיה של גריי"), השחקנית מישל טרכנטברג ("אחת שיודעת"), השחקנית אשלי טיסדייל ("היי סקול מיוזיקל") ועוד ששיתפו סרטונים של המתרחש בישראל ופרסמו מחדש פוסטי הסברה.
הקומיקאית איימי שומר הוסיפה ואמרה: "יהודים הם הקבוצה היחידה שלא מורשית להגן על עצמה. אין לזה שום קשר לכיבוש, החמאס לא רוצה לעצור את הכיבוש. הם רוצים להבעיר את ישראל. הם ממומנים על ידי איראן, שמנסים לחבל בהסכם השלום". גם ניל דרוקמן, יוצר "האחרונים מבינינו" הישראלי, שיתף בחשבון האינסטגרם שלו תמונה של דגל ישראל וכתב: "נצח ישראל לעד".
כוכב "מניפסט", ג'יי. אר. רמירז, שיתף בסטורי פוסט שבו נכתב כי "לרצוח יהודים זה לא להילחם על זכויות אדם", וזמן קצר לאחר מכן מחק אותו בעקבות תגובות שליליות שקיבל. "הפוסט היה באוויר פחות מ-10 דקות וכבר קיבלתי למעלה מ-100 הודעות", כתב רמירז בסטורי נוסף והדגיש כי "לאף אחד לא מגיע להיהרג או שיפציצו אותו. פרסמתי את זה כי אני מתפלל לשלום, כי כשאני רואה אלפים מתים ביום זה שובר לי את הלב".
לא רק בהוליווד חיזקו את ישראל, כשגם נדיה די צ'לו ("קטנטנות") שיתפה פוסט הסברתי ועליו כתבה "מתפללת עבור ישראל", וכוכב "המורדים", פליפה קולומבו, הגדיל לעשות ופרסם סטורי בשפה העברית למען מעריציו הישראלים. "כמה נורא! כמה נורא! אני מאוד מצטער. [שולח אליכם את] המחשבות והאיחולים הטובים ביותר שלי. עצב מוחלט".
פורסם לראשונה: 16:20, 08.10.23