השחקנית בת ה-27 לילי ריינהרט, שמוכרת לכם בעיקר מ"ריברדייל", הודיעה בווידאו שפרסמה בחשבון הטיקטוק שלה כי היא אובחנה עם מחלת העור אלופציה, שבדרך כלל גורמת לאיבוד שיער.
1 צפייה בגלריה
לילי ריינהרט
לילי ריינהרט
לילי ריינהרט
(צילום: AP Photo/Chris Pizzello)
בסרטון נראית ריינהרט תחת מנורת אור אדום, כשהיא עושה ליפסינק לקטע מתוך ריאיון של ג'רמי סטרונג, שבו הוא אומר: "דחקו בי מעבר לגבול של מה שאדם מסוגל לעמוד בו". מתחת נכתב בטקסט גדול: "אובחנתי עם אלופציה בעיצומה של אפיזודה דיכאונית משמעותית". בתיאור היא כתבה: "טיפול באור אדום הוא עכשיו החבר החדש הכי טוב שלי" והוסיפה האשטג של "בריאות הנפש".
מאז ומתמיד ריינהרט הקפידה לחשוף את עוקביה להתמודדות שלה עם בריאות הנפש, כשבין היתר סיפרה על הפרעת גוף דיסמורפית, שהיא חלק בלתי נפרד מחייה. בנוסף, טענה שהיא אובחנה עם חרדות ודיכאון. ב-2019 כתבה באינסטגרם: "אני בת 22. אובחנתי כסובלת מחרדות ודיכאון. והיום התחלתי טיפול שוב. והנה המסע שלי לאהבה עצמי מתחיל. ובהצלחה גם לכם במסע שלכם".
אלופציה אראטה היא מחלה אוטואימונית הגורמת להתקרחות באזורים שונים בקרקפת. שכיחות המחלה עומדת על כ-2 אחוזים מכלל האוכלוסייה. הסיבה למחלה אינה ידועה, אולם על פי ההערכות מדובר בהפרעה אוטואימונית שבה תאי מערכת החיסון מסוג T תוקפים את זקיקי השיער ומובילים לנשירתו. על פי ההערכות בכ-10 עד 20 אחוזים מהמקרים קיימות גם סיבות גנטיות וסביבתיות.
ההתקרחות במחלה עלולה להתרחש בכל גיל ובכל מקום בגוף שבו צומח שיער, כולל הזקן והגבות. על פי רוב, ההתקרחות הקלאסית היא בשטח עגול שבו התרחשה הנשירה. לעיתים קיימים מספר שטחים כאלו, ולפעמים חלק מהם מתמזגים לכדי התקרחות נרחבת.
במקרים נדירים יותר מתרחשת תופעת התקרחות של כל הקרקפת, מצב הקרוי אלופסיה טוטאליס, או נשירה של כל שיער הגוף – מצב הקרוי אלופסיה אוניברסליס.