אם יש דבר שאפיין את בוב דילן תמיד, מרגע פריצתו לעולם המוזיקה ועד היום, זו נטייתו לעשות מה שמתחשק לו ומתי שהוא רוצה. לכן אין סיבה להתפלא מכך שהבוקר (ו'), בעוד האנושות מציינת למעלה מחצי מיליון מקרי הדבקה בקורונה ושווקים נמצאים על סף קריסה - הוא משחרר שיר של 17 דקות על ההתנקשות בנשיא ג'ון פ. קנדי.
1 צפייה בגלריה
בוב דילן
בוב דילן
בוב דילן
(צילום: AP)
הבלדה הארוכה, שנקראת Murder Most Foul, היא היצירה המקורית הראשונה שדילן מעניק לקהל מאז אלבומו Tempest משנת 2012. עם זאת, לא ברור מתי השיר נכתב, והדבר נותר בגדר תעלומה גם לאחר קריאת הודעתו הרשמית של האמן. התייחסות למתרחש כיום בעולם, ניתן למצוא שם רק ברמיזה. "ברכות לכל מעריציי ועוקביי, ותודה על תמיכתם ונאמנותכם לאורך השנים", כותב דילן. "לפניכם שיר גנוז שהקלטנו אי אז, ושאולי תמצאו בו עניין. שמרו על עצמכם, ומי ייתן ואלוהים יהיה לצדכם".
באופן נדיר למדי אצל דילן בן ה-78, הידוע ביחסו השמרני לאינטרנט, השיר החדש עלה ליטיוב וזמין להאזנה מכל מקום ומכשיר. לאורך 17 דקות, על רקע נגינת פסנתר, זוכה פרס נובל לספרות, עשרה פרסי גראמי ופרס אוסקר אחד - מגולל את סיפור ההתנקשות בנשיא ה-35 של ארצות הברית. אגב, האורך של היצירה מהווה שיא חדש מבחינת דילן, ומתעלה על שירו Highlands, שנמשך רק 16 דקות וחצי.
למעשה, השיר הזה כולל את כל מה שאפשר לצפות לו מדילן (אולי מלבד מגיטרה): בלדה, גיבור אפי, התייחסות לאירועים משמעותיים מההיסטוריה האמריקנית וחזרה לשנות ה-60 - השנים שעיצבו לא רק את קורות ארצות הברית, אלא גם את הקריירה של דילן עצמו, שהזניק את הקריירה שלו שנים ספורות לפני שהמתנקש לי הארווי אוסוואלד לחץ על ההדק בדאלאס, ושם קץ לחיי הנשיא.