יותר מ-20 שנה אחרי, מיכל ינאי עושה סולחה עם ערוץ הילדים: אמש (ד') נערך אירוע לרגל חגיגות 30 שנה לעליית "הכדור פורח". מי שהייתה מלכת הילדים דאז, מיכל ינאי, ושנכחה באירוע לצד עודד מנשה, טל מוסרי, גיל ססובר, ליאת אחירון, איתי שגב, קובי מחט, שרון צור, עדי עזרוני ואחרים - החליטה לפתוח את הפצע הכואב שלה עם ערוץ הילדים.
"לפני שנה בערך רועי שטראובר (אחד מהמפיקים של השידור החי של ערוץ הילדים) הרים קליפ נוסטלגי ל'דווקא אני' של ערוץ הילדים. ולמרות שהייתי בארץ, התחמקתי מלהגיע", כתבה ינאי בחשבון האינסטגרם שלה. "לרגע ניסיתי להבין ביני לביני למה, אבל הייתי באמצע צילומים וילדים וחיים, וזה פשוט לא קרה. כשהזמינו אותי לחגיגות 30 שנה לכדור פורח, באינסטינקט אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאני באה. הייתה לי טיסה חזרה יומיים קודם ולא מצב שאני נשארת עוד יומיים בשביל זה. אבל רצה הגורל ונוספו לי עוד צילומים וכבר אמרתי 'נו באמת מה יש לך מקסימום יהיה ערב משעמם ממש'.
2 צפייה בגלריה
מיכל ינאי, טל מוסרי ועודד מנשה
מיכל ינאי, טל מוסרי ועודד מנשה
מיכל ינאי, טל מוסרי ועודד מנשה
"כשהייתי כבר על הבמה והסתכלתי על כולם, פתאום התחילו לצוף הסיפורים. חזרתי לשבת על הכיסא בקהל ולא ידעתי מה לעשות עם מיליון הזיכרונות שהמשיכו להגיע. בכל זאת יותר מעשר שנים של יומיום. הסרט על אנה פרנק, הריאיון עם רבין ממש לפני הרצח, הצחוקים הבלתי נפסקים עם המנחים מאחורי הקלעים, נזכרת בחבורה שהיינו, בצוות ההפקה והכותבים הצעיר שהקיף אותנו ואפשר לנו לעוף עד לאן שרק חלמנו. לתקופה מטורפת, קסומה, שאי אפשר בכלל לתאר במילים. אז איך לא זכרתי כלום? ולמה לא רציתי לבוא? ולמה כששואלים אותי איך היה בערוץ הילדים אני אומרת: 'בסדר'?!".
ינאי נזכרה במה שהוביל אותה לבכי בלתי פוסק ולפרידה הלא נעימה שלה מערוץ הילדים. "זה היכה בי ברגע אחד. ישבתי שם והדמעות התחילו לזלוג בלי יכולת להפסיק. אחרי קצת יותר מעשר שנים בערוץ הילדים, קיבלתי הצעה לעבור לערוץ ילדים מתחרה. זה בסוף הפך לערוץ נוער לרבע שעה ואז לערוץ כלום, אבל זה גרם לזה שמאותו רגע שזה הוכרז, ועד סיום החוזה שלי בערוץ הילדים (כמה חודשים אחרי) נחשבתי על ידי כל מי שעבד בערוץ הילדים לקג"ב. היו מסתירים ממני תכנונים קדימה, כל פעם כשהייתי מגיעה לקראוונים הייתה פתאום משתררת שתיקה, והכול סביבי הפך להיות ממאוד מאוד רגשי וחברי למאוד טכני. מיותר לציין שאף אחד לא נפרד ממני על המסך או מחוצה לו, ובכל פעם לאורך השנים, כשמנחה היה עוזב והיו חוגגים לו במסיבת סיום - אני הייתי מתכווצת. כנראה שמנגנוני ההגנה שלי הכניסו ביעילות רבה את כל השנים הנפלאות של הערוץ לקופסה והניחו אותה אי שם עמוק-עמוק בפנים. והחיים עברו להם".
2 צפייה בגלריה
עודד מנש, טל מוסרי, מיכל ינאי וגיל ססובר בחגיגות 30 שנה ל"כדור פורח"
עודד מנש, טל מוסרי, מיכל ינאי וגיל ססובר בחגיגות 30 שנה ל"כדור פורח"
עודד מנשה, טל מוסרי, מיכל ינאי וגיל ססובר בחגיגות 30 שנה ל"כדור פורח"
(צילום: נאוה סימנטוב)
ינאי מוסיפה כי "אתמול, כמה עשורים אחרי, כשפתאום הבנתי איך החיים התגלגלו להם וכמה זו הייתה משפחה שכל כך אהבתי, וכמה כל מה שאני עושה עד היום התחיל ונרכש שם, רציתי להתחיל בלבקש סליחה. סליחה שלא השכלתי להבין שאפשר ללכת גם אחרת, שאפשר להיפרד יפה (מעבר לזה שזו הייתה החלטה טיפשית, אבל זה לפעם אחרת). שצריך היה להגיד תודה לכל אחד ואחד שהיה שם בערוץ הילדים לפני או מאחורי הקלעים, שנתן את נשמתו כדי שהערוץ הזה יהיה מה שהוא היה. היינו ילדים כולנו, ונראה לי שאף אחד מאיתנו לא באמת ידע איך להתמודד עם זה. אני הרגשתי אתמול שחגגתם לי את מסיבת הסיום שכל כך חיכיתי לה ואולי אתם הרגשתם, בחיבוקים שלי, כמה באמת אהבתי כל אחד ואחד מכם. תודה על סגירת מעגל. טוב, אני שוב דומעת. אז ביי, ערוץ הילדים זה אנחנו".
ינאי כאמור לקחה אתמול חלק באירוע המיוחד שאירגנו שטראובר והמפיקה נאווה סימנטוב, ובו שרו מנחי העבר של הערוץ, בהובלתו של גיל ססובר שגם העלה מופע חדש, את השירים הנוסטלגיים - "ערוץ הילדים זה אנחנו", "זה סימן בשבילי", שיר הפתיחה על הוגו ועוד רבים.