מעריצי סדרת הפנטזיה "שיר של אש וקרח" מחכים כבר תשע שנים לספר ההמשך, ואולי הקורונה תזרז את יציאתו. מחבר הסדרה, הסופר ג'ורג' ר. ר. מרטין חשף בבלוג שלו כי בזמן הבידוד הוא כותב את הספר השישי במרץ. בנוסף הרגיע את המעריצים והבטיח שהוא שומר על עצמו מפני הנגיף ונמנע מיציאות החוצה משום שהוא שייך לאוכלוסייה בסיכון.
"עבור אלה מכם שאולי דואגים לי אישית... כן, אני מודע לכך שאני שייך לאוכלוסייה הפגיעה, בהתחשב בגילי ובמצבי הפיזי", כתב מרטין והוסיף, "אבל אני מרגיש טוב עכשיו, ואנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות ההגיוניים. אני לבדי במקום מבודד ורחוק, עם אחד מאנשי הצוות שלי, ואני לא הולך לעיר או פוגש אף אחד".
2 צפייה בגלריה
ג'ורג' מרטין
ג'ורג' מרטין
ג'ורג' מרטין
(צילום: AP)
מרטין בן ה-71 סיפר כי הוא כותב בכל יום ורמז שדברים נראים די עגומים בשלב הזה בהיסטוריה. "למען האמת, אני מבלה יותר זמן בווסטרוז מאשר בעולם האמיתי, כאשר אני כותב כל יום. המצב די עגום בשבע הממלכות... אבל אולי לא עגום כמו שהוא עלול להיות כאן. אני לא יכול שלא להרגיש שכולנו חיים ברומן מדע בדיוני. אבל לא רומן כמו שחלמתי לחיות בו כשהייתי ילד, עם הערים על הירח, הקולוניות במאדים, רובוטים ביתיים מתוכנתים עם שלושת החוקים ומכוניות מעופפות. אף פעם לא אהבתי את את סיפורי המגיפה כל כך... עתיק ככל שאהיה, אני לא יכול לזכור שחייתי במשהו כמו השבועות האחרונים".
בשל המגיפה נסגרה גם אטרקציית האמנות של מרטין בניו מקסיקו, וכן אולם הקולנוע שלו והארגון ללא מטרות רווח, אולם הוא הבטיח כי ימשיך לשלם לעובדיו בעתיד הנראה לעין. "עם כל הבידודים, הסגרים, והבידוד החברתי שבתפריט בכל מקום, וכשכל מוסדות הבידור הרגילים סוגרים את הדלתות, קריאה היא הדרך הטובה ביותר להעביר את השעות הריקות".
2 צפייה בגלריה
אמיליה קלארק וג'ורג' ר. ר. מרטין
אמיליה קלארק וג'ורג' ר. ר. מרטין
עם אמיליה קלארק - דאינריז
(צילום: AP)
הספר האחרון של מרטין בסדרת "שיר של אש וקרח" - "ריקוד עם דרקונים", יצא לאור בשנת 2011. באותה שנה שודרה לראשונה הסדרה המבוססת עליה "משחקי הכס" ואשתקד שודרה העונה השמינית והאחרונה בסדרה. מעריציו של מרטין להוטים כבר שנים לקרוא את ספר ההמשך בסדרה, שיקרא "רוחות החורף", וכן את הספר השביעי שיחתום את הסדרה, "חלום על אביב".