כבר שבע שנים ששירי מימון מחזיקה בטייטל המחייב - אמא. אחרי שנולד בנה הבכור איתי, הגיע עילאי בן השלוש, והיום (ד') היא מוציאה לכבודם שיר חדש שנקרא "עד שתגדל", ביחד עם אלבום חדש.
"זה שיר שמכוון לילדים שלי. הוא לחלוטין נוצר בעקבות זה שהפכתי לאמא לשני בנים ועם כל ההתמודדות שכרוכה בכך. הורות זה דבר מאוד לא פשוט, כיף ומלא בדאגות וחרדות. ברגע שמתחילים לחיות את זה - קל יותר לשיר את זה".
עד כמה את חרדה לשלוח את הילדים למוסדות החינוך בעידן הקורונה? "אנחנו נצטרך ללמוד לחיות עם הקורונה. שלחתי את הילדים ברגע שפתחו את מוסדות החינוך. אני בודקת מה שצריך, חום וכדומה, אבל אין כל כך מה לעשות עם זה".
"נראה לי שבכל הנוגע לזה החרדות מיותרות. תוך כדי הקורונה הייתי חרדה להורים ולאנשים המבוגרים סביבי. על ילדים ראינו שכל עוד הם יוצאים מזה בקלות, זה בסדר. אז זה כבר מוריד הרבה מהדאגה", היא מוסיפה.
ואיך בכלל עברת את תקופת הסגר? "הקורונה התחילה בתור תקופה מאוד הזויה ועשינו חישוב מסלול מחדש, אבל גם מצאנו את הקסם בתוך הדבר הזה. היה כיף להיות בבית עם הילדים 24 שעות ביממה - זה היה לא פשוט אבל כיף. מבחינתי זה מיצה את עצמו לגמרי. כשחזרתי לעבוד, גם בתקופת הקורונה, זה נראה שאני בכל מקום אבל זה לא היה הרבה. אני מאוד מתגעגעת להופעות, לקהל ולשגרה הזאת. אני אמורה לחזור להופיע באוגוסט ואני מחזיקה אצבעות שזה יקרה".
2 צפייה בגלריה
שירי מימון, מתוך הקליפ "עד שתגדל"
שירי מימון, מתוך הקליפ "עד שתגדל"
שירי מימון, מתוך הקליפ "עד שתגדל"
(צילום: עידו איז'ק)
את אולי הסתדרת כלכלית, אבל איך אחרים שרדו? "המצב הכלכלי מאוד לא פשוט. זאת הפרנסה של אנשי האמנות והתרבות, ככה אנחנו מביאים אוכל לילדים שלנו. מעבר לרוכשי הכרטיסים, כולם בבעיה. כולנו באותה סירה, כולנו במצב של הולד כזה, אף אחד לא באמת מבין בזה. אנחנו כן מפרסמים את התאריכים וניכנס לזה בכל הכוח ומקווים שזה יתאפשר. רוב המשק חזר חוץ מהתרבות, זה קצת מוזר הייתי אומרת. אתה רואה מועדונים פתוחים ואנשים צמודים אחד לשני ואני קצת בשוק ומנסה להבין לאן נושבת הרוח".
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של יהונתן פריג'
הלווייתו של יהונתן פריג'
מימון בהלווייתו של יהונתן פריג'
(צילום: רז גרוס)
מלבד הקורונה, התקופה האחרונה הייתה עצובה במיוחד עבור מימון, אחרי שהגיטריסט שליווה אותה בשנים האחרונות, יהונתן פריג' הלך לעולמו במפתיע בגיל 41. "ליהונתן היה חלק בכל דבר בחיי", היא נזכרת בצער, "גם אם פיזית הוא לא נמצא או ניגן. הוא היה עולם ומלואו בשבילי ועבור הרבה אנשים ואמנים. זה עדיין מרחף מעליי, עוד לא עיכלתי את זה, אי אפשר להסביר את מה שהוא היה בשבילי. אי אפשר אפילו לתאר את האיש, כמה שהוא היה מואר ומוכשר וחבר טוב, אני מתקשה למצוא את המילים. אנשים שאיתי על הבמה היו איתו 14 שנה. לכולנו הוא ייחסר מאוד. אנחנו עוד לא יודעים איך להתמודד".
מה תעשי כשתצטרכי לחפש גיטריסט חדש? "אני אחפש מחליף, לא תחליף. כי ליהונתן אין תחליף".