וילה ונדרפאמפ (Vanderpump Villa)

מתי ואיפה: 1 באפריל, דיסני+.
מה הסיפור: ממתק לחובבי הריאליטי הטראשי. כלומר, הממש-ממש טראשי. ליסה ונדרפאמפ, שמיטיבי לכת זוכרים מ"עקרות הבית האמיתיות של בוורלי הילס", פותחת מלון חדש ומגייסת צוות צעיר ונמרץ לשלל תפקידים - שאותו היא בחרה בקפידה. אלא שבמהרה הצעירים מלאי ההורמונים שצוותו לגור יחד בשאטו יוקרתי מוצאים את דרכם זה למיטתה של זו, ולפעמים מתערבבים גם האורחים - ומובילים ליצירת "דוקו-דרמה לא מתוסרטת" (כפי שהסינופסיס הרשמי מגדיר את הגילטי-פלז'ר הזה) עסיסית במיוחד.

ריפלי (Ripley)

מתי ואיפה: 4 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור: עיבוד טלוויזיוני לספר המצליח של פטרישה הייסמית' - "הכישרון של מר ריפלי". אבל מעל הכול - זוהי הזדמנות לצפות בשמונה פרקים שמלאים באנדרו סקוט (הכומר השווה מ"פליבג" למביני ומבינות עניין). מי שכתב את התסריט וביים את המיני-סדרה, שתחילה יועדה לרשת שואוטיים, אך מצאה בית חדש בענקית התוכן, הוא סטיבן זאיליאן זוכה פרס האוסקר על התסריט של "רשימת שינדלר". ברזומה העשיר שלו ניתן למצוא גם את "האירי" עטור השבחים תוצרת נטפליקס מ-2019, "נערה עם קעקוע דרקון", "מאניבול" ועוד.
העלילה תעקוב אחר טום ריפלי שנשכר על ידי אדם עשיר כדי להשיב את בנו הביתה לארצות הברית, ומשם הדברים הולכים ומסתבכים. לסקוט יש נעליים גדולות למלא שכן זהו העיבוד השישי שנעשה לספר הפופולרי למסך (הקטן או הגדול), כאשר המוכר ביותר הוא "הכישרון של מר ריפלי" בכיכובו של מאט דיימון מ-1999, שזכה לשבחים. האם סקוט יעמוד במשימה? נגלה בשבוע הבא.
6 צפייה בגלריה
מתוך "ריפלי"
מתוך "ריפלי"
מתוך "ריפלי"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: לסקוט יצטרפו דקוטה פנינג ("קוראים לי סם", "דמדומים"), ג'וני פלין ("אמה") ועוד.

שוגר (Sugar)

מתי ואיפה: 5 באפריל, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: קולין פארל הוא חוקר פרטי שמוצא את עצמו עמוק בתוך הסודות והתככים של הוליווד. פארל מגלם את ג'ון שוגר שנשכר על ידי מפיק-על בהוליווד בשביל למצוא את נכדתו, אוליביה סיגל, שנעלמה בפתאומיות. ככל ששוגר מתקדם בחקירתו כך צפים יותר סודות אפלים בהיסטוריה של המשפחה ההוליוודית הנוצצת. כשהקסם האישי של השחקן מוביל את העלילה, נראה שבהחלט יש פה פוטנציאל לחובבי ז'אנר ה-Gone Girl.
מי בפנים: פרט לפארל (הזכור לטובה מ"רוחות אינישרין") יככבו גם קירבי האוול-בפטיסט ("בארי"), איימי ראיין ("רק רוצחים בבניין"), אנה גאן ("שובר שורות"), ג'יימס קרומוול ("אימה אמריקאית") ועוד.

מרי וג'ורג' (Mary & George)

מתי ואיפה: 7 באפריל, HOT ו-yes.
מה הסיפור: ג'וליאן מור, טוב, לא באמת ג'וליאן מור - אלא הרוזנת של בקינגהאם, שאותה היא מגלמת, משדלת את בנה לפתות את מלך בריטניה ולפצוח איתו ברומן לוהט ומיוזע כדי לצבור כוח בממלכה. אוקיי, תפסנו את תשומת ליבכם?
וקצת יותר באריכות: עלילתה של הדרמה ההיסטורית, שכבר עלתה בבריטניה בחודש שעבר וזכתה לשלל ביקורות מפרגנות, מבוססת על ספרו של בנג'מין וולי The King’s Assassin, שמגולל סיפור אמיתי לכאורה אודות ההתרחשויות במאה ה-17 בחצר המלך ג'יימס השני. אז, מארי וויליארס שנולדה נטולת מעמד ניצלה את בנה יפה התואר ואת חיבת המלך לצעירים יפי תואר, כדי לטפס במעלה הסולם החברתי. כשהיא מתהדרת במשחק מצוין ושערוריות מפה ועד הודעה חדשה - "מרי וג'ורג'" נשמעת כמו סיבה מצוינת לבלות זמן מה מול הטלוויזיה.
6 צפייה בגלריה
מתוך "מרי וג'ורג'"
מתוך "מרי וג'ורג'"
מתוך "מרי וג'ורג'"
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
מי בפנים: אל מור יצטרפו בין היתר ניקולס גאליצין ("אדום, לבן וכחול מלכותי") וטוני קוראן ("דוקטור הו").

Fallout

מתי ואיפה: 12 באפריל, אמזון פריים.
מה הסיפור: אהבתם את "האחרונים מבינינו"? ובכן, רובכם בהחלט אהבתם, וגם באמזון התלהבו מדרמת האקשן/אימה הדיסטופית של HBO - מספיק על מנת לרכוש בעצמם את הזכויות למשחק וידאו אהוב אחר שעוסק במציאות דיסטופית ולהזרים מיליונים רבים של דולרים כדי להפוך אותו לסדרה.
התוצאה היא Fallout, שמבוססת על סדרת המשחקים הממכרת בעלת אותו השם שמונה כבר ארבעה כותרים (והחמישי בדרך), ומתארת את מסעה המסוכן של אישה צעירה שיוצאת מהמקלט האטומי שבו נולדה וחיה, ותרה אחר סימני חיים - 200 שנה אחרי שואה אטומית שהחריבה את העולם. כשמאחורי הקלעים באמזון רתמו לסדרה את יוצרי "ווסטוורלד" - ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי כמפיקים בפועל, נראה שהסדרה מיועדת לקהל רחב ולא רק למעריצי המשחק.
6 צפייה בגלריה
מתוך "פול-אאוט"
מתוך "פול-אאוט"
מתוך "פולאאוט"
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: אלה פורנל ("הצהובות"), קייל מקלכלן ("טווין פיקס") ו-וולטון גוגינס האדיר ("צדק פרטי", "משפחת ג'מסטון"), שרק בשבילו כל העניין שווה צפייה.

פרנקלין (Franklin)

מתי ואיפה: 12 באפריל, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: ייתכן שבאפל TV מתקשים מעט להגות תוכניות חדשות, מה שגרם להם להסתכל אחורנית אל ההיסטוריה של ארצות הברית ולהסתער עליה כמוצאי שלל רב. בחודש שעבר, למשל, עלתה בשירות הסטרימינג שלהם הסדרה Manhunt ("מצוד" בתרגום חופשי) שמגוללת את סיפור המצוד אחר המתנקש בנשיא השישה-עשר של ארצות הברית, אברהם לינקולן (ושקיבלה ביקורות לא רעות מעבר לים, יש לציין). כעת, זהו בנג'מין פרנקלין, מאבותיה המייסדים שמועלה מן האוב בדרמה היסטורית שמספרת על התקופה שבה שהה בפריז בניסיון לשכנע אותם לתמוך ברעיון נחמד וחביב שלימים יהפוך להיות מה שאנחנו מכירים כארצות הברית.
העלילה מבוססת על ספרה זוכה הפוליצר של הסופרת סטייסי שיף A Great Improvisation: Franklin, France, and the Birth of America, ולנעליו של המהפכן האמריקני נכנס השחקן זוכה האוסקר (והאמי, וגלובוס הזהב, אבל מי סופר) מייקל דאגלס, שמשמש גם כמפיק בפועל.
6 צפייה בגלריה
מתוך "פרנקלין"
מתוך "פרנקלין"
מתוך "פרנקלין"
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: נואה ג'ופ ("פורד נגד פרארי"), לודיווין סנייה ("לופן"), אדי מארסן ("הנקוק") ועוד.

נאמנות כפולה (The Sympathizer)

מתי ואיפה: 15 באפריל, yes, HOT וסלקום TV.
מה הסיפור: מיני דרמה חדשה עם חותמת האיכות של HBO, שמבוססת על הספר זוכה הפוליצר "אוהד" (לא ברור ממש למה בתרגום לעברית בחרו לשנות את שם הסדרה), מאת וייט תאן נוון. על הבימוי אמון הגאון הקוריאני פארק צ'אן-ווק ("שבעה צעדים"), וגם רוברט דאוני ג'וניור, שזוכה בימים אלה לעדנה מחודשת אחרי שחבק אוסקר על תפקידו ב"אופנהיימר", מככב בו בכמה תפקדים. איך אפשר שלא להתרגש?
מי שמתעקש לדעת במה עוסקת הסדרה, שידע לו כי מדובר בסיפורו של מרגל צפון וייטנאמי בדרום המדינה הנתון תחת השלטון האמריקני, שאחרי המלחמה מוצא את עצמו מהגר לארצות הברית. שם, בקהילה של מהגרים כמותו, הוא ממשיך לרגל עבור הווייטקונג - אבל נאמנותו עומדת במבחן אל מול חייו החדשים והחירות שמגיעה איתם.
6 צפייה בגלריה
מתוך "נאמנות כפולה"
מתוך "נאמנות כפולה"
מתוך "נאמנות כפולה"
(צילום: באדיבות HBO)
מי בפנים: דאוני ג'וניור כאמור וסנדרה או ("האנטומיה של גריי"), יתר הקאסט מורכב בעיקרו משחקנים לא מאוד מוכרים.

Under the Bridge

מתי ואיפה: 17 באפריל, הולו.
מה הסיפור: אנחנו לא נשקר, אין המון מידע שידוע בשלב זה על המיני-סדרה הזו, אבל המעט שיש כל כך מסקרן שלא הייתה לנו ברירה אלא להכניס אותה לרשימה. לפי הסינופסיס שלה, "מתחת לגשר" (בתרגום חופשי) מבוססת על ספר מאת הסופרת עטורת השבחים רבקה גודפרי, שיצא ב-1997. העלילה מגוללת את סיפורה האמיתי של רינה וירק בת ה-14, שהצטרפה לחבריה שבילו במסיבה ומעולם לא חזרה הביתה. הסדרה לוקחת אותנו לעולמן הנסתר של נערות צעירות שהואשמו ברצח, דרך נקודת מבטן של גודפרי ושוטרת מקומית, וחושפת אמיתות מפתיעות על הרוצח המפתיע. כשהיא מתהדרת בקאסט נשי משובח (ראו מטה) ובסיפור מצמרר, נראה שזו סדרת טרו-קריים ששווה לחכות לה.
מי בפנים: לילי גלאדסטון ("רוצחי פרח הירח", ומהשמות המדוברים ביותר בהוליווד כרגע), ריילי קיאו ("דייזי ג'ונס והסיקס"), ארצ'י פנג'בי ("האישה הטובה") ועוד.

באש ובמים (Bros)

מתי ואיפה: 18 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור: יוצרי "עספור", חנן סביון וגיא אמיר, נוחתים בנטפליקס עם סדרה חדשה בכיכובם. הסיפור שעוסק בפיני וניסו, חברי ילדות שבבעלותם בר שכונתי בירושלים ואוהדים שרופים של קבוצת בית"ר ירושלים בכדורגל, מעמיד את חברותם במבחן, כאשר הבר שלהם נמצא בסכנת סגירה בשל קשיים כלכליים, והם נאלצים להתמודד עם שלל מכשולים אשר המאיימים להפריד ביניהם.
מי בפנים: אפרת בוימולד ("השיר שלנו"), יניב סוויסה ("קופה ראשית"), יעל שטולמן ("המנצחים") ועוד.

The Veil

מתי ואיפה: 30 באפריל, הולו.
מה הסיפור: מי שמתגעגע ל"סיפורה של שפחה" יוכל להתנחם בזרועותיה של אליזבת מוס בדרמה קודרת אחרת, עד שתעלה עונתה השישית והאחרונה. אם מוס לבדה לא אינה סיבה מספקת לשים לב למותחן הריגול החדש מבית FX, העובדה שהתסריט הוא פרי מוחו הקודח של סטיבן נייט, יוצר "כנופיית ברמינגהאם" הפופולרית, ודאי מעידה שיש למה לצפות.
העלילה עוקבת אחרי אימוג'ין סולטר (מוס), יוצאת שירות המודיעין החשאי בבריטניה, שמקבלת משימה שבמסגרתה עליה לגלות סוד של אישה אחרת, כדי להציל את חייהם של רבים. בין השתיים נרקמת מערכת יחסים סבוכה שבה לא ברור מה אמת ומה שקר. וכשסיפורן של השתיים נע על ציר איסטנבול, לונדון פריז - הדרמה בין כוחות הביטחון במדינות השונות לא פחות מותחת.
6 צפייה בגלריה
מתוך The Veil
מתוך The Veil
מתוך The Veil
(צילום: הולו)
מי בפנים: כאמור מוס, זוכת האמי, כמו גם ג'וש צ'רלס ("האישה הטובה"), ג'יימס פיורפוי ("רומא") ועוד.