אם "חיל החלל", הסדרה החדשה שיצרו השחקן סטיב קארל והמפיק-תסריטאי גרג דניאלס, הייתה מגיעה לערב הורים בבית הספר לטלוויזיה, היא הייתה שומעת את המשפט המוכר: ממך ציפינו ליותר. מה לעשות, "המשרד", היצירה הקודמת שחיברה בין השניים והייתה אבן דרך בטלוויזיה האמריקנית (כעיבוד של הקומדיה הבריטית), היא יהלום נוצץ ברזומה של שניהם, וכל דבר שהם יעשו יחד יתבקש לנצנץ באותה מידה לפחות.
עם הציפיות האלה הגיעה "חיל החלל" (Space Force) לנטפליקס בסוף השבוע האחרון ומיד אושפזה בכפייה במיטת הסדום של "המשרד". האמת צריכה להיאמר: גם בלי ההשוואה לסדרה ההיא, "חיל החלל" היא סדרה בינונית למדי. יש לה את כל הפוטנציאל (עוד משפט אהוב על מערכת החינוך), היוצרים שלה מבריקים והקאסט שלה חלומי - חוץ מקארל אפשר למצוא את ג'ון מלקוביץ', בן שוורץ ("מחלקת גנים ונוף"), ליסה קודרו, נואה אמריך ("האמריקנים") וג'ימי או יאנג ("עמק הסיליקון"). נטפליקס השקיעה סכום נאה על הסדרה, כמו טייקון שכבר לא יודע מה לעשות עם הכסף.
2 צפייה בגלריה
מתוך Space Force
מתוך Space Force
גם "המשרד" צלעה בהתחלה. מתוך "חיל החלל"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
גם הנושא שלה, הקמת זרוע צבאית שתהיה אחראית על מלחמות החלל מטעם הנשיא הלא מוזכר בשמו אבל נרמז, זה שמצייץ בטוויטר את ההוראות לכפופים לו ומאפשר לרוסים גישה חופשית לחומר מודיעיני מסווג, היא חומר גלם מעולה לסאטירה וקומדיית אבסורד. למרות כל אלה, "חיל החלל" לא מצליחה להתעלות מעל "אנשי צבא פותרים הכל בכח ומדענים הם חנונים", ומדשדשת בערבות הקומדיה בלי ליצור אמירה או שפה.
הבעיה האקוטית של "חיל החלל", זו שמונעת ממנה להתקטלג כקומדיה בינונית ותו לא, היא שעטנז הז'אנרים שהיא מנסה לדחוס לעשרת הפרקים שמרכיבים את העונה הראשונה. מארק ניירד (קארל) הוא גנרל מעוטר בצבא האמריקני שעליו מוטל להקים את חיל החלל החדש. הוא נע בין קומדיה בהתנהלות שלו בתפקיד לדרמה רגשית כשזה מגיע ליחסים עם בני המשפחה הקרובים שלו. לרגעים נדמה כאילו מלקוביץ', שמגלם את המדען הראשי שלו, ודיאנה סילברס, שמגלמת את הבת שלו, משחקים בשתי סדרות שונות.
2 צפייה בגלריה
מתוך Space Force
מתוך Space Force
קומדיה, סאטירה או דרמה? מתוך "חיל החלל"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
שוורץ, שמגלם את איש יחסי הציבור של החיל, לוקח את הדמות שלו עד לקצה הסאטירה. כל זה משאיר את הצופה מבולבל ונאחז בכל בדיחה טובה, בתקווה שמכאן הסדרה תתחיל להתרומם. אם מוסיפים לזה כתיבה רשלנית, תוצאה בלתי נמנעת של הזמן הקצר שהוקדש לה - מקבלים קומדיה לא מספיק מצחיקה, סאטירה לא מספיק מעודנת שבעיקר דרכה על היבלות של הרפובליקנים ועיצבנה את הצופים, ודרמה שגם היא לא בדיוק מחזיקה את האלונקה.
הנחמה היחידה היא שגם "המשרד" התחילה בצליעה וכמעט בוטלה אחרי עונה אחת. יכול להיות שגם "חיל החלל" תתאפס, תתקן את עצמה ותגיש עונה שנייה מפוקסת ומצחיקה. את הפוטנציאל כבר יש לה, עכשיו רק נשאר למצוא את מערכת החינוך שתדע איך למצות אותו.