השחקן צ'ארלס גרודין הלך לעולמו אתמול (ג') בביתו שבקונטיקט בגיל 86. בניו יורק טיימס דווח כי בנו של גרודין, ניק, סיפר כי אביו סבל מסרטן מוח העצם. גרודין הותיר אחריו גם בת, דונה, ואת אשתו הסופרת אליסה דרווד.
2 צפייה בגלריה
צ'ארלס גרודין
צ'ארלס גרודין
צ'ארלס גרודין
(AP)
גרודין נולד וגדל בפיטסבורג פנסילבניה, בן להורים יהודים אורתודוקסיים. אחרי שהחל את דרכו בטלוויזיה האמריקנית ועל במות התיאטרון בשנות ה-60, פרץ לקולנוע עם התפקיד המרכזי בקומדיה הקולנועית The Heartbreak Kid של ניל סיימון ואיליין מיי. אך במהלך הקריירה שלו, שנמשכה יותר משישה עשורים, בלט גרודין דווקא בתפקידי משנה. הזכורים מהם היו ב"השמיים יכולים לחכות" של וורן ביטי ובכיכובו, ו"מרדף חצות" לצד רוברט דה נירו. בהרבה מהדמויות שגילם, שכלל גרודין את הפרסונה הנוירוטית והפטפטנית שהפכה למזוהה איתו.
בשנות ה-90 ואילך, אחרי שכיכב בצמד סרטי "בטהובן" המצליחים, התפוקה הקולנועית של גרודין החלה לדעוך. ב-1995 פרש מעשייה למשך 12 שנים, שבמהלכן המשיך ליצור וכתב מספר ספרים. בשנות ה-2000 המאוחרות חזר להופיע - אם כי בעיקר כמנחה ופאנליסט בטלוויזיה וברדיו. מ-2010 ואילך החל גרודין להופיע על המסך בתדירות גבוהה יותר, ואף גילם פסיכיאטר בצמד העונות האחרונות של התוכנית "לואי", לצד יוצרה לואי סי.קיי. ב-1978 זכה גרודין בפרס האמי על כתיבת הספיישל הטלוויזיוני של הזמר ניל סיימון.
2 צפייה בגלריה
צ'ארלס גרודין ב"מרדף חצות"
צ'ארלס גרודין ב"מרדף חצות"
צ'ארלס גרודין ורוברט דה נירו ב"מרדף חצות"
(באדיבות yes)