בנקסי, אמן הגרפיטי המסתורי, חוזר עם יצירה חדשה ומרגשת שכולה מחווה לשירותי הרפואה בבריטניה, אשר נאבקים בהתפשטות נגיף הקורונה. היצירה הופיעה בין לילה על קיר בסמוך לחדר המיון בבית חולים בעיר סאות'המפטון שבדרום אנגליה, וקידמה את פניהם של הצוות הנרגש.
3 צפייה בגלריה
עבודתו של בנקסי בבית חולים באנגליה
עבודתו של בנקסי בבית חולים באנגליה
עובדות בית החולים עם יצירתו של בנקסי
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר Reto Diario)
ביצירה מוצג ילד היושב על הרצפה כשלצידו סל עם בובות של באטמן וספיידרמן, אך במקום לשחק איתם, הוא מעדיף לשחק עם בובה של גיבורת על אחרת - אחות שחובשת מסכת פנים ועוטה גלימה.
היצירה החדשה נתלתה אתמול (ד') בשיתוף פעולה עם מנהלי בית החולים, שעודכנו מראש לגבי כוונתו של האמן. לצידה, השאיר בנקסי פתק שבו נכתב: "תודה על כל מה שאתם עושים. אני מקווה שהיצירה תאיר קצת את המקום, על אף שהיא בשחור-לבן". הציור יישאר תלוי על קיר בית החולים עד לעונת הסתיו ולאחר מכן יימכר במכירה פומבית. הכסף שיגויס מן המכירה ייתרם לשירות הבריאות הלאומי בבריטניה.
3 צפייה בגלריה
המחווה של בנקסי לצוותי הרפואה
המחווה של בנקסי לצוותי הרפואה
המחווה של בנקסי לצוותי הרפואה
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של בנקסי)
בית החולים בסאות'המפטון איבד בחודשים האחרונים שניים מאנשי הצוות שלו שנדבקו בנגיף הקורונה במהלך עבודתם: מייק בראון בן ה-61 וקתי דייוויס בת ה-38. פאולה הד, ראש הקרן לגיוס כספים של בית החולים, אמרה בתגובה: "העובדה שבנקסי בחר בנו כדי להכיר בתרומה יוצאת הדופן של שירות הבריאות הלאומי היא כבוד גדול. היצירה ללא ספק תעודד את מצב הרוח של כל מי שעובד ומאושפז בבית החולים". סטפני גורני, אחות בכירה בבית החולים, אמרה: "המסר שלו הוא שגיבורי העל בימינו הם עובדים כמונו, האחיות והמומחים שנמצאים בחזית, וילדים נושאים אליהם עיניים בגלל העבודה הטובה שלהם".
זו אינה היצירה היחידה של בנקסי בתקופה זו. בחודש שעבר הוא פרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה שמהדהדת את הסגר שבו נמצאים בימים אלה תושבי הממלכה. בתמונה נראים עכברושים שמשתעשעים בחדר השירותים שלו, אחד מהם רץ על גליל של נייר טואלט ואחר נתלה על מתלה המגבת. לפוסט צירף את הכותרת: "אשתי שונאת שאני עובד מהבית".
3 צפייה בגלריה
השירותים בביתו של בנקסי
השירותים בביתו של בנקסי
השירותים בביתו של בנקסי
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של בנקסי)
זהותו של בנקסי, כידוע, היא סוד שמור בעולם האומנות כבר תקופה ארוכה. רבות מיצירותיו מופיעות ללא התראה מוקדמת ברחובות ובאתרים שונים, בין היתר בגדר ההפרדה בין ישראל לרשות הפלסטינית, והן זוכות לפופולריות רבה.