התיאטרון העברי חשף היום (ב') את עונת ההצגות החדשות שלו לשנת 2020-2021 בסימן חגיגות עשור להקמתו. התיאטרון יעלה שלל הפקות מקור חדשות של יוצרים ישראלים, לצד מחזות שהפכו לקלאסיקות עם השנים.
אחד המחזות המסקרנים בגזרה המקורית הוא "אור", שיספר את סיפור חייה של מלכת הזמר העברי שושנה דמארי. את דמארי תשחק נאווה מדינה, אחותו של המוזיקאי אביהו מדינה, לצד שחקנים נוספים כמו יונית טובי, קרן הדר, גיא לואל וטל גורדון. "אור" יעניק הצצה לקורות חייה של דמארי, ויכלול סיפורים על משפחתה וחיי אהבתה. לדמארי שירים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל כמו "כלניות", "אור", "צריך לצלצל פעמיים" ועוד, שעד היום זכורים לטובה לצד דמותה הצבעונית. את המחזה חיבר גדי צדקה, המייסד ומנהלו האמנותי של התיאטרון העברי.
1 צפייה בגלריה
שושנה דמארי
שושנה דמארי
שושנה דמארי. הצגה חדשה על חייה
(צילום: מיכאל קרמר)

עוד מחזה מסקרן שיעלה בעונה הקרובה הוא "האופנובנק". ההצגה תתחקה אחר דמותו של שודד הבנקים הנודע רוני לייבוביץ', ותספר את סיפורו של מי שנחשב כבר שלושים שנה לשודד הבנקים המפורסמים בהיסטוריה של ישראל. לייבוביץ' ביצע מעשי שוד בלמעלה מעשרים בנקים וקנה לעצמו עדת מעריצים בתור מי שהצליח לפגוע בממסד ובבנקים. גם את המחזה הזה כתב גדי צדקה.
מחזה נוסף שיעלה הוא "סניורה" - עיבוד חדש מאת מריים קייני למחזה הידוע "מירל'ה אפרת" שחיבר יעקב גורדין. יצירתו של גורדין, הבוחנת את המורכבות היחסים שבין הורים לילדיהם, הייתה ונשארה לאחת מהיצירות הגדולות שידע התיאטרון היהודי מראשית ימיו. "סניורה", העיבוד החדש של קייני, יציג את הסיפור המקורי בעיבוד מחודש בנוסח ארץ ישראלי.
לצדם יציג התיאטרון העברי מחזות נוספים שאינם מקוריים, כמו למשל "כנר על הגג". נתן דטנר ישחק את טוביה החולב במחזמר המפורסם המבוסס על סיפוריו של שלום עליכם. כמו כן יוצג המחזה "גטו" מאת יהושע סובול. ההצגה שעלתה בעבר תיאטרון חיפה ובקאמרי תזכה לעלות פעם נוספת, ותספר את סיפורם של חברי קבוצת תיאטרון בגטו וילנה.
מחזות מקוריים נוספים שיעלו בעונה הקרובה של התיאטרון העברי: "אהבה" - קומדיה על חיי האהבה של אלמן ו"ברלין" - מחזה קומי על היחסים המורכבים בין החברה הישראלית לגרמניה.
גדי צדקה, מייסד ומנהלו האמנותי של התיאטרון העברי מסר לתקשורת ש"אנשיו עדים לביקוש הגובר לתיאטרון וגאים להמשיך לרגש מידי ערב אלפי צופים בעשייתנו בכל רחבי הארץ ועכשיו גם בתל אביב". התיאטרון שנודד בין אולמות תיאטרון ברחבי הארץ קובע בימים אלו את מושבו בבית ציוני אמריקה בתל אביב.