הזמר ג'וני נאש, הידוע בזכות הלהיט I Can See Clearly Now מ-1972 מת אתמול (ג') בביתו בגיל 80, עקב סיבות טבעיות - כך נמסר ממשפחתו.
1 צפייה בגלריה
ג'וני נאש
ג'וני נאש
ג'וני נאש
(צילום: Ron Case/Keystone/Hulton Archive/Getty Images)
נאש נולד בשנת 1940 ביוסטון, טקסס והחל לשיר בילדותו במקהלה בכנסייה. כשהיה נער החל לבצע ברדיו המקומי גרסאות כיסוי ללהיטי אר נ' בי ומשם עבר להופעות בטלוויזיה. ב-1957 יצא השיר הראשון שלו בחברת תקליטים, A Teenager Sings the Blues, ובשנת 1958 הגיע למצעדים עם הקאבר שלו לשיר A Very Special Love של דוריס דיי. בשנותיו הראשונות בתעשיית הבידור נאש ניסה את מזלו גם במשחק, ואף זכה בפרס בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בלוקרנו.
ב-1965 עבר נאש עם מנהלו האישי לג'מייקה, ומשם החל את סיפור האהבה שלו עם מוזיקת הרגאיי. הוא פגש במסיבה את בוב מארלי וחברי The Wailers, והם אלו שהכירו לו את סצנת המוזיקה הג'מייקנית. נאש היה לאחד הזמרים הלא-ג'מייקנים הראשונים שחתמו על חוזה הקלטות בעיר הבירה קינגסטון, ועל פי מקורות, עזר למארלי לקבל בעצמו חוזה בחברת תקליטים.
השפעות הרגאיי על נאש הגיעו לידי ביטוי בסינגל I Can See Clearly Now שהוציא ב-1972 והפך ללהיט. הוא הגיע למקום הראשון ברשימת בילבורד האמריקנית ונשאר שם במשך ארבעה שבועות. ב-1975, שירו Tears on My Pillow הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי.
ב-1993 הזמר הג'מייקני ג'ימי קליף הקליט גרסה חדשה ל-I Can See Clearly Now לפסקול הסרט "ג'מייקה מתחת לאפס" והפך אותו ללהיט בקרב קהל שלא הכיר את נאש קודם לכן.
נאש הותיר אחריו אישה ובן.