אחרי שהובילה לשיאים חדשים את הדיון הציבורי במשבר האקולוגי ובמשבר האקלים, והאשימה את מנהיגי העולם ומובילי התאגידים באדישות כנגד המצב, גרטה טונברג הולכת לכבוש את המסך הקטן. אולפני BBC הודיעו כי הם עובדים על סדרת טלוויזיה שתעקוב אחר האקטיביסטית בת ה-17, ושתציג את עשייתה כפעילת איכות סביבה, לצד חשיפה אינטימית של מסע התבגרותה.
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג
גרטה טונברג
גרטה טונברג, השנה
(צילום: AP)
באירוע שהתרחש היום (ב') בליברפול, הודיעו אנשי ה-BBC על תחילת העבודה על הפרויקט, אך טרם הוכרז כמה פרקים תכלול הסדרה ומי ינחה אותה. על הפקתה תהיה אחראית חטיבת המדע של תאגיד השידור הבריטי, שגייסה לטובתה מדענים וחוקרי איכות סביבה אשר יספקו את הרקע המקצועי לנושאים הנדונים. בנוסף, ברשת מבטיחים שהסדרה תציג צד נוסף בחייה של גרטה, זה שנשמר עד היום מאחורי המצלמות: רגעים פרטיים בחייה ובעשייתה, כמו למשל הצורה בה היא מחברת את נאומיה. המפיק רוב לידל מה-BBC אמר כי "לעשות סדרה כזו עם גרטה זוהי זכות יוצאת דופן - לקבל הצצה מבפנים על איך זה להיות אייקון גלובלי".
בהמשך השנה עתיד לצאת גם סרט דוקומנטרי על טונברג, בשירות הסטרימינג של הולו. הסרט יתחקה אחר טונברג מתחילת ימיה כפעילת איכות הסביבה בבית ספרה בשטוקהולם, כולל השביתה הגדולה שיזמה ושזכתה לחשיפה רבה, ועד לנאומיה מסביב לעולם בפרלמנטים והפגנות שונות.
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג
גרטה טונברג
אשת השנה של מגזין טיים. טונברג מפגינה בדאבוס
(צילום: AP)
טונברג, שכאמור רק לאחרונה מלאו לה 17, ושסיפרה בעבר כי היא מתמודדת עם תסמונת אספרגר, צברה רקורד מרשים מאז החלה את דרכה הציבורית, וזכתה לשאת דברים מעל במות רבות. בשנה שעברה היא נאמה בוועידת האקלים במדריד, ובחודש דצמבר הוכרזה כאשת השנה של מגזין טיים. טונברג ידועה בסגנונה הישיר והנחרץ, ואינה חוששת להתעמת עם אושיות ציבוריות מוכרות - בראשן נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.