את 15 החודשים האחרונים העבירה סמנתה פוקס בביתה שבלונדון. כוכבת הפופ מהאייטיז, שבאמתחתה הלהיט הבלתי נשכח Touch Me, ניצלה את תקופת הקורונה כדי לעצב מחדש את הבית שלה, את הגינה ואפילו דאגה למטבח חדש. מיותר לציין שבכל התקופה הזאת פוקס כלל לא הופיעה ולא עלתה על הבמה, אולם אם לא יהיו התפתחויות קורונה קיצוניות, היא אמורה לעשות זאת דווקא בראשון לציון, במסגרת נשף הרוק של אביב גפן שייערך ב-3 ביולי בזאפה לייב פארק.
5 צפייה בגלריה
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
(צילום מסך)
"זאת תהיה הפעם הראשונה", אומרת הזמרת האיקונית בריאיון ל-ynet לפני הגעתה ארצה. "אני כל כך מחכה לזה. באמת. אני כל כך שמחה שישראל היא מדינה ירוקה ואני יכולה לבוא לראות את כל המעריצים הישראלים שלי, כי בכל פעם שאני באה לשם, אני נהנית מאוד. המעריצים נהדרים והם תמיד מוכנים להופעה טובה. אז זה מקום טוב בשבילי לחזור אליו אחרי כל הזמן הזה ולעשות את ההופעה בישראל, כי יש לי הרבה מעריצים שם ואני יודעת שהם יהיו מאוד נרגשים שאני באה. אז אני ממש מתרגשת להגיע".
איך נוצר הקשר עם אביב גפן? "לא פגשתי את אביב, אבל אני יודעת שהוא כוכב פופ גדול בישראל. הוא יצר קשר עם הסוכן שלי. צפיתי בו ביוטיוב ואני חושבת שהוא מאוד מוכשר ושזה פנטסטי שהוא מעלה את המופע הזה כבר שמונה שנים ברציפות. זה צריך להיות מאוד פופולרי. וכל זה סביב שלום, שזה מדהים. כי במוזיקה, אנחנו יכולים להפיץ אהבה ולהביא שמחה לאנשים. אז הכבוד הוא לי, להיות מוזמנת כאורחת בינלאומית. תודה, אביב! הוא אמן מאוד מעניין ומגוון, ואני אוהבת את זה. הוא עושה כל מיני סוגי מוזיקה. אני חושבת שלהקשיב לאמן כל כך מגוון זה תמיד מאוד מעניין".
5 צפייה בגלריה
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
(צילום: EPA)
הקשבת לשירים שלו? "כן, בטח. כשהוצע לי להשתתף במופע הזה קראתי עליו בוויקיפדיה וצפיתי בו ביוטיוב. הוא בחור מגניב. אהבתי מאוד".
פוקס, שאמורה להגיע לישראל כבר השבוע, ביקרה בארץ כבר מספרים פעמים, ובין היתר, הופיעה בפסטיבל בכרמיאל ובגמר תוכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים". ולמרות זאת, מעולם לא הייתה בירושלים.
"בכל פעם שאני באה לישראל האנשים מאוד מקבלי פנים", היא מסבירה את החיבור שלה לקהל המקומי. "הם תמיד רוצים לקחת אותי לסיורים באתרים, שזה פנטסטי. בפעם האחרונה נסעתי לנצרת, הלכתי היכן שישו הלך, איפה שנהגו להיפגש, איפה שמרי מגדלנה הייתה, וכל מיני דברים שלמדנו בבית הספר. זה היה מרתק. אבל מעולם לא הייתי בירושלים. זה החלום שלי".
היית בישראל ארבע פעמים ולא ביקרת בירושלים? "לא. מעולם לא. אמא שלי הייתה. בפעם האחרונה שהייתי, הופעתי בפסטיבל יהודי גדול שהיה בכרמיאל, ואז הייתי צריכה לחזור לאנגליה כי הייתה לי הופעה. אז בכל פעם שאני מגיעה לישראל זה תמיד לחוץ, שזה עצוב, אבל אולי הפעם אראה יותר. אני רק צריכה מקום חם עם אוכל טוב ומזג אוויר נהדר. אני אוהבת לבקר בישראל".
מה ההתרשמות שלך מאיתנו הישראלים? "הם אוהבים לשיר את השירים שלך, שזה פנטסטי. הם לא מתביישים. האנשים מאוד חברותיים והאוכל מדהים. בכל פעם שאני באה אנשים רוצים להאכיל אותי, 'תנסי את זה סמנתה, תנסי את זה סמנתה'. בשבילי תל אביב היא המקום הכי טוב שהייתי בו. אנשים לא מבינים כמה יפה החוף, הוא מדהים. והמרחב הזה בין הים לעיר, שבו אנשים רוכבים על האופניים החשמליים שלהם, רצים, שומרים על כושר, הולכים עם הכלב שלהם. החוף הוא מקום נהדר לשבת בו, לאכול צהריים ולצפות באנשים. זה נהדר. אני אוהבת לצפות באנשים, אז זה תמיד מגניב".
בחודשים האחרונים, בזמן המלחמה בין ישראל לחמאס, התקשורת הזרה לא הראתה סימפתיה לצד הישראלי. מה את יכולה להגיד על זה, כמי שהייתה כאן? איך זה נראה מנקודת מבטך? "קודם כל, צריך לזכור שאני זמרת ובשבילי מוזיקה היא שלום ואהבה ושמחה לאנשים. אני לא אכנס לפוליטיקה או לדת, בגלל שזה קורה בכל העולם, כל הזמן, וזה לא משהו שאני מתערבת בו. העבודה שלי בחיים האלה היא לשמח אנשים ולאחד אנשים עם המוזיקה. וזה מה שאביב עושה. בגלל זה אני באה. אני מקווה לשמח אנשים, לשלוח שלום והרבה מסרים של אהבה. אני לא פוליטיקאית ואני לא רוצה להיות פוליטיקאית. הייתי בארצות רבות שאנשים אומרים שמפחיד לבקר בהן - הייתי בדרום אמריקה בשנות ה-80, הייתי בצפון אירלנד, הייתי בבוסניה בזמן מלחמה. אני מגיעה לשם כדי לבדר אנשים. אני לא הולכת לשם כדי לדבר על פוליטיקה. רק כדי לבדר ולשמח אנשים".
סיימון קאוול היה אמור להגיע לכאן ובסופו של דבר ביטל. את חשבת לבטל או שהיית מודאגת מלהגיע לכאן? "זה מובן מאליו שהייתי מודאגת. אני מישהי שרק רוצה לשיר בכל העולם. אבל אתה לא יכול לחיות את החיים בפחד. אני יכולה לצאת מחר מהבית שלי ולהידרס. החיים הם החיים. כשזמנך הגיע, זמנך הגיע. אבל למה מעריצי סמנתה פוקס צריכים לסבול כי הם לא יכולים לראות אותי? אני חושבת שאני מאוד חיובית ואני רק רוצה לגרום לאנשים להיות שמחים, שמחים, שמחים".

"יש שבועות שאני חושבת על זה שאני מזדקנת, ואז פתאום נפתחת דלת נוספת עבורי"

פוקס בת ה-55 החלה את דרכה בתור דוגמנית עירום, אולם באמתחתה כמה להיטים מוזיקליים, ביניהם Nothing Won't Stop Me, Only Wanna Be With You - וכמובן, Touch Me. כשהיא נשאלת אם הייתה משנה כיום משהו ממעשיה בעבר, בקריירה שלה, היא עונה בשלילה. "לא ממש. הייתה לי קריירה פנטסטית בתעשיית הבידור כבר קרוב ל-40 שנה. בכנות, אני לא מאמינה שאני עדיין כאן אחרי 40 שנה. יש הרבה אמנים משנות ה-80 שאתה כבר לא שומע עליהם. אני עושה כ-100 הופעות בשנה, אם אין קורונה. בכל רחבי העולם. אמריקה, אוסטרליה, צרפת, איטליה, ספרד, אנגליה. בכל מקום. אני עובדת עם חברת תקליטים, אני כותבת שירים לאנשים רבים, אני מפיקה, אני עובדת על הסרט הרביעי שלי, אני מנחה תוכניות טלוויזיה, בדיוק כתבתי ספר, אני עובדת על סדרה לטלוויזיה על החיים שלי עם אותם אנשים שהפיקו את 'הכתר'. הם יפיקו סדרה עליי ועל החיים שלי לנטפליקס. אני כל כך מחכה לזה. אני לא חושבת שאני הולכת לאנשהו בקרוב".
5 צפייה בגלריה
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס בצעירותה
(צילום: Gettyimages)
למה את אומרת שאת לא מאמינה שאת עדיין כאן אחרי 40 שנה? למה זה לא מובן מאליו? "הרבה אנשים שהתחילו בתעשיית המוזיקה כשאני התחלתי - אני לא רואה אותם. יש הרבה אמנים שהייתי רואה בשנות ה-80, ולצערי לא שומעים אותם יותר. אני עשיתי כל כך הרבה סיבובי הופעות, אז אני ממשיכה וממשיכה. זאת עבודה קשה, מן הסתם, אבל זאת עבודה שאני כל כך שמחה שיש לי, העבודה שחלמתי עליה כשהייתי ילדה קטנה ודברים ממשיכים לקרות בחיים שלי. יש שבועות שאני חושבת על זה שאני מזדקנת ואני חושבת על העתיד, ואז פתאום עוד דלת נפתחת עבורי. אני תמיד עובדת כל כך קשה ויש לי בסיס מעריצים חזק מאוד - אנחנו נקראים The Foxy Army - הם תומכים בי מאוד מ-1986, מאז Touch me. הם מעריצים שלי ושל המוזיקה שלי לאורך כל השנים. עכשיו האלבום מוכן, ואני מקווה שאחרי ההופעה הקצרה הזאת בישראל אוכל לחזור ולעשות את כל הלהיטים שלי, יחד עם שירים מהאלבום החדש שלי".
אמרת שהיית צריכה להילחם במהלך הקריירה שלך בגלל הגיל שלך, למה את חושבת שבגילך את צריכה להילחם על המקום שלך? לדעתך אין כבוד לאמנים שמתבגרים? "אני חושבת שיש, זה תלוי בסוג כוכב הפופ שאתה. יש כוכבי פופ שהופכים למפורסמים מהר מאוד. אלה מ'אקס פקטור', לדוגמה - לפעמים אני מצטערת בשבילם, כי הם לא מקבלים עזרה בהתמודדות עם הכוכבות המיידית. לחלק מהאנשים זה עולה לראש מהר והם נהפכים לאנשים אחרים. הם שוכחים מאיפה הם באים מהר מאוד. הם קיבלו את המפתחות להצלחה, שזה נהדר, אבל אסור לך להשליך את המפתחות האלה ולחשוב שאתה יכול לעשות הכול בעצמך, כי אתה לא יכול. אתה צריך צוות טוב של אנשים שאתה סומך עליהם, אתה צריך לעבוד קשה, להישאר בטופ בכך שתכתוב חומרים חדשים, או להמשיך להישאר עסוק ולעשות הרבה סיבובי הופעות. שאנשים יוכלו לראות אותך. אני חושבת שבגלל זה אני עדיין כאן".
5 צפייה בגלריה
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
(צילום מסך)
מה את חושבת על ניתוחים פלסטיים, בוטוקס ודברים בסגנון? זה משהו שעשית בעבר או שאת מהמתנגדות? "לא, אתה יכול לראות. אני אישה שמאמינה בדיאטה בריאה מאוד - הרבה אימונים, מריחת קרמים, הכול מרכיבים טבעיים. אני תמיד רוצה להיראות כמו סמנתה פוקס. במשך השנים אני רואה נשים רבות שהתחילו בגיל צעיר מאוד עם בוטוקס - השפתיים הגדולות האלה - ואז הן צריכות לעשות את זה שוב ושוב, והן לא נראות כמו עצמן יותר. אין להן הבעות. ובעבודה שלי - הכול בהבעות. בצילומים זה הבעות, על הבמה זה הבעות, אני עושה סרט בנורווגיה בעוד שלושה-ארבעה שבועות, ואני צריכה את ההבעות שלי. כי כדי לשחק, את צריכה להזיז את הפנים שלך. זה משוגע. אנשים לא יכולים להזיז את הפנים שלהם. אז לא. אני לא נמנית בין הנשים שאוהבות דברים כאלה".
5 צפייה בגלריה
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
(צילום: AP)
אם יציעו לך סכום כלשהו כדי להצטלם בעירום היום בגילך, תסכימי? "דולי פרטון הסכימה להצטלם לפלייבוי, שאני חושבת שזה מדהים כי אני יודעת שהתמונות יהיו ברמה. ג'ואן קולינס עשתה את זה בגיל 50. מי יודע? אם אעשה את זה, זה יהיה מאוד מאוד אמנותי. תשמע, אני לעולם לא אומר לעולם לא. אי אפשר לדעת. מי יודע? אני לא יודעת. אני לא חושבת על זה יותר מאז 1986. זה לא משהו שאני חושבת עליו כל הזמן. אולי אתה כן".