השחקן בראד וויליאם הנקה המוכר ביותר מתפקידו בסדרה "כתום זה השחור החדש", הלך לעולמו בביתו בגיל 56. על פי דיווח באתר "דדליין" משפחתו אישרה כי מת בשנתו ביום ג', אולם ההצהרה פורסמה אמש (ה'). סיבת המוות בזמן זה טרם ידועה.
1 צפייה בגלריה
בראד וויליאם הנקה
בראד וויליאם הנקה
בראד וויליאם הנקה
(צילום מסך מתוך "כתום זה השחור החדש")
הנקה נולד בעשרה באפריל 1966 בקולומבוס שבנברסקה. משם עברה משפחתו לקולורדו שבה גדל. הנקה שיחק פוטבול כבר בקולג' באוניברסיטת אריזונה, וב-1989 עלה לליגת הפוטבול של ה-NFL כשגויס לשחק עבור הניו יורק ג'יינטס, לאחר מכן עבר לשחק בקבוצת הדנוור בורנקוס. ב-1994 נאלץ לפרוש מהמשחק בעקבות פציעות ועבר ללוס אנג'לס על מנת להיות מאמן. קול קורא ל"בחורים גדולים" שישתתפו בפרסומת, פתח עבורו צוהר לקריירה חדשה.
הוא החל לעבוד כדמויות משניות במגוון סדרות, בהן ER, CSI ועוד, ושיחק בלמעלה מ-100 תוכניות טלוויזיה. התפקיד הגדול הראשון שלו היה בשנת 2000, בה לוהק לככב בסדרה בשם "ניקי" בכיכובו של ניקי קוקס. בנוסף הופיע בארבעה פרקים של סדרת המתח "דקסטר" כרוצח חשוד. בין השנים 2010 ל-2009 אף השתתף בסדרה המצליחה של ABC "אבודים" בדמותו של בראם.
את התפקיד הגדול ביותר שלו קיבל הנקה בסדרה "כתום זה השחור החדש" של ג'נג'י כהן. הוא שיחק דסי פסקטולה - שוטר הומו בכלא הפדרלי ליצ'פילד. הוא הופיע בלמעלה מ-24 פרקים בין השנים 2016 ל-2018. ב-2017 היה שותף לזכייה בפרס גילדת שחקני המסך, עבור ההופעה הטובה ביותר של קאסט בסדרת קומדיה.
האנק הותיר אחריו את אימו - תמי, את אחותו - אנט, את אשתו - סוניה, את ילדיו החורגים - איידן וליסה, את נכדתו אמירה ומאות חברים, קולגות ותלמידים. אביו, ביל, נפטר זמן קצר לפניו.