איש הרדיו דובי לנץ הלך לעולמו אמש (ד') בבית החולים שיבא-תל השומר, אחרי שנאבק במחלת הסרטן. לנץ בן ה-76 ערך ושידר תוכניות רדיו בגלי צה"ל במשך למעלה משלושה עשורים.
1 צפייה בגלריה
דובי לנץ
דובי לנץ
דובי לנץ
(צילום: מוטי קמחי)
למשמע הבשורה ספדו לו חברים וקולגות. "חברי ומורי דובי לנץ הלך לעולמו הערב. הלב נקר", שיתף השדרן יואב קוטנר. השדרן והעיתונאי לירון תאני, כתב ברשתות: "דובי לנץ, איש שהיה קסם מהלך, מורה, סקרן וחוקר - הלך לעולמו. מרגיש רע, ממש רע ועצוב".
"דובי לנץ שלנו, הענק, המופלא, החד פעמי, טוב הלב, עזב את העולם הזה", ספדו לו ברדיו הקצה, "דובי, שכל כך קשה לכתוב עליו בלשון עבר, היה מגדולי וחשובי אנשי המוזיקה בארץ. כעורך מוזיקלי, כאוצר פסטיבלים, כשדרן, כשגריר של כל מה שטוב, ובמיוחד של תרבויות שרחוקות מהמערב המוכר לנו, ושבזכותו נחשפנו אליהן. תמיד תהיה איתנו בלב דובי. תודה על כל מה שהיית, זכינו".
איש הרדיו משה מורד שיתף את תחושותיו בעמוד הפייסבוק שלו: "הלב נשבר. דובי לנץ, ברזיל, 'מוזיקת עולם', ג'אז, המוזה שלי, החבר והמנטור, הלך לעולמו הערב. מקווה שתרקוד עם סזריה אבורה שם למעלה".
לנץ נולד בפתח תקווה ב-20 באפריל 1947 לזוג הורים שעלו מרומניה. כבר בגיל צעיר החלה חיבתו למוזיקה כאשר היה מאזין בבית לרדיו ולמוזיקה קלאסית, ואף צפה בחזרות ובקונצרטים של הפילהרמונית מגיל צעיר. בצבא שירת כחובש קרבי, ומאוחר יותר, כאחראי מרפאה בפנימייה צבאית בגלילות. את דרכו כעורך מוזיקלי החל לראשונה ב-1973 בגלי צה"ל.
תוך זמן לא רב הוא הפך לראש מחלקת המוזיקה של התחנה - תפקיד שבו שימש כמה פעמים לאורך השנים, כשבאחת מהן קיבל לשורות התחנה את השדרן יואב קוטנר. בין תוכניותיו הבולטות ניתן למנות את "הכל זורם" שהחל לשדר ב-1982 למשך למעלה מ-30 שנה, ו"דו רה מי יומי" אותה ערך ושידר עם חברו דני קרפל ז"ל. עוד ערך את התוכנית "ציפורי לילה", וגם שימש כעורך מצעד הפזמונים העברי והלועזי בתחנה.
בשנת 2014, הצטרף לנץ לתחנת הרדיו 88FM והגיש את התוכנית "לא רק ג'אז", אולם ב-2017 עזב את התחנה וחזר לשדר בגלי צה"ל את התוכנית "קול הג'אז הזה". באותה שנה גם החל לשדר תוכנית ברדיו הקצה בשם "פעמיים כי דוב".
לאורך הקריירה שלו השדרן שימש גם כמנהל אמנותי בפסטיבלי ג'אז ומוזיקת עולם שונים. עם זאת, בריאיון ל"ידיעות אחרונות" מ-2017, הסביר כי היה מאוד שמח אם לא היה נזקק לשם הזה. "הייתי שמח פשוט לעשות פסטיבל מוזיקה טובה. בלי להכניס אותה לגטאות. בכלל, צריך לתת למוזיקאים לדבר, אולי העולם ייראה יותר טוב", הוא אמר וחלם על פסטיבל המוזיקה האולטימטיבי: "יבואו אליו מוזיקאים ישראלים שינגנו עם ערבים, פלסטינים ושאר עמי האזור, כי מפוליטיקאים אנחנו לא ניוושע, אז אולי המוזיקאים הם שיביאו את התקווה".
לנץ הותיר אחריו אישה, בת ושני נכדים.