זוכרים את מפל אדם: מירי מסיקה הוציאה הבוקר (ג') את השיר "מפל", לזכר אחותה של מגישת הטלוויזיה מעיין אדם, שנרצחה במסיבה ברעים על ידי הטרוריסטים המתועבים של חמאס. האזינו:
"בחודש האחרון, כל אדם שאי פעם הכרתי, וגם אלו שלא הכרתי כלל, הציעו לי את עזרתם: 'מה אפשר לעזור, רק תגידי, את צריכה משהו'. ואני הרגשתי שאינני צריכה דבר, לעיתים הייתי מרושעת ועניתי: 'כן, אני צריכה את מפל, תוכלו להביא לי אותה?'", כתבה מעיין אדם בחשבון האינסטגרם שלה.
"עד ההודעה מאורי שכיב - שישב לילה שלם באולפן, על דעת עצמו, מבלי שאנחנו מכירים, והלחין הספד שכתבתי למפל", המשיכה, "רעדתי מהתרגשות, הציף אותי פרץ של שמחה ומשמעות ואז הבנתי מה שכל משפחה שכולה יודעת - הדבר היחיד שאת צריכה זו הנצחה. זר לא יבין מה זה לקבל אפילו תמונה של טיל שכתבו עליו בטוש את שמה".
2 צפייה בגלריה
מעיין ומפל אדם
מעיין ומפל אדם
מעיין ומפל אדם
(צילום: פרטי)
אדם מספרת ש"רגע אחרי פניתי למירי מסיקה, פס קול חיי בשנים האחרונות, והיא אמרה 'כן' עוד לפני ששמעה את השיר. היא הפכה את זה לשירת מלאכים, מעל ומעבר כל מה שיכולתי לבקש. אין לי מילים להודות לכל מי שהתגייס, שנתן מקולו ומכשרונו, עשיתם עבורנו את הדבר הכי גדול שיש. הלוואי שהשיר הזה ישמע מפה ועד הכוכבים, שהיא תשמע כמה היא חסרה וכמה אנחנו מתגעגעים".
2 צפייה בגלריה
מירי מסיקה
מירי מסיקה
מירי מסיקה
(צילום: מוטי קמחי)
מפל אדם נרצחה לאחר שבילתה ב-7 באוקטובר עם בן זוגה רועי במסיבה ברעים. "בצהרי יום שבת, מול הנוף הפסטורלי הזה, מפל התינוקת שלנו התחבאה מתחת למשאית והעמידה פני מתה", כתבה אז אדם בחשבון האינסטגרם שלה. "שעות היא החזיקה מעמד ולא זזה עד שמחבלים ביצעו בה וידוא הריגה...היא ורועי, בן הזוג שלה, עברו לגור יחד השבוע והיא הייתה המאושרת באדם. הוא שכב לצידה, חטף כדורים בגב, ושרד לספר לנו איך היא מתה בזרועותיו".

מפל (מילים: מעיין אדם, לחן: אורי שכיב)

מתי תחזרי? זה לא הגיוני שאת לא פה מפל של כאב הגוף מסרב לצאת מתוכו.
רוצה לטבוע בצער להיסחף אל היער להגיע לכדור שלקח אותך איתו.
תעשי מקום אחזיר אותך היום.
רוצה לשכב לידך בינו לבינך להציל אותך מכל מה שיבוא.
תינוקת שלי את עוד תשמעי את השיר שלך.
מיליוני כוכבים להקת מלאכים ישירו לך רוצה לטבוע בצער להיסחף אל היער להגיע לכדור שלקח אותך איתו.
תעשי מקום אחזיר אותך היום.
רוצה לשכב לידך בינו לבינך להציל אותך מכל מה שיבוא רוצה לשכב לידך בינו לבינך להציל אותך מכל מה שיבוא.