השחקן דניאל רדקליף, כוכב סרטי "הארי פוטר", הגיב לציוצים של ג'יי קיי רולינג, שעוררו סערה בקרב הקהילה הלהט"בית. "נשים טרנסג'נדריות הן נשים", כתב רדקליף במאמר שפרסם באתר שתומך בקהילה. "כל אמירה אחרת מוחקת את הזהות והיושר של אנשים טרנסים, ויוצאת נגד ההמלצות שניתנו על ידי גורמים מקצועיים שיש להם הרבה יותר ניסיון בנושא מאשר לג'ו או לי".
2 צפייה בגלריה
דניאל רדקליף
דניאל רדקליף
דניאל רדקליף
השחקן הוסיף ציטוט ממחקר שטוען ש-78 אחוז מהטרנסג'נדרים הצעירים דיווחו כי חוו אפליה על רקע המין שלהם. "זה ברור שאנחנו צריכים לעשות יותר כדי לתמוך בטרנסג'נדרים ובאנשים עם זהות מינית לא בינארית, אנחנו לא צריכים לשלול את הזהות שלהם ולא לגרום נזק נוסף", כתב.
כאמור, הטקסט התפרסם כתגובה לציוצים של מחברת ספרי "הארי פוטר", שהסתבכה עם הקהילה הטרנסג'נדרית כאשר שיתפה ביום שבת האחרון מאמר דעה מאתר "דווקס", שכותרתו "יצירת עולם שוויוני אחרי הקורונה לאנשים שמקבלים וסת". רולינג התייחסה בזלזול לניסוח: "אני בטוחה שיש מילה לאנשים כאלה. שמישהו יעזור לי" - כתבה, ורמזה למילה "נשים".
2 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
הליגה הלהט"בית נגד השמצה (GLAAD) הגיבה בזעם לציוץ של הסופרת וכתבה כי "רולינג ממשיכה להתיישר עם אידיאולוגיה שמעוותת עובדות על זהות מגדרית. ב-2020, אין שום תירוץ להשתלח בטרנסיות וטרנסים".
בתגובה לדברים רולינג הוסיפה הסבר: "אם מין ביולוגי הוא לא אמיתי - אין משיכה לבני אותו המין, ומציאות חייהן של נשים מסביב לעולם נמחקת. אני מכירה ואוהבת טרנסיות וטרנסים, אבל מחיקת הקונספט של מין ביולוגי מבטלת את היכולת של אנשים רבים לשוחח על חוויית החיים שלהם. זאת לא שנאה לומר את האמת". עוד הוסיפה כי היא אמפתית כלפי טרנסיות וטרנסים כבר עשורים רבים, וכי מגוחך להציג אותה כטרנספובית רק משום שהיא טוענת שמין ביולוגי הוא אמיתי.