השחקן מארק מרגוליס הלך לעולמו אתמול (ה') בגיל 83, בניו יורק - כך דווח היום. לא נמסרו פרטים באשר לסיבת מותו.
2 צפייה בגלריה
מארק מרגוליס
מארק מרגוליס
(משמאל) לצד וינס גיליגן, יוצר "שובר שורות"
(MATT SAYLES/INVISION/AP)
"אני עצוב מאוד בגלל פטירתו של חבר", ספד לו בראיין קרנסטון שכיכב לצידו ב"שובר שורות". "הוא היה שחקן מעולה ואדם מקסים. הצליח להיות כייפי וחברותי מחוץ לסט, ועדיין מאיים ומפחיד אל מול המצלמה. אופיו השקט הסתיר את השובבות והסקרנות הטבעית שאפיינו אותו. הוא תמיד אהב להתבדח, ואני כבר מתגעגע. תנוח בשלום מארק, תודה על החברות ועל העבודה יוצאת הדופן שעשית", חתם.
גם כוכב "סמוך על סול", בוב אודנקירק, הביע את תנחומיו ברשתות החברתיות: "הוא היה נוכחות עוצמתית על המסך. מארק היה מצחיק אותי ברכב בדרך לסט עם בדיחות והערות, ואני רק קיוויתי שתהיה לי חצי מהאנרגיה והפוקוס שלו כשייצעקו 'אקשן'. תודה לך מארק".
מרגוליס, יליד פילדלפיה ובן למשפחה יהודית, למד בסטודיו האגדי למשחק של סטלה אדלר בניו יורק ואף שימש כעוזרה האישי. הוא זכה לפרסום נרחב כאשר גילם את אחת מהדמויות האיקוניות ביותר בסדרה עטורת הפרסים "שובר שורות" - הקטור סלמנקה, איש קרטל מקשיש ומשותק, שאחראי לאחד מהרגעים הזכורים ביותר בסדרה בסוף עונתה הרביעית.
2 צפייה בגלריה
מארק מרגוליס ב"שובר שורות"
מארק מרגוליס ב"שובר שורות"
מארק מרגוליס ב"שובר שורות"
(צילום מסך)
מרגוליס חזר לתפקיד גם בסדרת-הבת "סמוך על סול", אולם שנים רבות קודם לכן כבר התפרסם במגוון תפקידי משנה בולטים, מ"פני צלקת" (1983), דרך "אייס ונטורה: בלש פראי" (1994), ועד "פאי" (2000), סרטו הראשון של הבמאי דארן ארונופסקי. מרגוליס שיתף פעולה עם ארונופסקי בחמשת סרטיו הבאים, כולל ב"רקוויאם לחלום" (2000).
הוא הותיר אחריו אישה, ג'קלין, בן ושני נכדים.