בחודש מרץ האחרון נחנך המלון עם "הנוף המכוער בעולם" בבית לחם, צמוד לגדר ההפרדה. המלון עוטר בשלל יצירות אמנות של האמן בנקסי, שגם צייר ציורי גרפיטי על החומה שמקיפה את המלון. היום (א'), לקראת חג המולד שייערך בעוד מספר ימים, התווספה יצירה חדשה של האמן המסתורי במלון, הנושאת את השם "הצלקת של בית לחם" ( Scar of Bethlehem).
6 צפייה בגלריה
בנקסי בית לחם הולדת ישו
בנקסי בית לחם הולדת ישו
היצירה החדשה של בנקסי בבית לחם
(צילום: AP)
מדובר בדגם שמתאר את לידת ישו, עם שינויים בעלי מסר פוליטי מהדהד. ביצירה ישנם דגמים מוקטנים של מריה, יוסף וישו התינוק העשויים מחרסינה, המוכרים משלל יצירות אמנות שתיארו את רגע הלידה באסם בבית לחם. השינוי המשמעותי הוא שמאחוריהם נמצאת חומת ההפרדה. הכוכב, שלפי הברית החדשה בישר את לידת ישו ונקרא "כוכב בית לחם", נוצר מרסיסי קליע שחדר לחומה.
"זו דרך נהדרת להביא את סיפור בית לחם, הסיפור של חג המולד, בדרך שונה - שגורמת לאנשים לחשוב יותר", אמר מנהל בית המלון ויסאם סלסעה, והוסיף שבנקסי "מנסה לתת קול לאלו שלא יכולים לדבר".
המלון כאמור נחנך בחודש מרץ האחרון והוא נקרא "המלון מוקף החומה". הוא מציע תשעה חדרים עמוסים בציורי גרפיטי סאטיריים של בנקסי. גולת הכותרת היא חדר מספר 3, שמכונה גם "החדר של בנקסי", ובו האורחים ישנים במיטה ענקית מתחת לציור ובו מוצגים פלסטיני וישראלי במלחמת כריות. במלון ישנה גם סוויטה נשיאותית וכן מוזיאון ובו יוצגו עבודותיו של בנקסי שהושפעו מפוליטיקה.
6 צפייה בגלריה
בנקסי
בנקסי
חדר מספר 3 במלון
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
אחד מחדרי המלון
אחד מחדרי המלון
אחד מחדרי המלון
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
בנקסי
בנקסי
המלון עם הנוף המכוער בעולם
(צילום: AFP)