כרזה חדשה של תנועת רגבים שנועדה לקדם את עצרת הימין שצפויה להיערך הערב (א') הצליחה לעורר את זעמם של דניאלה ומיקי גרדוש, ילדיו של הקריקטוריסט המנוח, קריאל גרדוש (דוש), שהלך לעולמו בשנת 2000. במודעה המדוברת מופיעה דמותו האייקונית והמוכרת ביותר של דוש - שרוליק, כאשר אגרוף מכה בבטנו, ובכותרתה כתוב: "די לעריצות המיעוט". את הכרזה שיתפו רבים ממחנה הימין, בהם יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן.
2 צפייה בגלריה
הפוסטר שעושה שימוש בשרוליק, דמותו של דוש
הפוסטר שעושה שימוש בשרוליק, דמותו של דוש
הפוסטר שעושה שימוש בשרוליק, דמותו של דוש
(צילום מסך: מתוך עמוד הטוויטר של תנועת רגבים)
"מדובר בשימוש פוליטי שמציג הרבה בוטות ואלימות", מסרה בתו דניאלה ל-ynet. "למשל האגרוף ישירות לבטן - זה נוגד למסר ששרוליק מבקש להעביר". עוד הוסיפה כי "מבחינתנו שרוליק הוא הגורם המאחד שמחבר אותנו כעם, שמעביר מסר של סולידריות. זה לא שייך לימין או לשמאל. אבא מאוד התנגד לזה, הוא היה פתוח, ליברלי ודגל בתרבות הדיבור. אבל כאן מדובר על מקרה קיצוני".
2 צפייה בגלריה
קריאל (דוש) גרדוש
קריאל (דוש) גרדוש
קריאל (דוש) גרדוש
(צילום: דוד רובינגר)
גם אחיה של דניאלה, מיקי, הוסיף בשיחה עם ynet: "השימוש בדמותו של שרוליק יוצר הפרדה אלימה בין שתי קבוצות. זאת לא הרוח של הדמות. מדובר על צעד לא ברור ומכעיס". עוד הוא אמר כי השניים פנו לעורך דין שמטפל בנושא וכי הם מקווים שהסוגייה תתקדם במהרה.
מטעם תנועת רגבים נמסר: "לא קיבלנו פניה בעניין. אם נקבל, נתייחס. נציין כי מדובר בכרזה שנועדה לבטא תחושת כאב של ציבור גדול, שסמל האגרוף המונף בפעולות ובשלטי המחאה נגד הרפורמה המשפטית פוגע בבטן הרכה של החברה הישראלית והחוסן הלאומי. אנו מאמינים בחופש הביטוי ובחופש האומנות ומקווים שכך גם כל אלו שרוממות הדמוקרטיה בגרונם".