הבמאי, התסריטאי והשחקן דאגלס מקגראת (64), שעסק במהלך הקריירה שלו בטלוויזיה, תיאטרון וקולנוע ונודע בזכות כתיבתו לסרט "קליעים מעל ברודוויי", מת אתמול (ה') באופן פתאומי בביתו שבניו יורק, כך דווח היום (ו') באתר "דדליין".
2 צפייה בגלריה
דאגלס מקגראת'
דאגלס מקגראת'
דאגלס מקגראת
(Stuart Wilson/Getty Images)
עד יום לפני מותו מקגראת כיכב על הבמות עם "הכול בסדר", הצגת יחיד שכתב על חייו ושהייתה אמורה להמשיך להציג לפחות עד ינואר 2023. על מותו, שנסיבותיו טרם ידועות, בישרו מפיקי המחזה, שספדו לו: "היה לנו הכבוד להעלות את הצגת היחיד האוטוביוגרפית שלו. כל מי שעבד עימו בשלושת החודשים האחרונים נדהם מהחן, מהקסם ומחוש ההומור שלו. אנו שולחים את תנחומינו למשפחה".
מקגראת נולד וגדל במידלנד טקסס, והיה בוגר האוניברסיטה היוקרתית פרינסטון. את קריירת הכתיבה שלו התחיל ב-1980 בתוכנית המערכונים הידועה "סאטרדיי נייט לייב". בין יצירותיו הבולטות ניתן למנות את המחזמר על חייה של קרול קינג, "ביוטיפול", שאף זיכה אותו במועמדות לפרס טוני, ואת הסרט "אמה" משנת 1996 בכיכובה של גווינית' פאלטרו.
2 צפייה בגלריה
דאגלס מקגראת
דאגלס מקגראת
דאגלס מקגראת
(MJ Kim/Getty Images)
בשנת 1994 היה מועמד לאוסקר לתסריט הטוב ביותר, עבור התסריט שכתב יחד עם וודי אלן, "קליעים מעל ברודווי". הצגה המבוססת על התסריט מציגה בימים אלה בישראל בתיאטרון גשר.
מקגראת הותיר אחריו את אשתו, ג'יין ריד מרטין, ובן יחיד.