פסטיבל הקולנוע של כנס SXSW באוסטין ממשיך להציע לעשרות אלפי המבקרים חשיפות של סרטים עצמאיים מארצות הברית ומרחבי העולם, וכן בכורות של שוברי קופות הוליוודיים וסדרות טלוויזיה מדוברות, אבל אמש (ד') בנקודת האמצע של האירוע התרבותי היוקרתי שמשלב בין תעשיית ההייטק, למוזיקה, סטנד אפ וגיימינג, הוכרזו הזוכים בפרסי תוכנית הקולנוע ובראשם הדרמה Raging Grace שהתכבדה בתואר הסרט הטוב ביותר.
2 צפייה בגלריה
מתוך: Raging Grace
מתוך: Raging Grace
מתוך Raging Grace
(צילום: באדיבות SXSW)
הסרט של הבמאי הבריטי פריס זארקילה מלווה גיבורה לא אופיינית, מנקה פיליפינית בשם גרייס, שיחד עם בתה יוצאת למאבק במעסיקיה הלונדונים האליטיסטים. בפרס מיוחד מטעם השופטים לתצוגת המשחק הטובה ביותר זכתה קורטני איטון הזכורה לטובה מהופעתה ב"מקס הזועם: כביש הזעם". לפני שמונה שנים, השחקנית האוסטרלית הייתה ידועה כדוגמנית דקיקה וחטובה, אולם היום בגיל 27 , בסרט המרגש "מצנח" היא מגלמת אישה צעירה עם בעיות של דימוי גוף וביטחון עצמי נמוך באופן כללי. בסרט שהוא בכורת הבימוי של השחקנית בריטני סנואו ("פיץ' פרפקט"), איטון מספקת הופעה דרמטית מרגשת ואינטימית, שנהנית משיתוף הפעולה עם תומאס מאן המגלם את חברה/אהובה התומך. השופטים בחרו להעניק פרס מיוחד נוסף לצלם אריק ברנקו על עבודתו ב"שדרות סטורי", שבו לואיס גוזמן מגלם גבר ניו יורקי ממוצא קובני שלוקח תחת חסותו נער שחור מוכשר בציור (אסאנטה בלאק), ומחלץ אותו מכנופיית הפשע שסוגרת עליו.
בתחרות התיעודית זכה בפרס הראשון הסרט Angel Applicant של קן אוגוסט מאייר העוסק באמן פול קלי ומורשתו. פרס מיוחד על חדשנות הוענק מטעם השופטים לדוקו Whose Body של סופי קומפטון וראובן המלין שסוקר את התופעה המטרידה של הפצת סרטונים פוגעניים תוך שימוש בטכנולוגיית דיפ פייק.
2 צפייה בגלריה
מתוך: Parachute
מתוך: Parachute
מתוך "מצנח"
(צילום: Kirsten Correll)
לקהל שפקד את כנס SXSW השנה ציפו לא מעט הפתעות שהקנו המון תשומת לב תקשורתית לפסטיבל הקולנוע. אחרי הבכורה של "מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים" שפתח את הפסטיבל, נודע על הקרנות הפתעה של כמה שוברי קופות פוטנציאלים. "ג'ון וויק 4" הוקרן בנוכחותו של קיאנו ריבס שהגיע עד לבירת טקסס וזכה לתשואות. רוברט רודריגז חשף את סרטו הבא "היפנוטי", טרם השלמתו. בן אפלק שמככב בסרט זה, יהיה נוכח גם בסרט הנעילה עליו הוכרז אמש - "אייר", שאותו ביים ובו הוא מככב לצד בן דודו הרחוק מאט דיימון, ושורה ארוכה של כוכבים נוספים, בהם ג'ייסון בייטמן, כריס טאקר, ויולה דיוויס וכריס מסינה. כפי שניתן להבין משם הסרט, "אייר" מספר על נסיבות יצירתן ועיצובן של נעלי "אייר ג'ורדן" אי אז ב-1984, ערב הגעתו של מייקל ג'ורדן לליגת ה-NBA. סרט מסקרן נוסף על תגלית עסקית-שיווקית מאותה התקופה הוא "טטריס" של ג'ון סי ביירד על סיפור ההצלחה של משחק המחשב שיובא לארצות הברית מברית המועצות אחרי לא מעט תככים ומזימות משני צדי מסך הברזל.